Bukes bokcirkel!

Bukefalos 30 år!

Vilken bok vill du läsa?

• ”Alla fyra” av Miranda July

Röster: 10 25,0%
  • "Artens överlevnad" av Lydia Sandgren

Röster: 7 17,5%
  • ”Bränn alla mina brev” av Alex Schulman

Röster: 3 7,5%
  • ”Den första boken” av Karolina Ramqvist

Röster: 5 12,5%
  • ”En bit av Bodil” av Sara Lövestam

Röster: 15 37,5%
  • "Gräshoppans år" av Terry Hayes

Röster: 5 12,5%
  • ”Jag som aldrig känt en man” av Jacqueline Harpman

Röster: 12 30,0%
  • "Vegetarianen" av Han Kang

Röster: 6 15,0%
  • ”Välkomna till vårt äktenskap” av Julia Dufvenius och Christopher Wollter

Röster: 1 2,5%
  • ”Yellowface” av R F Kuang

Röster: 17 42,5%
  • "En misstänkt liten kanelgiffel" av Karl-Johan Karlsson

Röster: 4 10,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    40
Vi kan också börja fundera över upplägget dvs hur vi ska göra det rent praktiskt.

Ska det vara fritt fram att börja skriva om boken efter att vi valt den?

Eller ska vi säga att vi inte vill ha spoilers och att vi därför sätter vissa datum.

Tex att börja inte skriva om boken förrän datum X.

Och ska vi i såna fall dela upp det dvs datum x skriver vi om kapitel 1- 4 sen datum x får man också skriva om tom kapitel 8 etc.

Med tanke på att folk läser/lyssnar i olika tempo och även i mån av tid, så tror jag det vore bra med några datum för när man får skriva om visst innehåll i boken :)
Exempelvis få skriva om de X första kapitlen efter att det gått en vecka från "start" (beroende på sidantal) och så vidare?

Med tanke på att folk läser/lyssnar i olika tempo och även i mån av tid, så tror jag det vore bra med några datum för när man får skriva om visst innehåll i boken :)
Exempelvis få skriva om de X första kapitlen efter att det gått en vecka från "start" (beroende på sidantal) och så vidare?
Ja jag tror också att det kan bli en bättre diskussion eftersom det blir mer samlat. Annars kan det bli lite rörigt om någon skriver om en händelse i kapitel två och då ska någon annan kommentera det med vad som händer den karaktären i sista kapitlet.

Ja jag tror också att det kan bli en bättre diskussion eftersom det blir mer samlat. Annars kan det bli lite rörigt om någon skriver om en händelse i kapitel två och då ska någon annan kommentera det med vad som händer den karaktären i sista kapitlet.
Jag tänker lite tvärtom, ett slutdatum bara? Jag lyssnar ju på en bok på 2-3 dagar så då kan jag anpassa mig till datumet.

Vi kan kanske läsa halvvägs och diskutera? Så blir det iaf lite mer diskussion innan alla läst klart hela boken.

Jag har semester just nu, men sen kanske jag inte hinner läsa ut en bok på tre dagar…

Vi kan kanske läsa halvvägs och diskutera? Så blir det iaf lite mer diskussion innan alla läst klart hela boken.

Jag har semester just nu, men sen kanske jag inte hinner läsa ut en bok på tre dagar…

Jag gillar idén med att diskutera halvvägs! Tycker det kan bli lite rörigt när man delar in för mycket, men kan vara skönt med iaf en "halvtidspaus" så man kan fånga upp och diskutera lite mer.

Jag tycker det var en bra ide att dela upp boken på hälften. Dvs jag föreslår att vi läser boken till och med kapitel 12.

Och att vi sätter ett datum för det. Hur fort läser ni?
Min spontana tanke var ett tillfälle om typ tre/fyra veckor. Men jag har ingen aning om hur fort folk normalt läser? :D

Då ska jag beställa boken ikväll. Läser ni på svenska eller engelska?

Tycker det är lite berikande att läsa på engelska emellanåt. Men tar lite längre tid.
Hm... jag har inte bestämt det ån. Ibland gillar jag att läsa på engelska om det är originalspråket. Jag tänker att det är bra att öva engelskan.

Jag såg också att den finns som ljudbok på tex storytel så om jag får ont om tid kanske jag lyssnar lite också.

Då ska jag beställa boken ikväll. Läser ni på svenska eller engelska?

Tycker det är lite berikande att läsa på engelska emellanåt. Men tar lite längre tid.

Jag har köpt den på engelska. Men jag tror det funkar lika bra att läsa på svenska. :)

Jag har reserverat på biblioteket, men det är några före mig i kön så jag får se när det finns ett ex ledigt till mig. Förhoppningsvis går det snabbt, men jag ansluter när jag kan helt enkelt. :up:

Jag läste den på svenska och störde mig inte på översättningen. Hoppas det blir fler bokcirklar så jag kan vara med nästa gång 😊

Jag är verkligen NOLL intresserad av Fantasy.
Nu funderar jag på om jag ska hoppa denna eller om jag ska ge det ett försök….

Liknande trådar

• Bukes bokcirkel nr 3
  • Bukes bokcirkel tråd nummer två!
  • Hästböcker ni minns
  • Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat