Bukefalos 28 år!

Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

  • V

    Röster: 73 18,4%
  • S

    Röster: 119 30,0%
  • MP

    Röster: 54 13,6%
  • C

    Röster: 57 14,4%
  • L

    Röster: 15 3,8%
  • KD

    Röster: 7 1,8%
  • M

    Röster: 44 11,1%
  • SD

    Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är intressant att så många väljare gått från M till SD. Jag har väldigt svårt att tycka att den här taktiken att "vi måste klia SD på ryggen" har varit särskilt klok.

14% från M har gått till SD och 12% från S har gått till SD enligt Svt
 
Jag tycker att det är intressant att så många väljare gått från M till SD. Jag har väldigt svårt att tycka att den här taktiken att "vi måste klia SD på ryggen" har varit särskilt klok.
Jag tror (hoppas!) att det finns en del "höger-personer" som känner sig lite lost utan något parti att rösta på numera pga de inte vill rösta på SD. C har blivit lite av det enda alternativet, vilket säkert inte tilltalar alla.
 
Hade jag kunnat rösta riks så hade jag röstat Landsbygdspartiet Oberoende. Jag hoppas de får fler röster den här svängen än förra. Sen håller jag inte med om allt de står för. Men vi skulle verkligen behöva ha ett bondeparti som kan stå för landsbygden. Tycker det är så fult av andra partierna att ta lpos namn i sitt eget. Sist kallade sig sossarna för Landsbygdspartiet Socialdemokraterna och i år kör Sverigedemokraterna med samma koncept.
Håller med om att det inte finns något vettigt landsbygdsparti längre utan det är enormt uppenbart att de flesta "landsbygdsvänliga" partier är Stockholmsbaserade. Sen är jag väl inte helt enig i vargfrågan när det gäller just detta parti.

När det kommer en partiledare som bor på en liten skogsfastighet någonstans åtminstone norr om Sollefteå, där denne inte får bygga på hälften av sin fastighet pga ett dike som oftast är torrlagt men ändå medför strandskydd, inte sysslar med monokultur samtidigt som personen har vinst i sin verksamhet och tänkt ut ett rimligt sätt för folk att ha råd att ta sig till jobbet och värma huset så kan jag absolut lyssna.
 
Jag slår vad om att de flesta ser bort från de negativa delarna och tittar på de delar som de tycker om. Dvs inte alla är högerextremister.

Eller jag hoppas det, har väl lite hopp om mänskligheten kvar 😅
Det tror jag nog också.
Inte alla är alls extrimister men de är missnöjda och SD verkar trycka fint på de saker folk vill höra. Livsfarligt.
 
Jag tror (hoppas!) att det finns en del "höger-personer" som känner sig lite lost utan något parti att rösta på numera pga de inte vill rösta på SD. C har blivit lite av det enda alternativet, vilket säkert inte tilltalar alla.
Jag har några sådana i min bekantskapskrets iaf. Personer som gått från att rösta blått till att helt byta sida. Jag tror inte de är ensamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 607
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 993
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 658
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 447
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp