Byta äldre operativsystem mot nyare?

snurpe

Trådstartare
Fick hem en ny dator. Upptäcker nu att den bara har Windows 2000 proffessional som operativsystem. Många program, t ex messenger live kräver ju XP. Hur skaffar man detta? Är det en avancerad procedur? Hur går jag till väga?

/snurpe
 
Sv: Byta äldre operativsystem mot nyare?

Att uppgradera till XP från 2000 är inte en särskilt invecklad procedur. Det du behöver är antingen en full installations- eller uppgraderingsversion av Windows XP, se även till att det är samma språk. Därefter ska det bara vara att stoppa in cd-skivan och påbörja installationen. Brukar gå bra att börja i Windows när man ska uppgradera.
 
Sv: Byta äldre operativsystem mot nyare?

Nja, har sett fullversioner av XP ute i handeln för runt 900 nu när Vista har kommit. :) Funderade på att skaffa det åt min Mac nu är det blivit så billigt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 943
Senast: jemeni
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 097
Senast: Artline
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 617
Senast: TinyWiny
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 747
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp