Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

  • V

    Röster: 73 18,4%
  • S

    Röster: 119 30,0%
  • MP

    Röster: 54 13,6%
  • C

    Röster: 57 14,4%
  • L

    Röster: 15 3,8%
  • KD

    Röster: 7 1,8%
  • M

    Röster: 44 11,1%
  • SD

    Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Andades ut rejält när vallokalundersökningen visade att MP hade gått upp mera än vad man hade trott, blev nervös där att de skulle slinka under. Puh! De ligger inte värst till åtminstone. (Till skillnad från L som jag antar att en del har stödröstat på.)

Mandaten var inte heller så jämna att det var bara 1 mandat i skillnad, utan 3 stycken. (Bättre än 1 iallafall!)
 
Fy fan vad mörkt att SD går så bra i valundersökningarna. M, KD och L borde kanske FATTA ATT SÅHÄR GÅR DET NÄR MAN GÖR ETT FRÄMLINGSFIENTLIGT PARTI "RUMSRENT". Hoppas att röd/gröna-blocket får flest mandat och att L inte klarar spärren!!!
Jag är såklart inte glad för SDs framgång, men jag är lite road av att M troligtvis mister platsen som näst största.
 
Vi håller på att fixa mat, grillade kycklingspett, ugnspotatis, sallad och hemgjord tzatziki. Efter det blir det hemgjord bakelse och sen har vi köpt chips och dipp. Får väl se hur mycket vi orkar äta. 😀 Har vin men eftersom jag ska jobba imorgon så vet jag inte om jag ska ta ett glas eller inte. Blir nog en bra kväll med valvaka iallafall!
 
Jag fattar inte varför C räknas in bland de rödgröna. Dom har väl varit jättetydliga med att dom inte kommer samarbeta med V?
För att Lööf varit jättetydligt med att Magdalena Andersson är C:s bästa statsministerkandidat. När det kommer till regering så gäller det för statsministern att bli framröstad av majoriteten och sedan är det regeringen som behöver stödpartier. Stödpartierna behöver inte kroka arm, även om det såklart underlättar för regeringen om de gör det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 498
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 063
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 013
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp