Buketräff hos athena_arabians

Lägg in frysta räkor i röken. Rök tills de är tinade och har lagom röksmak. Ät.


:D
Kallrök eller varmrök? Jag har i många år funderat på att bygga en egen rök på tomten då vi alltid brukade röka fisk i hemmabyggen när jag var liten. Ca 10 m rökgång var standard då, men då jag inte fiskar längre har det glömts bort men rökta räkor är ju alltid gott ... :d:d:d
 
Kallrök eller varmrök? Jag har i många år funderat på att bygga en egen rök på tomten då vi alltid brukade röka fisk i hemmabyggen när jag var liten. Ca 10 m rökgång var standard då, men då jag inte fiskar längre har det glömts bort men rökta räkor är ju alltid gott ... :d:d:d

Eh... lagom? ;) Kör på frihand, har svärmors portabla rök så det kan vara kinkigt att reglera temperaturen. Det måste ju vara så varmt att de tinar men inte för varmt så de blir kremerade.
 
Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-Tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)


avkomman lät avundsjuk när tornblomma skulle med ;) Kanske kan hon fixa sovplats inte alltför långt bort....
 
Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-Tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)


avkomman lät avundsjuk när tornblomma skulle med ;) Kanske kan hon fixa sovplats inte alltför långt bort....
Men det fanns väl iaf en gästsäng? Den kan väl tanten få isf @athena_arabians?
 
Som sagt, rensar jag lillstugan har jag tre sängar och jag har en luftsäng och en luftmadrass. Det går att få in totalt tre normalbreda luftsängar/madrasser i ena gästrummet och två st på mitt kontor. Det går också att ha in en madrass i mitt sovrum och även en (ev två) i hallen på övervåningen. Är det varmt får man in många på altanen (den är inglasad).

Men några kommer att behöva ta med liggunderlag/luftmadrass och sovsäck/täcke.

Tillägg: Ja, jag tycker de tre sängarna är paxade av de med kroppar som inte fixar något annat. Min luftsäng är riktigt bekväm också, jag har sovit flera nätter utan problem på den.
 
Som sagt, rensar jag lillstugan har jag tre sängar och jag har en luftsäng och en luftmadrass. Det går att få in totalt tre normalbreda luftsängar/madrasser i ena gästrummet och två st på mitt kontor. Det går också att ha in en madrass i mitt sovrum och även en (ev två) i hallen på övervåningen. Är det varmt får man in många på altanen (den är inglasad).

Men några kommer att behöva ta med liggunderlag/luftmadrass och sovsäck/täcke.

Tillägg: Ja, jag tycker de tre sängarna är paxade av de med kroppar som inte fixar något annat. Min luftsäng är riktigt bekväm också, jag har sovit flera nätter utan problem på den.
Jag bokar gärna luftsängen om det inte blir nån säng över. Är lite halvtrasig överallt, men inte katastrofalt än iaf :D
 
Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-Tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt) :)

@Niyama haha, tveksamt om jag vågar. Å andra sidan vet jag att du inte skulle utsätta dig för det heller :P
 
Jag skulle gärna ha kommit också, men tyvärr ställer englansdturen och bröloppsinvitasjon till det. Åker den 1 och kommer hem den 8
 
Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-Tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt) :)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
 
Särbon (aka borraren som fö tycker det här är en jättebra idé) tyckte jag skulle påminna om att jag har en gigantisk gräsplan, dvs har någon tillgång till husvagn eller husbil är det inga problem att ställa upp dem.

Som det ser ut nu har jag kompletta sovplatser (dvs säng eller luftvariant) till alla fem på listan men det får utan problem plats det dubbla antalet och förmodligen fler än så bara några kan ta med madrass.
 
OK

Vi kör knytis tycker jag.

Om det ska stå en grill redo så kan ju var och en ta med det som ska grillas (köpa in sig hos varann redan innan?)

Sedan behövs t.ex. Potatissallad, grönsallad, couscous-sallad, såser
-samt efterätt!
Vad mer?

Frivilliga?
 
OK

Vi kör knytis tycker jag.

Om det ska stå en grill redo så kan ju var och en ta med det som ska grillas (köpa in sig hos varann redan innan?)

Sedan behövs t.ex. Potatissallad, grönsallad, couscous-sallad, såser
-samt efterätt!
Vad mer?

Frivilliga?

Jag gissar på att det är fler än jag och @Ninnurur som vill ha rökta räkor så är det inte smidigast att alla som vill ha räkor säger till så köper vi lämplig mängd? Jag äter lätt 3-4 hg om jag är sugen (de måste vara oskalade, annars blir det inget bra i röken).

@Ninnurur kunde ta med ett kilo men jag köper gärna mer så det finns och så delar vi kostnaden sedan (sedan var det något om aioli också? :d).

Efterrätt hade vi väl kommit fram till att det måste bli tårta, eller hur? ;) men inget hindrar att vi har flera efterrätter. Köket är fullt utrustat med de flesta redskap man kan tänkas behöva (och några som man inte kan tänkas behöva... :cautious:).
 
Jag tar med räkor och aioli. Några kg potatis är ju också lätt att köpa med. Och kanske mineralvatten? :angel:

Efterrätt kan jag lätt gå lite over the top med :D samtidigt så är jag sugen på att lära mig att göra en citron/marängpaj :d
 
Kan tillägga att vi har en Ica här som är rätt välsorterad och med bra öppettider (stänger 21) ifall vi upptäcker i sista sekunden att det saknas något. Det tar mindre än 5 min med bil dit.

Hur många vill ha räkor?
 
Vi kan komma 7/7:
-Ninnurur (vill låna sovplats)
-Tornblomma (vill låna sovplats antar jag :D)
-tanten kan antagligen komma (måste fixa sovandet på lämpligt sätt. Min gamla kropp fixar inte tält längre)
-Saeta (lånar också gärna sovplats om det är möjligt) :)
-hemlig (åker troligen hem sen kväll/natt, men det är inget löfte ;))
-Dentaku(vill ha golvplats men tar med madrass)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 931
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 205
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 597
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp