Omojligt att fornya svenskt pass!

På temat så behöver kompisens ungar nya pass pga mormor ska begravas utomlands. Strul med den andra föräldern som vägrar underskrift har gjort att pass inte har kunnat införskaffas flera månader i förväg. Det finns inga lediga tider och att vänta med resan är inget alternativ, reglerna säger att mormor måste vara begravd innan mitten på juli. Så det blir ev en "liten" tripp till Gällivare på påsklovet. Återstår bara att övertyga ungarna om att det är roligt att åka tåg i två nätter per resväg (vi åker från Lund).

Tips på vad man kan göra i Gällivare med tre barn 6-9 år?
Hur gick det med gällivareresan och fixa pass?
 
I Malmö kan du hämta från 8-19 på vardagar 8-14 på lördagar och nu även på söndag endast för hämtning av pass, så det bör inte vara något problem.
Har du provat att hämta ut pass i Malmö? Det har jag, behövde köa i drygt två timmar med andra som också skulle hämta pass för att få mitt, så jag tror absolut ”folk” försöker hämta ut sina pass - hade jag haft något val hade jag inte heller stått i kön utan skjutit problemet framåt…
 
Har du provat att hämta ut pass i Malmö? Det har jag, behövde köa i drygt två timmar med andra som också skulle hämta pass för att få mitt, så jag tror absolut ”folk” försöker hämta ut sina pass - hade jag haft något val hade jag inte heller stått i kön utan skjutit problemet framåt…
Ja jag hämtade mitt i maj. Jag fick vänta ca 25 minuter. Var där direkt på morgonen, men ser att det är mer kö nu. Bor i närheten så passerar där ofta.
 
Ja jag hämtade mitt i maj. Jag fick vänta ca 25 minuter. Var där direkt på morgonen, men ser att det är mer kö nu. Bor i närheten så passerar där ofta.
Ok, jag hämtade mitt på eftermiddagen häromdagen, då var det som sagt två timmars kö. Tycker det är lite missvisande med artiklar om att folk inte hämtar ut sina pass då, uppenbarligen är det massvis som försöker, många fler än vad polisen hinner hantera. För det kan väl inte vara ”meningen” att man ska behöva köa timmtal.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 232
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 401
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp