Bukes bokcirkel!

Bukefalos 30 år!

Vilken bok vill du läsa?

• ”Alla fyra” av Miranda July

Röster: 10 25,0%
  • "Artens överlevnad" av Lydia Sandgren

Röster: 7 17,5%
  • ”Bränn alla mina brev” av Alex Schulman

Röster: 3 7,5%
  • ”Den första boken” av Karolina Ramqvist

Röster: 5 12,5%
  • ”En bit av Bodil” av Sara Lövestam

Röster: 15 37,5%
  • "Gräshoppans år" av Terry Hayes

Röster: 5 12,5%
  • ”Jag som aldrig känt en man” av Jacqueline Harpman

Röster: 12 30,0%
  • "Vegetarianen" av Han Kang

Röster: 6 15,0%
  • ”Välkomna till vårt äktenskap” av Julia Dufvenius och Christopher Wollter

Röster: 1 2,5%
  • ”Yellowface” av R F Kuang

Röster: 17 42,5%
  • "En misstänkt liten kanelgiffel" av Karl-Johan Karlsson

Röster: 4 10,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    40
Haha inte konstigt att jag inte fattade. Jag har lånat fel bok. Rätt författare men Katabasis och inte Yellowface.
Men plats 1 av 11 ex så borde få den snart.

Jag hämtade ut boken på biblioteket idag, fick den snabbare än väntat :up: Ska läsa ut en annan bok som jag har några kapitel kvar av och sedan börjar jag också :D

Här går det trögt… Kom igång bra med första 5-6 kapitlen men nu är det stopp. Känner jag mig själv rätt kommer jag tokläsa tre dagar innan deadline. :arghh:

Jag har svårt för att ta mig an en bok. Jag älskar att läsa. Men just att påbörja är svårt.

Nu på morgonen har jag börjat. Kommit kanske 10 sidor. Lite tuggit att komma igång, inte hittat flytet än med engelskan, blivit avbruten, fått läsa om.

Men nya tag ikväll.

Här går det trögt… Kom igång bra med första 5-6 kapitlen men nu är det stopp. Känner jag mig själv rätt kommer jag tokläsa tre dagar innan deadline. :arghh:

Jag är tvärt om. Efter 5-6 kapitel brukar jag fastna för boken och bli ivrig att följa historien.
Är på 4e kapitlet nu. Inte såld än.

Jag råkade lägligt nog precis ha börjat läsa denna bok när jag såg tråden.😁 Är ungefär halvvägs nu (kap 14) så läser nog ut den närmsta dagarna. Vet inte riktigt vad jag tycker om den, men det får man väl inte heller diskutera än.

Jag är på kapitel 10 nu. Tror jag kommer läsa t om kapitel 12 och sedan pausar jag läsningen och läser annat tills vi diskuterat första halvan. Annars kommer jag röra till det när vi ska diskutera 😅

Liknande trådar

• Bukes bokcirkel nr 3
  • Bukes bokcirkel tråd nummer två!
  • Hästböcker ni minns
  • Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn