Buketräff hos athena_arabians

Obra ju :down: säg åt febern att sänka sig pronto! :mad:

Givetvis hoppas jag att ni vågar er hit igen :up: du har ju inte så långt så du kan ju komma och säga hej när det är auktion (sista söndagen i juli, 26:e). Jag kanske inte är jättesocial för det är mycket att göra :D men lite tjatter ska jag kunna hinna med.



Auktion är roligt! Hur hittar man dit och när börjar det?
 
Auktion är roligt! Hur hittar man dit och när börjar det?

Auktionen börjar kl 11 på söndagen, visning från kl 10 och det går också att komma och titta på lördag eftermiddag (efter kl 13) för då ställer han som ropar iordning det sista.

Åk till Svärdsjö, sväng ner på Kvarnvägen mittemot färghandeln. Efter ca 300m är det på höger sida, det går inte att missa eftersom halva gården är full med grejor... :D

Det kommer att bli en rolig (och lång!) auktion för det är riktigt bra grejor. Inte nödvändigtvis dyra saker men just lite roliga :)
 
Auktionen börjar kl 11 på söndagen, visning från kl 10 och det går också att komma och titta på lördag eftermiddag (efter kl 13) för då ställer han som ropar iordning det sista.

Åk till Svärdsjö, sväng ner på Kvarnvägen mittemot färghandeln. Efter ca 300m är det på höger sida, det går inte att missa eftersom halva gården är full med grejor... :D

Det kommer att bli en rolig (och lång!) auktion för det är riktigt bra grejor. Inte nödvändigtvis dyra saker men just lite roliga :)


Kul! Finns det nån auktionsannons på nätet? Vi har en bit att åka...
 
Kul! Finns det nån auktionsannons på nätet? Vi har en bit att åka...

Nej tyvärr. Jag kan ta lite bilder senare. Det är dels mycket verktyg men sedan allmoge, leksaker, utemöbler, prydnadssaker i varierande ålder, gamla sockerlådor, linne (dukar och handdukar, jag har rensat bland farmors saker), bruksföremål som bestick, porslin och annat husgeråd också i varierande ålder samt några cyklar, från barn till vuxen.
 
Nej tyvärr. Jag kan ta lite bilder senare. Det är dels mycket verktyg men sedan allmoge, leksaker, utemöbler, prydnadssaker i varierande ålder, gamla sockerlådor, linne (dukar och handdukar, jag har rensat bland farmors saker), bruksföremål som bestick, porslin och annat husgeråd också i varierande ålder samt några cyklar, från barn till vuxen.

Jag ska tjata lite på partner och barn om att det är en bra aktivitet på söndag:)
 
Jag ska tjata lite på partner och barn om att det är en bra aktivitet på söndag:)

Givetvis får Bukefalister som dyker upp särbehandling :D normalt används utedasset för auktionsbesökare men ni kan givetvis använda toan inne och jag har en altan man kan chilla på om man blir trött på auktionerandet.

Jag säljer korv och fika så jag är inte jättesocial när det väl har börjat men särbon är här så han kan bistå med att öppna dörren och visa på altanen (när han inte ropar in grejor :grin:). Han är också införstådd med Buke-begreppet eftersom en viss andel av mina meningar börjar med "Jo, jag såg på Buke..." :rofl:

Sedan kan jag ju säga att Keken-auktioner är legendariska i de här krokarna. Min käre far sitter definitivt någonstans och ler över att dotra fortsätter traditionen, om än i mindre skala.
 
Givetvis får Bukefalister som dyker upp särbehandling :D normalt används utedasset för auktionsbesökare men ni kan givetvis använda toan inne och jag har en altan man kan chilla på om man blir trött på auktionerandet.

Jag säljer korv och fika så jag är inte jättesocial när det väl har börjat men särbon är här så han kan bistå med att öppna dörren och visa på altanen (när han inte ropar in grejor :grin:). Han är också införstådd med Buke-begreppet eftersom en viss andel av mina meningar börjar med "Jo, jag såg på Buke..." :rofl:

Sedan kan jag ju säga att Keken-auktioner är legendariska i de här krokarna. Min käre far sitter definitivt någonstans och ler över att dotra fortsätter traditionen, om än i mindre skala.

Dyker vi upp lovar jag att köpa korv till avkomman. Men hur fasen presenterar jag mig??? Som TheBucketWoman???
 
Givetvis får Bukefalister som dyker upp särbehandling :D normalt används utedasset för auktionsbesökare men ni kan givetvis använda toan inne och jag har en altan man kan chilla på om man blir trött på auktionerandet.

Jag säljer korv och fika så jag är inte jättesocial när det väl har börjat men särbon är här så han kan bistå med att öppna dörren och visa på altanen (när han inte ropar in grejor :grin:). Han är också införstådd med Buke-begreppet eftersom en viss andel av mina meningar börjar med "Jo, jag såg på Buke..." :rofl:

Sedan kan jag ju säga att Keken-auktioner är legendariska i de här krokarna. Min käre far sitter definitivt någonstans och ler över att dotra fortsätter traditionen, om än i mindre skala.
Jag passade på att skriva ut vägbeskrivningen... ;)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 125
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 802
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 220
Senast: MiaMia
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 226
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp