Bukefalos 28 år!

Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

Köpte boken till mig själv i julklapp och har sträckläst ut den i kväll :D mycket nöjd med min egen klapp och boken :D
 
Sv: Bukeromanen ....

KL

Jag gav boken till min mor i julklapp.
"Alltså, det är en vuxen hästbok skriven av en på ett forum där jag är och alla där som läst den säger att den är sååååå bra" :D

Så jag ska låna den sen.
 
Sv: Bukeromanen ....

KL

Förlaget måste undra vad som HÄNT! Vilken bestseller! -Måste vara nåt vi ska satsa mera på.... Finns tydligen ett uppdämt behov! ;-)
 
Sv: Bukeromanen ....

kl

Fick också boken i julklapp (hade önskat högt, hihi)!
Blir till att sätta sig nån dag här och sträckläsa :D
 
Sv: Bukeromanen ....

Själv har jag bara gett bort den i julklapp, men jag var smart nog att ge den till mamma i hopp om att hon läser ut den snarast så att jag sedan kan plocka åt mig den och njuta av den själv också... :D Med tanke på att hon suttit nedsjunken i soffan med boken i högsta hugg i ungefär 1,5 timmar nu ser utsikterna för att min plan ska gå i lås mycket goda ut. Man får inte vara dum om man är blond!

Följande rim (japp, vi har fastnat i stenåldern och skriver fortfarande julrim till varenda klapp) medföljde:

Den här kan väl aldrig sälja
I fall de vuxna får välja
Nä, böckerna om Klara
Passade sig ju bara
För tjejer på tio bast
Som ivrigt gav sig i kast
Med att läsa om Star
Och de tyngder som Klara bar

Men se, där fick folket fel
Den här har faktiskt sålt en del
Den handlar om livets fina
Men även om att solen inte alltid skina (årets nödrim!)
Och jag tror den passar bra till dig
Som innerst inne är en tvättäkta hästtjej!


(och innan någon drar upp ämnet så är jag mycket väl medveten om att Klara-böckerna kan passa långt många fler än just "tjejer på tio bast" men har man bråttom att få ihop ett julklappsrim så får den politiska korrektheten stå lite åt sidan faktiskt...;))
 
Sv: Bukeromanen ....

Har läst halva nu, och känner igen både samtalsämnen och persontyper från Buke. Härligt!

(Analyserat hö! Huga!) :bump:
 
Sv: Bukeromanen ....

Gav också bort den i julklapp, till min vän/ granne/stallkompis :D - hoppas hon läser fort så jag kan låna den sen :idea:
 
Sv: Bukeromanen ....

Följande rim (japp, vi har fastnat i stenåldern och skriver fortfarande julrim till varenda klapp) medföljde:

Den här kan väl aldrig sälja
I fall de vuxna får välja
Nä, böckerna om Klara
Passade sig ju bara
För tjejer på tio bast
Som ivrigt gav sig i kast
Med att läsa om Star
Och de tyngder som Klara bar

Men se, där fick folket fel
Den här har faktiskt sålt en del
Den handlar om livets fina
Men även om att solen inte alltid skina (årets nödrim!)
Och jag tror den passar bra till dig
Som innerst inne är en tvättäkta hästtjej!

Fint rim!
Jag tycker att det är roligt med rim på julklapparna.
 
Sv: Bukeromanen ....

Miran, knapplånar från dig men det är också till dig jag skriver. Jag är som vanligt sist på bollen men vill ändå säga att jag blir alldeles glad av att läsa om din bok och om alla som ska eller har läst den. Grattis!! Så klart ska även jag läsa den. :bump::banana:
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag läste den alldeles för fort. Var ju tvungen att veta - så jag ska läsa om den igen för det är den värd.
 
Sv: Bukeromanen ....

Miran, knapplånar från dig men det är också till dig jag skriver. Jag är som vanligt sist på bollen men vill ändå säga att jag blir alldeles glad av att läsa om din bok och om alla som ska eller har läst den. Grattis!! Så klart ska även jag läsa den. :bump::banana:

Bokens mottagande här på Buke, att kunna följa hur ni läser den, kommenterar den, frågar saker, diskuterar - ja det har varit det absolut roligaste jag någonsin varit med om som författare (och JA! Jag har varit med om mååånga riktigt kul saker, men det här slår allt)!!!

Jag är så rörd och tacksam och lycklig!!!:love::love::love:

Tack alla!

p.s och till och med få läsa julklappsrimmen!:)
 
Sv: Bukeromanen ....

KL

jag maste bestalla den nu! ar sa exalterad over att lasa den efter att ha last allas kommentarer! men jag tankte vanta tills efter alla inlamnings uppgifter och tentan den 17:e, annars blir det val inget plugg :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp