Coronaviruset 2019- nCoV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju ingen som gör.. inte ens med Corona uppenbarligen 🙄
Nej jag vet...
Vi hade PBL igår och 2 i gruppen var där och hade symptom som skulle kunna vara förkylning, eller något annat. Detta trots att de vet att jag är infektionskänslig.

Mina händer kommer snart trilla av så mkt som jag tvättar dem! :rofl::rofl:
 
På tal om folk som inte tänker sig för. Det kommer definitivt va deras fel att sjukdomen kommer få fäste här :meh:

Chefen på jobbet kom hem från alperna häromdagen. Han va givetvis förkyld och pratade på att de vore inte konstigt om folk blir smittade när de satt packade på båtarna över. Sedan berättar han att hans fru haft kontakt med Kry-appen som rådde dom att åka in för provtagning.. detta berättar han när han sitter bland en massa folk på jobbet! :rage: han är annars där typ en gång i veckan, mer än så behöver han inte för det jobbet... varför kunde han då inte stannat hemma i 14 dagar?! :banghead:
 
På tal om folk som inte tänker sig för. Det kommer definitivt va deras fel att sjukdomen kommer få fäste här :meh:

Chefen på jobbet kom hem från alperna häromdagen. Han va givetvis förkyld och pratade på att de vore inte konstigt om folk blir smittade när de satt packade på båtarna över. Sedan berättar han att hans fru haft kontakt med Kry-appen som rådde dom att åka in för provtagning.. detta berättar han när han sitter bland en massa folk på jobbet! :rage: han är annars där typ en gång i veckan, mer än så behöver han inte för det jobbet... varför kunde han då inte stannat hemma i 14 dagar?! :banghead:
Då missade han ju chansen att tala om det :angel: :idea: :banghead:
 
På tal om folk som inte tänker sig för. Det kommer definitivt va deras fel att sjukdomen kommer få fäste här :meh:

Chefen på jobbet kom hem från alperna häromdagen. Han va givetvis förkyld och pratade på att de vore inte konstigt om folk blir smittade när de satt packade på båtarna över. Sedan berättar han att hans fru haft kontakt med Kry-appen som rådde dom att åka in för provtagning.. detta berättar han när han sitter bland en massa folk på jobbet! :rage: han är annars där typ en gång i veckan, mer än så behöver han inte för det jobbet... varför kunde han då inte stannat hemma i 14 dagar?! :banghead:

Lite samma som på mitt jobb. Vi har regelbundet möte en gång i veckan för att stämma av saker.
Chefen hade varit hemma med förkylning, första dagen tillbaka på jobbet var dagen för mötet.
Hen ska då prompt ha mötet (trots att hen fortfarande är väldigt förkyld), kommer dessutom för sent till det så att vi andra är tvungna att vänta, och när hen väl kommer så säger hen "jaa, inte har jag något speciellt att komma med nu"

Hen skulle ju bra ha kunna fråga före om det är okej att vi hoppar över det denna vecka, eller skjuter på det en dag eller så, istället för att sitta där och kraxa och riskera smitta andra.:rage:
 
Kan lägga till att Newsner och msn just nu via Facebook lyckas med det de handlar om - viral spridning, då det finns en ”artikel” om att nCOV konstaterats på en hund i Kina . Delas som sjutton trots att källorna längre in i texten förklarar att inga symptom finns på hunden och De som delar verkar missa att både hundar, katter, hästar och flera andra djur har etablerat sina egna varianter av Corona.

Det är som vanligt tyvärr med facebook för många 😞
 
Kan lägga till att Newsner och msn just nu via Facebook lyckas med det de handlar om - viral spridning, då det finns en ”artikel” om att nCOV konstaterats på en hund i Kina . Delas som sjutton trots att källorna längre in i texten förklarar att inga symptom finns på hunden och De som delar verkar missa att både hundar, katter, hästar och flera andra djur har etablerat sina egna varianter av Corona.

Det är som vanligt tyvärr med facebook för många 😞
Såg den också. Delades i en hundgrupp jag är med i men med tanke på vilken sida som spred nyheten så orkade jag inte ens läsa.
 
Såg den också. Delades i en hundgrupp jag är med i men med tanke på vilken sida som spred nyheten så orkade jag inte ens läsa.

Det är ju bra. Dessvärre har ett skrämmande antal människor inte den insikten så det lär bli viralt på en kvart . Lär säkert vara i kvällspressen också inom kort som en blänkare via plus artikel.
 
Fall i mina trakter efter personen varit i Italien. Verkar dock som personen träffat ytterst FP människor mellan provtagning och provsvar.
 
:arghh:

Körkort för Internet känns desto mer brådskande än ett vaccin för Corona!
Men ja! Jag försöker att bara bläddra förbi alla kommentarsfält för jag har så svårt att se folks idiotier men ibland går det bara inte..Och all misstro till att "de som kan" faktiskt är de bäst lämpade att bestämma verkar ju inte finnas insikt hos nån typ. Nejnej varenda en är tydligen experter på corona! Och mycket misstro mot regeringen med..
 
Nu har man hittat ytterligare 4 smittade, alla har varit utomlands eller har nära koppling till någon som har varit utomlands.

Totalt 11 smittade nu alltså.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 540
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 350
Fritid Denna regniga söndagsförmiddag drömmer vi oss bort till Costa Rica, som är det tilltänkta målet för vår bröllopsresa. Vi gifter oss i...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Ava22
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp