Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då behöver du inget extra. Mer än att starta TVn och ansluta till ditt wifi.Jag har kollat nu. Så här ser den ut på baksidan:
Visa bifogad fil 180853
Jag googlade på den och såg att den tidigare sålts på NetonNet och tydligen ska det vara en smart tv.
Bruksanvisning verkar finnas på andra sajter.
Nackdelen med "SmartTV" är att man ofta är rätt begränsad med vad man faktiskt får spela upp.Kompatibla videostreaming-tjänster (SE):
Amazon Prime Video, Disney+, YouTube, Rakuten TV, DAZN, Netflix, HBO Max, SF Anytime, Viaplay, Blockbuster, Twitch, Apple TV
Stödda ljudstreamingtjänster (SE):
Apple Music, Deezer, Spotify, Tidal
Finns det ens något annat än smartTV att välja på numera?Nackdelen med "SmartTV" är att man ofta är rätt begränsad med vad man faktiskt får spela upp.
En Chromecast-kompatibel enhet eller Apple TV gör att man kan strömma nästan vad som helst.
Det finns ont om alternativ, men man måste ju inte använda de funktionerna, man kan ju koppla in en extern enhet som sköter den delen.Finns det ens något annat än smartTV att välja på numera?
Jag själv har datorn kopplad till TVn. Använder den endast som en skärm.
Nä, framförallt så är jag anti mot AI biten som nu kommer i varenda TV och ger en förvrängd bild...Det finns ont om alternativ, men man måste ju inte använda de funktionerna, man kan ju koppla in en extern enhet som sköter den delen.
Finns det ens något annat än smartTV att välja på numera?
Jag själv har datorn kopplad till TVn. Använder den endast som en skärm.
Jag hoppas att min 10-åriga icke-smarta TV med sin Chromecast-dongel håller länge tillDet finns ont om alternativ, men man måste ju inte använda de funktionerna, man kan ju koppla in en extern enhet som sköter den delen.
Håller med, vi har en gammal ”dum” tv och chromecast, märker redan hur den börjar tröttna och blir mindre kompatibel med telefonerna ju mer uppdaterade dem blir.Nu verkar det ju kanske som att du inte behöver en streaming-enhet @Wille , men om du ska köpa en så tillverkas inte Google Chromecast längre och vad jag förstått så ska mjukvaran också fasas ut över tid framöver. Nuförtiden heter Googles variant "Google TV Streamer" och det är den som ska finnas fortsättningsvis.
Jag har inte direkt märkt något problem ännu, förutom den där "blippen" för ett par(?) år sedan när företaget gjorde något tokigt och MASSOR med Chromecast slutade fungera heltHåller med, vi har en gammal ”dum” tv och chromecast, märker redan hur den börjar tröttna och blir mindre kompatibel med telefonerna ju mer uppdaterade dem blir.
Manualer brukar vara värdelösa. Det är bättre att googla, upplever jag.Jag lyckades koppla tvn till wi-fi för ett tag sedan. Nu grottar jag vidare och jag kan se youtube på tvn och jag kan också spela upp filmer på tvn som jag själv filmat och fortfarande ligger i mobilen.
Men sen då? Vad gör jag med informationen på den här slärmen? Jag kan se lite exempelbilder, men roligare än så är det inte.
Visa bifogad fil 181239
Manualen jag hittat till tvn var helt värdelös. Det stod i princip bara hur man skulle lyfta tvn, hur man gjorde ren den och sådana saker. Bilder på fjärrkontrollerna fanns också, men sen var det "help yourself".