T

timpan

Är det någon som har lite fakta om hingsten carat 542. Temperament, tävlingsresultat, akommor etc.
Skulle vara väldigt tacksamm för minsta lilla..!!
 
Carats exteriöra omdöme var: Mycket god ridhästmodell med bra bogparti. stark överlinje och god bredd i bringan. Ngt knipt under framknäet. Utmärkta rörelser i såväl skritt sim trav.

Så vitt jag vet så tävlade han inte, det var ju inte så vanligt att hingstar tävlade på den tiden. Men hans mamma gick MA hoppning.

I senaste stamboken har han 15 stamboksförda döttrar. I BLUP-index hade han för några år sedan:
exteriör 78, hopp 85, gångarter 68, totalt 77.

Vill du veta hans stam så gå in på http://www.pedigreequery.com/allbreed/
 
Jag hade en valack som hade Carat som morfar. En till lynnet ganska otrevlig häst.. (detta kan givetvis haft med fostran innan han kom till mig att göra), ett tufft psyke och en suverän ridhäst.....
 
Jag har en häst som har Carat som morfar (Dardel som pappa).
Han har utmärkt temprament, snäll med mycket motor. Goda gångarter och rörelser (gångartsetta kvalitets), hög ridbarhet, balanserad samt arbetsvillig. Alla hans mammas avkommor har varit senvuxna, klara först vid 6 års ålder. De är dessutom ranghöga då mamman är alfasto. Hans mamma var tävlad msv i alla discipliner med plus för hoppningen och har vad jag hört, ett hjärta av guld samt hög ridbarhet.
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 300
Senast: Lea88
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 023
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 515
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp