Connemara avel och premering?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ramona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 981

Ramona

Trådstartare
Jag vet att det svenska Connemara forbundet maste ha samma reglr som det irlandska, MEN, nu undrar jag om det ar samma system som galler vid inspektioner och hur det blir med en redan inspekterad ponny om man skulle forlytta den mellan lander.
Som nagra vet sa planerar jag att flytta till Sverige, men jag har nyss fatt ett 2-aringt sto inspekterad till "Grade 1". Jag skulle vilja ha kvar henne om jag kan for hon hoppar himlans fint, samt hon ar en mycket trevlig individ. Dessutom ar hon morkbrun och jag vill bevara den fargen hos Connemarorna. Jag skulle vilja avla pa henne i framtiden. Jag har aven hennes mamma och hon har gjort mycket bra ifran sej i utstallningsringen, samt vi har fatt fina friska fol av henne.

Hur blir det nu med hennes gradering om jag flyttar med henne till Sverige? Maste hon inspekteras igen?

Sv: Connemara avel och premering?

Kan inte svara helt säkert på det här, men eftersom ingen annan ännu svarat: Hon kommer helt klart att komma in i den svenska stamboken utan problem, kommer bara att förses med "RC-IRE" framför sitt ursprungliga stamboksnr. Vad jag är osäker på är om hon måste visas på det sätt som gäller för importerade hingstar införda i annat ICCPS-godkänt lands stambok. Dessa hingstar måste visas vid svensk avelsvärdering, men denna visning är en ren formalitet, de blir godkända i Sverige också.
Vad är det för stam på ditt sto?

Saxat från connemaraponny.org:

Registreringar, stamboksföringar, importer
Madeleine Beckman
Box 265, 311 23 Falkenberg
tel: 070-594 56 56 (mobilsvar kan användas om ingen svarar)
epost: beckman snabela carnabyconnemara.se

Är nog den som ger bäst svar på frågan :)

Nej,hon behöver inte visas igen.Stamboksförs automatiskt i sverige efter ID-kontroll.

Hon ar e Silver Cloud, u. Cailin Donn ue Bodenpark Finnard.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 202
Senast: Corminta
·
Avel Jag har last traden om storlek och vilken hingst manga vill valja. Flera had skrivit de vill ha HOGA hastar. Inte under 150 cm etc etc...
Svar
18
· Visningar
1 855
Senast: Bewelinn
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: Spunkgrodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31