Cavalor sport boots

daphna

Trådstartare
Jag har av min veterinar, som ocksa verkar hästar utan skor, blivit rekommenderat Cavalor boots till min häst som gar utan skor sedan ca 4 manader. Tva ganger var hon ut till utedriften dar min hast gar for att prova ut bootsen. Forsta modellen Cavalor funkade inte sa jag fick en annan modell "sport". Hon tyckte det rackte med boots pa framhovarna. Har an sa lange inte anvant dom eftersom jag forst vill vanja hasten att ga utan och se om det funkar. Haromdagen ville jag dock anvanda dom eftersom vi skulle rida pa en del vagar med sten och bootsen passar inte alls! Dvs hastens hovar andrar ju form hela tiden vilket tydligen ar vanligt nar dom gar barfota och nar vet var och provade dom sa var hasten nyverkad och nu nagra veckor efter verkning passar bootsen inte alls! Sa min fraga ar: hur gor ni? Och vilka boots har ni bra erfarenhet av? Betalde over 200 euro for dessa 2 boots sa ar ganska sur att dom inte gar att anvanda nu!
 
Sv: Cavalor sport boots

Grejen med barfotaboots är att du måste raspa hästens hovar själv mellan de ordinarie verkningarna. Hästens hovar växer hela tiden och om man inte raspar dem så passar ingen bootsen efter ett tag, så enkelt är det med det.

Jag har också ett par Cavallo Sport till min häst och har inga problem. Precis som hos alla andra hästar växer hans hovar konstant och om jag inte raspar regelbundet växer han ur bootsen.
 
Sv: Cavalor sport boots

eh, ok, ar det sa man ska gora:o Och Cavallo heter dom ju. Men hur raspar man hovarna? Maste val ga nagon liten kurs innan eller? Min veterinar haller just sana kurser, kanske ska anmala mig... Tack for ditt svar.
 
Sv: Cavalor sport boots

Min hovslagare visade mig hur jag skulle göra. Det är inte så svårt bara man fått in en bra teknik. Om din veterinär eller hovslagare håller kurser är det ju en jättebra idé att gå en sådan. Att kunna raspa sin hästs hovar själv är bra att kunna.
 
Sv: Cavalor sport boots

ok, tack igen, min veterinär haller kurser i hur man raspar sa jag tar nog och anmäler mig till en san.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 165
Senast: 95johsv
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 389
Senast: Raderad medlem 120709
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 042
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp