stjarnhimmel
Trådstartare
Välkommen!Jag vill gärna vara med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen!Jag vill gärna vara med!
Ja jag tror också att det kan bli en bättre diskussion eftersom det blir mer samlat. Annars kan det bli lite rörigt om någon skriver om en händelse i kapitel två och då ska någon annan kommentera det med vad som händer den karaktären i sista kapitlet.Med tanke på att folk läser/lyssnar i olika tempo och även i mån av tid, så tror jag det vore bra med några datum för när man får skriva om visst innehåll i boken![]()
Exempelvis få skriva om de X första kapitlen efter att det gått en vecka från "start" (beroende på sidantal) och så vidare?
Jag tänker lite tvärtom, ett slutdatum bara? Jag lyssnar ju på en bok på 2-3 dagar så då kan jag anpassa mig till datumet.Ja jag tror också att det kan bli en bättre diskussion eftersom det blir mer samlat. Annars kan det bli lite rörigt om någon skriver om en händelse i kapitel två och då ska någon annan kommentera det med vad som händer den karaktären i sista kapitlet.
Ja jag tror också att det kan bli en bättre diskussion eftersom det blir mer samlat. Annars kan det bli lite rörigt om någon skriver om en händelse i kapitel två och då ska någon annan kommentera det med vad som händer den karaktären i sista kapitlet.
Vi kan kanske läsa halvvägs och diskutera? Så blir det iaf lite mer diskussion innan alla läst klart hela boken.
Jag har semester just nu, men sen kanske jag inte hinner läsa ut en bok på tre dagar…
Vad sätter vi för datum?Ok då är röstningen klar. Och vinnaren är;
Yellowface av R F Kuang
Hm... jag har inte bestämt det ån. Ibland gillar jag att läsa på engelska om det är originalspråket. Jag tänker att det är bra att öva engelskan.Då ska jag beställa boken ikväll. Läser ni på svenska eller engelska?
Tycker det är lite berikande att läsa på engelska emellanåt. Men tar lite längre tid.
Då ska jag beställa boken ikväll. Läser ni på svenska eller engelska?
Tycker det är lite berikande att läsa på engelska emellanåt. Men tar lite längre tid.