Bukes bokcirkel nr 3

Vilka tvÄ böcker vill du lÀsa? Nedan hittar du info om varje bok.

• Antal omröstningsdeltagare
    12
Det var sĂ„ jag uppfattade det i alla fall 🙈 att han googlat pĂ„ hennes namn och hittat fem kvinnor med det namnet men att Ă„ldern inte stĂ€mde typ. Men det var ett vĂ€ldigt kort insnitt, sĂ„ lĂ€tt att missa eller missförstĂ„ 🙂
Ja men precis det kommer jag ocksÄ ihÄg.

Nu har jag lÀst klart. Det var verkligen en bok som fÄngade mig och dÀr jag ffa fastnade för dialogerna.

Sen hĂ„ller jag med om att om nĂ„n mĂ„ste dö sĂ„ var det ”rĂ€tt” person. Var lite sur över prologen först, dĂ„ jag tyckte att den spoilade lite för mycket om vad som skulle hĂ€nda. Men i slutĂ€nden blev det mycket bĂ€ttre Ă€n jag hoppats pĂ„.

Jag hade dock gÀrna velat veta vad som hÀnde med Luka och vad Mateo egentligen ville.

Sorry har inte tittat in pÄ nÄgra dagar. Men nu Àr det ju dags att lÀsa nÀsta bok dvs Hjortronmyren av Ulrika Lagerlöf.

Jag har lÀst halva nu. Jag gillar boken och har redan stÀllt mig i kö pÄ den andra delen pÄ biblioteken. Tycker om upplÀgget med tvÄ parallella historier som hör ihop i olika tidsepoker. Jag funderar pÄ Eva och om hon kommer förÀndras med avseende pÄ sina vÀrderingar i andra halvan av boken. Ja och sÄklart vad som hÀnder med Siv och Nilas, för som jag förstÄr nu Àr inte Nilas Evas farfar? men tror inte han Àr nÀmnd vid namn Àn? Jag fortsÀtter lÀsa andra halvan direkt :)

Jag kunde inte sluta lyssna sÄ jag Àr klar med boken :) och minns tyvÀrr inte riktigt hur det lÄg till med alla personerna halvvÀgs, sÄ jag sÀger ingenting om det nu.

Men helt kort sÄ Àr det en fantastisk bok, och jag ser fram emot nÀr fortsÀttningen dyker upp som ljudbok pÄ nÄgot av mina bibliotek.

Nu har jag lyssnat klart hela boken.
Det tog mig nÄgra kapitel innan jag kom in i den. Men sen nÀr jag förstod att Eva och Siv var slÀkt sÄ ville jag bara fortsÀtta lyssna och veta mer.
Jag vÀntar till pÄ lördag att skriva mer sÄ jag inte avslöjar.

SÄ nu fÄr vi diskutera hela boken :)
Jag gillade den och har redan hÀmtat hem andra delen frÄn Biblioteket men tÀnker jag inte börjar lÀsa den förrÀn vi diskuterat den första delen. Har dessutom lÄnat hem nÄgra av de böcker som ej valdes i denna omgÄngen.

Mina funderingar om Eva och hennes vÀrderingar fick ju ett svar och de förÀndrades och man fick svar pÄ att Nilas verkligen Àr Evas farfar och vÀldigt fint att de hann med att trÀffa honom ( jag trodde ett tag att de kanske inte skulle hinna trÀffa honom) iom att Eva inte tagit sig tid innan att förstÄ sina slÀktingar. Samt fint att hon hittar kopplingarna till sina rötter igen.

Jag gillade ocksÄ boken. TyvÀrr finns inte andra delen som ljudbok pÄ nÄgot av mina bibliotek Àn, sÄ jag fÄr helt enkelt vÀnta.

Sivs agerande gjorde mig en smula kluven. Jag förstÄr varför hon gjorde som hon gjorde nÀr hon inte fick tag i Nilas, men jag tycker ÀndÄ att det var ganska fult att lura pÄ blivande maken ett faderskap som inte var hans.

Och vad hÀnde egentligen med Evas pappa? Jag gissar att det kommer komma fram i kommande delar.

Jag gillade ocksÄ boken. TyvÀrr finns inte andra delen som ljudbok pÄ nÄgot av mina bibliotek Àn, sÄ jag fÄr helt enkelt vÀnta.

Sivs agerande gjorde mig en smula kluven. Jag förstÄr varför hon gjorde som hon gjorde nÀr hon inte fick tag i Nilas, men jag tycker ÀndÄ att det var ganska fult att lura pÄ blivande maken ett faderskap som inte var hans.

Och vad hÀnde egentligen med Evas pappa? Jag gissar att det kommer komma fram i kommande delar.
Med tanke pÄ den tiden det var kan jag förstÄ Sivs agerande Àven om det inte Àr korrekt enligt mina vÀrderingar.
Jag hoppas ocksÄ att Evas pappas mysterium kommer att lösas framöver, men det Àr tre böcker totalt, varav den tredje kommer ut i juni i Är vad jag förstÄr. SÄ det kanske inte hÀnder i andra boken heller.

Med tanke pÄ den tiden det var kan jag förstÄ Sivs agerande Àven om det inte Àr korrekt enligt mina vÀrderingar.
Jag hoppas ocksÄ att Evas pappas mysterium kommer att lösas framöver, men det Àr tre böcker totalt, varav den tredje kommer ut i juni i Är vad jag förstÄr. SÄ det kanske inte hÀnder i andra boken heller.
JodÄ, tidsandan gör agerandet förstÄeligt, men jag tycker synd om maken. Undrar om han nÄgonsin fattade att han blev lurad?

Liknande trÄdar

• Bukes bokcirkel!
  • Bukes bokcirkel trĂ„d nummer tvĂ„!

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Forumet medlemmar

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar