Bukefalos 28 år!

Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

  • V

    Röster: 73 18,4%
  • S

    Röster: 119 30,0%
  • MP

    Röster: 54 13,6%
  • C

    Röster: 57 14,4%
  • L

    Röster: 15 3,8%
  • KD

    Röster: 7 1,8%
  • M

    Röster: 44 11,1%
  • SD

    Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker följa DNs rapportering men där gick grafiken plötsligt från 71 till 65 räknade distrikt.

Fick jag en bugg som ser in i framtiden eller hade nån tryckt fel på en knapp nånstans? :crazy:
 
Tycker det är för tidigt att dra några slutsatser om både Mp och L. Det är små distrikt som räknats och med tanke på var de bör ligga så är nog inte Mp förstahandsvalet (bränsle) eller L heller för den delen.
Jag skulle snarare säga att jag är förvånad att Mp ligger så bra till vid den här tidpunkten.
 
Fast det är vaddå ca 80 distrikt av ca 6000 som är räknade. Vi vet ju inte heller vilka som har räknats hittills?

Man får hålla sig liiite cool. Kanske :D
 
14% från M har gått till SD och 12% från S har gått till SD enligt Svt

S är jag mindre förvånad över, SD har alltid varit stora inom LO-sektorn. Jag vet dock inte om strömmen från M till SD varit lika stor även vid tidigare val, kanske inte alls är mycket jämfört med hur det varit? Klart är att det inte blev lyckat för M i alla fall.
 
Herregud nu verkar det som både MP och L åker ur riksdagen enligt senaste prognosen.
Det är de första räknade distrikten och det är få. De största distrikten kommer in sist och de ligger i storstäderna som Stockholm där MP och L är större än i de små distrikten på landsbygden där SD är större. SD brukar börja starkt i rösträkningen och gå ner sedan.
 
Jag slår vad om att de flesta ser bort från de negativa delarna och tittar på de delar som de tycker om. Dvs inte alla är högerextremister.

Eller jag hoppas det, har väl lite hopp om mänskligheten kvar 😅
Alltså, faktum kvarstår att man röstar på ett rasistiskt parti. Men visst, jag vet ffa. lågutbildade i glesbygd som lutar åt SD för att man lockas av nåt slags trygghetsaspekt, och absolut inte gett uttryck för att svälja helheten. Men...
 
Det är verkligen skillnad på MP i de olika nivåerna.
Jag röstade på MP på riks- och kommunnivå. Men röstade på S i regionen, litar inte alls på MP där numera, vilket är synd då det känns som att det är där de skulle kunna behövas som mest också.
Det är verkligen inte alltid samma slags parti på de olika nivåerna, hard lesson efter förra valet :cautious:
Jag röstade också S i region, för sjukvårdens skull. Men inte samma i kommun och riksdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 679
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 703
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 336
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 152
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp