Bukefalos 28 år!

Kicki_83

Trådstartare
Vilka här inne har Collie vovvar??

Jag har ingen själv.
Men Yroll som bor vid stallet brukar följa med på mina promenader :)

Hur är era Collie´s?
Yroll är en väldigt busig men väldigt snäll 8 årig collie kille. Han springer lös hemma på gården när han inte är i hundgården. Gillar att valla fåren men fattar inte rikigt vad man ska göra.
Åka bil och springa lös i skogen är det bästa han vet!!

Här kommer lite bilder:
DSCF0001-3.jpg

DSCF0006-2.jpg

DSCF0004-2.jpg
 
Sv: Collie!!

Jag har en collie, hon fyller 12 år i sommar,men pigg som en 2åring. :)
Glad,pigg älskar o vara igång o följa med på saker.
Dock fick vi henne som omplacerningshund, då förra ägaren inte vart så vänlig mot henne..
Lite osäker är hon mot nya människor,speciellt män.
Fast hon är så mycket bättre nu,än när vi fick henne som 2 åring.
Jättemysig är hon, och bus är det bästa hon vet.
Hon "pratar" rätt mycket, gör lite grisljud o "morrar" :D

Hoppas bilderna funkar för er.
dsc0266mp7.jpg

dsc0274ll5.jpg
 
Sv: Collie!!

Jag har! Eller ja, min mamma driver kennel som en del säkert vet.
Vi ha 5 st. 3 tikar och två hanar här hemma på gården. Helt underbara. Inga problem att ha dem lösa, brukar få följa med mig ner te stallet och på våra vandringar ute i skogen. Inte skotträdda eller rädda för nyårsraketerna. Dem ligger och sover så gott och bryr sig inte alls. Vi har en som ska fylla 14 år i år, men är väldigt pigg och glad för sin ålder. Aldrig varit sjuk
Ottey heter hon. Har ingen ny bild på henne på denna datorn. Denna bilden är hon 11 år. Haft henne sen hon va 8 veckor.
KORAD SUCH Speedlines Southwind Rose
24309962.jpg


Sen har vi lilla Ina som är dotter till Ottey. En helt underbar go hund! Född 2002
Ottey's Modesty Rose
26113086.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_30/20020000-20029999/640x480/20026087.jpg

Sen har vi våran otroligt vackra Minta:love: Min stolthet^^ Hon är 2 år gammal och är världens coolaste collie ^^
Ottey's Dancing Blue Queen
17538910.jpg

26085783.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_30/24300000-24309999/640x480/24309918.jpg

Nalle är våran underbara hane på snart 5 år! Väldigt glad och positiv collie, totalt orädd!
KORAD Ottey's Goldenbear
24309917.jpg


Sen har vi Nalles kullbror här hemma som vi fick hem nygligen då ägarna inte längre kunde ha hnm kvar. Har ingen bild på hnm..

Tack och hej från oss ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Collie!!

Jag har en liten dam som fyllde 12 år i november: Uniline's Secret-Surprise (hon syns på min avatarbild). Hon njuter numera av pensionärslivet hemma hos mina föräldrar där hon får vara med på jobbet och aldrig behöver vara ensam. En sanslöst klok hund som förstår i stort sett allt man säger. Vi har tränat agility, lydnad, bruks, sök och allt möjligt annat kul. Hon är fortfarande fräsch i kroppen med värden som en unghund enligt veterinären.

Mitt hjärta. :love:
 
Sv: Collie!!

Är era så att dom ska smånypas oxå?

Yroll små nyps när han blir glad eller busig. Ens mage och lår är favorit att nypa i :devil:
Sen när man busar med honom kommer han springandes och lägger tassarna runt ena benet så man håller på och stupa :)
Nu i sommar ska han få nusa med min mamma å pappas alaskan husky valp. Det ska bli roligt att se vad dom hittar på för bus.
 
Sv: Collie!!

Vi har oxå en collie, Tindra heter hon, fyllde 3 år igår:). Hon är en otroligt charmig, positiv, sammarbetsvillig och glad hund. Hon älskar allt å alla och är en väldigt rolig hund att leva med, hon är våran lilla ögonsten:)
 
Sv: Collie!!

Min är en riktig snackpåse, hon vill hela tiden göra sina åsikter hörda, och hon har olika ljud för olika situationer. När hon blir glad vill hon tränga sig mellan benen och stå där och jazza med bakbenen medan man kliar henne på rumpan. :angel: Sen håller hon förstås på med det typiska collienagget med framtänderna när hon är vild.

De är för söta med sina små egenheter. :love:
 
Sv: Collie!!

Självklart! har haft Collie i ca 17 år :love:

Våran första: Sadie, var en riktig familje och vakthund, världens snällaste! vi barn klädde ut henne, träna agility, sök, lydnad och en massa bus. Gick alltid runt hela familjen och riktigt valla när vi var ute i skogen. Snäll men akta dig om du var minsta hotfull mot henne eller oss..:devil: Hon blev 12 och hade hela livet höftleds fel som hon inte blev störd av förns då och vi fick ta bort henne.

Nu har vi den andra kvar,Nellie, som rullar in på sitt 13:e år. Jätte snäll men lite väl larvig, helst hälsar hon bara på andra collies eller riktiga gentlemän;) har tränat det mesta och lydigare hund får man leta efter häromkring iaf! går nästan alltid lös och njuter av skogspromenader, fortfarande busig som en 2åring fast man får hejda henne lite:) tyvärr var hon väldigt sjuk med diarre och kräkningar för snart 2 veckor sedan, men verkar repa sig bra, väntar bara på provsvar nu...


Här är Nellie, busig och vilandes :D


pict0136.jpg


pict0109.jpg
 
Sv: Collie!!

Collienörd här!:angel:

Har en tvåårig grabb vid namn Rexi (Ottey's Black Temptation). Bror till finfina Minta som Varmblod_lover redan har visat i tråden!:D

En riktig tuffing, men världens snällaste. Varken skotträdd eller har några andra rädslor (som vi har upptäckt iaf).

Vår första egna collie (min och sambons). Är dock uppväxt med dem.. Min pappa äger en från Otteys också. Han är dock en liten fegis, född 2001:p Zicco heter han.

Zicco t.v. (sobel) och vår grabb t.h. (trf)
20080427.jpg


20070731.jpg



Det börjar klia i fingrarna efter en till collie nu, blir inte bättre av sådana här trådar:D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 163
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 737
Senast: Mia_R
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 310
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp