Corona, förkylning, vanlig feber, lite allmän nedsathett?

Är det bara när du ligger ner som du har svårt att andas? Eller menar du att känslan är så men att det känns så även när du är upprest?

Känslan är så, även när jag sitter eller står. Som att jag liksom måste lyfta upp något tungt med bröstkorgen när jag andas.
 
Usch, pendlar mellan att vara jätte varm och behöva ha fönstren öppna och knappt kunna ha kläder på mig till att frysa massor.

Det går ju inte att veta vad det är men lite mer pekar det åt att det är Corona jag har efter utvecklingen som skett/sker. Dock hoppas jag vara en av alla dom som tar sig igenom det utan större skada skedd. Några dagar då jag har feber och är trött och svag och sen som vanligt igen inom en snar framtid.
 
Har du tagit panodil ännu? Gör det regelbundet i enlighet med doseringen på förpackningen. Och se till att äta och dricka.
Nej jag har inte tagit Panodil än, är lite försiktig med extra mediciner sen jag började med min nya medicin som inte får blandas med vad som helst. Panodil ska inte vara någon fara men vill ta så lite som möjligt. Skrev om det i en annan tråd men frågan passar kanske bättre här. Om jag tar Panodil och febern försvinner, hur vet jag då när kroppen är frisk? Kan jag börja räkna dom 48 timmarna från att febern avtog? Med Panodil får jag normaltemp men utan skulle jag kanske ha feber. Är viruset borta när febern är borta eller kan jag fortfarande vara sjuk fast att Panodilen döljer det? Tänker när man kan bryta karantän.
 
Nej jag har inte tagit Panodil än, är lite försiktig med extra mediciner sen jag började med min nya medicin som inte får blandas med vad som helst. Panodil ska inte vara någon fara men vill ta så lite som möjligt.
Förstår att du vill ta så lite som möjligt men om den är säker med dina andra mediciner tycker jag absolut du ska ta panodil regelbundet ett par dagar så du kan sova bättre, äta bättre och dricka bättre. Då blir du friskare snabbare.
 
Känslan är så, även när jag sitter eller står. Som att jag liksom måste lyfta upp något tungt med bröstkorgen när jag andas.

Var hemma imorgon. Det kan aldrig vara värre att du ev är hemma en eller två dagar i onödan, jämfört med att smitta ner flera på din arbetsplats? Var bor du?

Jag var med om en liten olycka tidigare i veckan och sedan dess har jag huvudvärk och trötthet, lite lätt frusen osv. Min vanliga odefinierbara allergi av nån slag (antagligen kvalster) gör att jag alltid är snorig på morgonen. Dvs lätt att missa små tecken i alla andra omständigheter... Jag bor alldeles för nära stockholmsregionen för att utesluta att det kan vara nåt. Så jag stannar för säkerhets skull hemma måndag och tisdag, ifall detta skulle sammanfalla med nån debuterande förkylning/influensa i och med att jag är trött, yrslig och lite frusen. Vem vet liksom. Värre är ju att gå till jobbet och smitta ner folk. Vi är en liten arbetsgrupp som kan sköta mina arbetsuppgifter och de är dessutom av samhällsfunktion, det skulle vara en större katastrof för oss om jag orsakade smitta i bland de få som kan detta, än om jag är borta två dagar. Det kostar inte ens speciellt mkt i och med den slopade karensdagen.
 
Var hemma imorgon. Det kan aldrig vara värre att du ev är hemma en eller två dagar i onödan, jämfört med att smitta ner flera på din arbetsplats? Var bor du?

Jag var med om en liten olycka tidigare i veckan och sedan dess har jag huvudvärk och trötthet, lite lätt frusen osv. Min vanliga odefinierbara allergi av nån slag (antagligen kvalster) gör att jag alltid är snorig på morgonen. Dvs lätt att missa små tecken i alla andra omständigheter... Jag bor alldeles för nära stockholmsregionen för att utesluta att det kan vara nåt. Så jag stannar för säkerhets skull hemma måndag och tisdag, ifall detta skulle sammanfalla med nån debuterande förkylning/influensa i och med att jag är trött, yrslig och lite frusen. Vem vet liksom. Värre är ju att gå till jobbet och smitta ner folk. Vi är en liten arbetsgrupp som kan sköta mina arbetsuppgifter och de är dessutom av samhällsfunktion, det skulle vara en större katastrof för oss om jag orsakade smitta i bland de få som kan detta, än om jag är borta två dagar. Det kostar inte ens speciellt mkt i och med den slopade karensdagen.

Jag har pratat med min chef och blir hemma. Jag bor i centrala Stockholm och skulle egentligen hålla i en kurs i tre dagar. Min arbetsplats går på knäna just nu så det känns skit att inte kunna ställa upp, men det känns i alla fall skönt att mina chefer tycker att jag borde stanna hemma också. Har känt mig lite hängigare nu mot kvällen också så vi får se hur det känns i morgon! Men framför allt med tanke på att jag hade suttit på kursanläggning några dagar just nu så känns det som rätt beslut.
 
Jag har pratat med min chef och blir hemma. Jag bor i centrala Stockholm och skulle egentligen hålla i en kurs i tre dagar. Min arbetsplats går på knäna just nu så det känns skit att inte kunna ställa upp, men det känns i alla fall skönt att mina chefer tycker att jag borde stanna hemma också. Har känt mig lite hängigare nu mot kvällen också så vi får se hur det känns i morgon! Men framför allt med tanke på att jag hade suttit på kursanläggning några dagar just nu så känns det som rätt beslut.
Hur är pulsen?
 
Jag har pratat med min chef och blir hemma. Jag bor i centrala Stockholm och skulle egentligen hålla i en kurs i tre dagar. Min arbetsplats går på knäna just nu så det känns skit att inte kunna ställa upp, men det känns i alla fall skönt att mina chefer tycker att jag borde stanna hemma också. Har känt mig lite hängigare nu mot kvällen också så vi får se hur det känns i morgon! Men framför allt med tanke på att jag hade suttit på kursanläggning några dagar just nu så känns det som rätt beslut.

På mitt jobb sker många möten via Skype. Det kanske går att lösa för er på den vägen :)
 
Lite småsnuvig, väldigt lite.

Svårt att bedöma. Laddar min sportklocka just nu som jag ska dra på mig och se.
Stanna hemma oavsett, snuvig och känningar när det gäller andning är båda två tecken på sjukdom.

Såg att jag var sent på det, bra beslut och krya på dig.
 
Inga andra symtom?
Hur är din puls?
Är pulsen relevant? Är det för att se hur hjärtat får jobba eller vad är tanken med att ta reda på det? Det står ju inte med någonstans i råd och symtom när man läser om det.

Jag har en väldigt hög vilopuls. När jag var yngre var den perfekt, jag åt bra och tränade mycket, sen kom anorexin i tonåren och pulsen blev farligt låg. Efter många, många år i svält och med starka mediciner hände något med hjärtat, nu har jag nu istället haft ovanligt hög vilopuls i många år oavsett om jag är frisk eller inte.

Har vissa påverkningar på hjärtat som syns på EKG, förlängd qt-tid säger dom som till viss del beror på anorexin trots att jag varit normalviktig i säkert 9-10 månader och också mycket pga medicinerna jag tar men som inte går att ta bort även om vi varit tvungna att justera doserna lite så jag får vara försiktig med vilka mediciner jag tar resten av livet för hittills har hjärtat inte läkt. När jag var i svält och blev inlagd och skulle börja äta igen fick jag äta minimalt i början för att inte påfresta hjärtat, det skulle aldrig klarat av att gå från typ noll till hundra direkt utan det rörde sig om månader med mycket mindre mat än vad vården egentligen vill att man som sjuk ska få i sig.

Har en vilopuls på 100, igår hade jag 101. Så jag ligger redan väldigt högt. Har samma höga puls direkt på morgonen innan jag klivit upp ur sängen.
 
Är pulsen relevant? Är det för att se hur hjärtat får jobba eller vad är tanken med att ta reda på det? Det står ju inte med någonstans i råd och symtom när man läser om det.

Jag har en väldigt hög vilopuls. När jag var yngre var den perfekt, jag åt bra och tränade mycket, sen kom anorexin i tonåren och pulsen blev farligt låg. Efter många, många år i svält och med starka mediciner hände något med hjärtat, nu har jag nu istället haft ovanligt hög vilopuls i många år oavsett om jag är frisk eller inte.

Har vissa påverkningar på hjärtat som syns på EKG, förlängd qt-tid säger dom som till viss del beror på anorexin trots att jag varit normalviktig i säkert 9-10 månader och också mycket pga medicinerna jag tar men som inte går att ta bort även om vi varit tvungna att justera doserna lite så jag får vara försiktig med vilka mediciner jag tar resten av livet för hittills har hjärtat inte läkt. När jag var i svält och blev inlagd och skulle börja äta igen fick jag äta minimalt i början för att inte påfresta hjärtat, det skulle aldrig klarat av att gå från typ noll till hundra direkt utan det rörde sig om månader med mycket mindre mat än vad vården egentligen vill att man som sjuk ska få i sig.

Har en vilopuls på 100, igår hade jag 101. Så jag ligger redan väldigt högt. Har samma höga puls direkt på morgonen innan jag klivit upp ur sängen.
Om pulsen ändras så visar det att något är på gång, om det är ett tecken på Corona vet jag inte, men med tanke på att andningsproblem och problem med syresättning är ett symptom låter det högst troligt.
 
Är pulsen relevant? Är det för att se hur hjärtat får jobba eller vad är tanken med att ta reda på det? Det står ju inte med någonstans i råd och symtom när man läser om det.

Jag har en väldigt hög vilopuls. När jag var yngre var den perfekt, jag åt bra och tränade mycket, sen kom anorexin i tonåren och pulsen blev farligt låg. Efter många, många år i svält och med starka mediciner hände något med hjärtat, nu har jag nu istället haft ovanligt hög vilopuls i många år oavsett om jag är frisk eller inte.

Har vissa påverkningar på hjärtat som syns på EKG, förlängd qt-tid säger dom som till viss del beror på anorexin trots att jag varit normalviktig i säkert 9-10 månader och också mycket pga medicinerna jag tar men som inte går att ta bort även om vi varit tvungna att justera doserna lite så jag får vara försiktig med vilka mediciner jag tar resten av livet för hittills har hjärtat inte läkt. När jag var i svält och blev inlagd och skulle börja äta igen fick jag äta minimalt i början för att inte påfresta hjärtat, det skulle aldrig klarat av att gå från typ noll till hundra direkt utan det rörde sig om månader med mycket mindre mat än vad vården egentligen vill att man som sjuk ska få i sig.

Har en vilopuls på 100, igår hade jag 101. Så jag ligger redan väldigt högt. Har samma höga puls direkt på morgonen innan jag klivit upp ur sängen.
Jag frågade @Voeux om pulsen, eftersom pulsen kan vara en indikator på andra symtom på anda sjukdomar.
 
Om pulsen ändras så visar det att något är på gång, om det är ett tecken på Corona vet jag inte, men med tanke på att andningsproblem och problem med syresättning är ett symptom låter det högst troligt.
Precis. Jag tänkte visserligen inte på Corona, utan andra sjukdomar, men jag kan tänka mig att även influensa/covid-19 kan höja pulsen, i a f för vissa.
 
Om pulsen ändras så visar det att något är på gång, om det är ett tecken på Corona vet jag inte, men med tanke på att andningsproblem och problem med syresättning är ett symptom låter det högst troligt.
Men hur blir det då med mig som redan har så hög puls? Om man ligger där man ska runt 60-70 har man ju ett spann innan man når sin maxpuls, farlig puls. Jag som ligger på 101 har ju inte samma utgångsläge, om min puls stiger bara med typ 10 slag eller lite mer så är det kanske dags för oro? Är dock inte så orolig men ska hålla lite koll. Har en pulsmätare i klockan så ska hämta den nu och kika.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 815
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
419
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 439
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 484
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp