Bullet journal

Det är ju ett fritidsintresse, som går att kombinera med nytta. Det läggs ju flera timmar på de "värsta". Jag beundrade en massa BJ´s på nätet och blev själv inspirerad att ta tag i kalenderanvändandet eftersom jag inte funkar med telefonkalendern. Har nu ett eget system byggt på en läderpärm och en färdig kalender (Burde Senator). Färgpennor, stickers och postit senare har jag fått ett system som funkar för mig.

Jag upptäckte t ex att jag är rätt petig med att vilja ha liggande veckouppslag, och skolår (inte kalenderår). Tog ändå bara 45 år att lista ut det. Självkännedom.

Lite OT, men det finns ju mellanvarianter för oss som vill smyga igång https://www.adlibris.com/se/produkt/veckoplanering-doodle---1222-32359027?article=P32359027
Alltså så sjukt fin! Jag blev helt kär. Men den faller ju på att min to-do-lista är längre än så :wtf:
 
Det är lite väl mycket fokus på material i den kan jag tycka ibland (liksom sjutton inlägg på rad om svarta pennor), men mycket inspiration och bra tips också!

Jag blir orimligt provocerad av att så många skriver allt, även typ veckodagar, på engelska men själva planeringen gör de ju på svenska. Finns det någon anledning till detta som jag inte uppfattat?
 
Jag blir orimligt provocerad av att så många skriver allt, även typ veckodagar, på engelska men själva planeringen gör de ju på svenska. Finns det någon anledning till detta som jag inte uppfattat?

Ingen aning faktiskt. Jag är skyldig till några rubriker på engelska (men då är det ofta citat eller ur en text eller så) och några på franska av samma anledning... men jag tror inte att det finns någon genomgående anledning, så att säga.
 
Kanske lite OT, men jag chansar på att jag kan få goda svar här. Jag tycker mycket om att anteckna för hand när jag tex. studerar, helst med färgglada pennor som glider på bra. Tex. gelpennor. Lite nyfiken på vad andra har för favoriter, för jag vill gärna prova lite nytt (ibland främjar sådant produktivitet för min del). Några förslag?
 
Kanske lite OT, men jag chansar på att jag kan få goda svar här. Jag tycker mycket om att anteckna för hand när jag tex. studerar, helst med färgglada pennor som glider på bra. Tex. gelpennor. Lite nyfiken på vad andra har för favoriter, för jag vill gärna prova lite nytt (ibland främjar sådant produktivitet för min del). Några förslag?
Jag tycker om dessa! https://www.adlibris.com/se/produkt...frixion-ball-07-mm-23372997?article=P23373033
 
Jag har för mig att jag har testat de här, men är lite osäker. Vill isf minnas att jag tyckte att de kändes lite.. torra? Och inte lämnade nog med färg. Men det kanske var ett dåligt exemplar bara.
Det tycker jag inte, om man inte får ett måndagsexemplar... Har dessa på jobbet och har säkert använt upp minst tio stycken.
 
Jag har för mig att jag har testat de här, men är lite osäker. Vill isf minnas att jag tyckte att de kändes lite.. torra? Och inte lämnade nog med färg. Men det kanske var ett dåligt exemplar bara.
Jag använder dem mest till att anteckna och älskar att de flyter på så bra, de kan vara lite torra precis i början, första meningen eller så och när de börjar ta slut.
 
Köpte en BuJo igår och började lite smått. Har skrivit upp lite födelsedagar för närvarande. Frågade de inne i affären om varför de inte säljer handstilar för då skulle jag köpt en finare handstil :D

Utöver månaderna tänker jag lägga in en "mood tracker" och liknande. Samt "To do this month".

Har för övrigt en Rhodia webnotebook.
 

Bifogade filer

  • födelsedagar.jpg
    födelsedagar.jpg
    14,9 KB · Visningar: 104

Jag har också de pennorna. Tycker att det är super att kunna sudda och göra om när jag inte är nöjd (vilket händer rätt ofta :D). Mina pennor är inte alls torra utan skriver fint från start.

Jag har hållit på i tre veckor nu och är verkligen glad att jag provade. Känner mig mer organiserad och får mycket mer gjort utan att känna mig stressad.
 
Kanske lite OT, men jag chansar på att jag kan få goda svar här. Jag tycker mycket om att anteckna för hand när jag tex. studerar, helst med färgglada pennor som glider på bra. Tex. gelpennor. Lite nyfiken på vad andra har för favoriter, för jag vill gärna prova lite nytt (ibland främjar sådant produktivitet för min del). Några förslag?

Jag köpte med mig pennor från Gelly Roll sist jag var på Akademibokhandeln och är väldigt nöjd, det kanske kunde vara något för dig?
 
Kanske lite OT, men jag chansar på att jag kan få goda svar här. Jag tycker mycket om att anteckna för hand när jag tex. studerar, helst med färgglada pennor som glider på bra. Tex. gelpennor. Lite nyfiken på vad andra har för favoriter, för jag vill gärna prova lite nytt (ibland främjar sådant produktivitet för min del). Några förslag?

Jag gillar Stabilos fineliners. Ännu mer gillar jag deras färgglada kulspetspennor, som jag har ett gäng kvar sedan gymnasiet men inte har hittat i Sverige sedan dess.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag läser numera vad som skrivs om mig i journalanteckningar på 1177. Jag måste säga att det är skrämmande så mycket fel som antecknas...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 876
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 473
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
820
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp