Chromecast och sånt

Jag har kollat nu. Så här ser den ut på baksidan:
20260205_090405.webp

Jag googlade på den och såg att den tidigare sålts på NetonNet och tydligen ska det vara en smart tv.

Bruksanvisning verkar finnas på andra sajter.

Kompatibla videostreaming-tjänster (SE):
Amazon Prime Video, Disney+, YouTube, Rakuten TV, DAZN, Netflix, HBO Max, SF Anytime, Viaplay, Blockbuster, Twitch, Apple TV

Stödda ljudstreamingtjänster (SE):
Apple Music, Deezer, Spotify, Tidal
Nackdelen med "SmartTV" är att man ofta är rätt begränsad med vad man faktiskt får spela upp.
En Chromecast-kompatibel enhet eller Apple TV gör att man kan strömma nästan vad som helst.

Nackdelen med "SmartTV" är att man ofta är rätt begränsad med vad man faktiskt får spela upp.
En Chromecast-kompatibel enhet eller Apple TV gör att man kan strömma nästan vad som helst.
Finns det ens något annat än smartTV att välja på numera?

Jag själv har datorn kopplad till TVn. Använder den endast som en skärm.

Det finns ont om alternativ, men man måste ju inte använda de funktionerna, man kan ju koppla in en extern enhet som sköter den delen.

Det finns ont om alternativ, men man måste ju inte använda de funktionerna, man kan ju koppla in en extern enhet som sköter den delen.
Jag hoppas att min 10-åriga icke-smarta TV med sin Chromecast-dongel håller länge till :) ! Jag är fullt nöjd med upplägget för mina behov.

Nu verkar det ju kanske som att du inte behöver en streaming-enhet @Wille , men om du ska köpa en så tillverkas inte Google Chromecast längre och vad jag förstått så ska mjukvaran också fasas ut över tid framöver. Nuförtiden heter Googles variant "Google TV Streamer" och det är den som ska finnas fortsättningsvis.

Nu verkar det ju kanske som att du inte behöver en streaming-enhet @Wille , men om du ska köpa en så tillverkas inte Google Chromecast längre och vad jag förstått så ska mjukvaran också fasas ut över tid framöver. Nuförtiden heter Googles variant "Google TV Streamer" och det är den som ska finnas fortsättningsvis.
Håller med, vi har en gammal ”dum” tv och chromecast, märker redan hur den börjar tröttna och blir mindre kompatibel med telefonerna ju mer uppdaterade dem blir.

Håller med, vi har en gammal ”dum” tv och chromecast, märker redan hur den börjar tröttna och blir mindre kompatibel med telefonerna ju mer uppdaterade dem blir.
Jag har inte direkt märkt något problem ännu, förutom den där "blippen" för ett par(?) år sedan när företaget gjorde något tokigt och MASSOR med Chromecast slutade fungera helt :nailbiting: . Men efter att det rättades till har allt funkat som det ska :) !

Jag har en smart-tv (Toshiba från NetOnNet) som är 3.5 år gammal och har inbyggd chromecast. Jag har inte haft några problem med att ladda ner de appar som jag vill ha, t o m Clip my Horse funkar. T o m enklare är appel-tv som jag hade till min förra tv.

Jag lyckades koppla tvn till wi-fi för ett tag sedan. Nu grottar jag vidare och jag kan se youtube på tvn och jag kan också spela upp filmer på tvn som jag själv filmat och fortfarande ligger i mobilen.

Men sen då? Vad gör jag med informationen på den här skärmen? Jag kan se lite exempelbilder, men roligare än så är det inte.

1000009396.webp

Manualen jag hittat till tvn var helt värdelös. Det stod i princip bara hur man skulle lyfta tvn, hur man gjorde ren den och sådana saker. Bilder på fjärrkontrollerna fanns också, men sen var det "help yourself".

Senast ändrad:
Jag lyckades koppla tvn till wi-fi för ett tag sedan. Nu grottar jag vidare och jag kan se youtube på tvn och jag kan också spela upp filmer på tvn som jag själv filmat och fortfarande ligger i mobilen.

Men sen då? Vad gör jag med informationen på den här slärmen? Jag kan se lite exempelbilder, men roligare än så är det inte.

Visa bifogad fil 181239

Manualen jag hittat till tvn var helt värdelös. Det stod i princip bara hur man skulle lyfta tvn, hur man gjorde ren den och sådana saker. Bilder på fjärrkontrollerna fanns också, men sen var det "help yourself".
Manualer brukar vara värdelösa. Det är bättre att googla, upplever jag.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • Att lämna i smyg
  • Att flytta in i en gammal obebodd stuga
  • Motivationslirkande

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Oseriös avel 2025
  • Annonsera mera hundar 2