Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår handlade jag I mataffär för första gången på... Um... Länge. Jag störde mig otroligt mycket på de människor som använde mask I STÄLLET FÖR aatt följa övriga rekommendationer. Vilket ju inte riktigt var meningen. Handla I grupp är nu ok om man har mask (tydligen). Skita I 2m avstånd är ok om man har mask. Stanna och prata med en bekant (inne i affären) ok om mna har mask. Gå till affären om man har förkylningssymptom (hostar, nyser, snyter sig) är ok med mask.


Jag känner att det kanske inte alls är konstigt att smittan går upp.
Så tycker jag det varit sedan semestern förra året. Helt oavsett mask eller ej på.
 
Är det någon som ställt risken mot att få blodproppar av Astra Zenecas vaccin, mot att få blodproppar av Covid-19?

https://www.forskning.se/2020/09/02/mojlig-mekanism-bakom-blodproppar-vid-covid-19-funnen/

Ja, och jag har kommit fram till att risken att drabbas av blodpropp vid Covid är större än att få det av vaccinet.

Det är ju heller inget ovanligt att man drabbas av dom biverkningar av ett vaccin som sjukdomen kan ge.

Narkolepsi kunde ses som en "biverkning" av svininfluensan och det kom även tyvärr som en biverkning av vaccinet.
 
Igår handlade jag I mataffär för första gången på... Um... Länge. Jag störde mig otroligt mycket på de människor som använde mask I STÄLLET FÖR aatt följa övriga rekommendationer. Vilket ju inte riktigt var meningen. Handla I grupp är nu ok om man har mask (tydligen). Skita I 2m avstånd är ok om man har mask. Stanna och prata med en bekant (inne i affären) ok om mna har mask. Gå till affären om man har förkylningssymptom (hostar, nyser, snyter sig) är ok med mask.


Jag känner att det kanske inte alls är konstigt att smittan går upp.

Ja, det är ju vad majoriteten hela tiden menat på; att maskerna inger en falsk säkerhet och att man tror att man kan tulla på andra regler.
 
Jag brukar alltid hålla avstånd trots att jag använder mask i mataffären men i går ska villigt erkännas att jag tullade på regeln då en kä.....kvinna ställt sig mitt framför kundvagnarna för att prata i telefon. Hon gjorde heller ingen ansats att flytta sig då jag närmade mig sagda vagnar. Då trängde jag mig helt sonika förbi henne :cautious:
 
Jag har mask och håller avstånd. De flesta där jag är som inte håller avstånd har inte mask. Jag tror bara det är folk som är trötta och har dåligt konsekvenstänk typ. Människor som inte bryr sig finns det gott om tyvärr
 
Igår handlade jag I mataffär för första gången på... Um... Länge. Jag störde mig otroligt mycket på de människor som använde mask I STÄLLET FÖR aatt följa övriga rekommendationer. Vilket ju inte riktigt var meningen. Handla I grupp är nu ok om man har mask (tydligen). Skita I 2m avstånd är ok om man har mask. Stanna och prata med en bekant (inne i affären) ok om mna har mask. Gå till affären om man har förkylningssymptom (hostar, nyser, snyter sig) är ok med mask.


Jag känner att det kanske inte alls är konstigt att smittan går upp.
Ok och ok, ingen hindrar folk i vart fall men det gäller både med och utan mask. De grupper jag sett har inte burit mask åtminstone och inte har jag sett något samband mellan mask och att prata med varandra. Det jag noterar är däremot att de som har mask är något mer noggranna att själva hålla avstånd men det kanske jag blir lurad att ro.

Att hosta/nysa mm är inte alltid förkylningssymptom. Jag har hela mitt vuxna liv hostat enstaka gånger och drabbats av nysattacker. Inte för att det ofta inträffar i en affär men skulle det gjort det så hade du förmodligen förfasats av min nästan livslånga "förkylning". Och det är allergitider nu....
 
Jag har vid några tillfällen i år besökt vårdinrättningar där man ska bära munskydd. Inga konstigheter, och även om jag tycker det är jobbigt så är det liksom överkomligt den stunden jag behöver ha det. Men, problemet tycker jag är när jag tar mig dit. Jag går oftast och vill då helst inte ha munskyddet på men hur ”transporterar” man det utan att sabba hela grejen med att ha det sen? Känns inte som att jag bara kan stoppa det i fickan, eller? :o
 
Jag har vid några tillfällen i år besökt vårdinrättningar där man ska bära munskydd. Inga konstigheter, och även om jag tycker det är jobbigt så är det liksom överkomligt den stunden jag behöver ha det. Men, problemet tycker jag är när jag tar mig dit. Jag går oftast och vill då helst inte ha munskyddet på men hur ”transporterar” man det utan att sabba hela grejen med att ha det sen? Känns inte som att jag bara kan stoppa det i fickan, eller? :o
Ziplockpåse
 
Jag har vid några tillfällen i år besökt vårdinrättningar där man ska bära munskydd. Inga konstigheter, och även om jag tycker det är jobbigt så är det liksom överkomligt den stunden jag behöver ha det. Men, problemet tycker jag är när jag tar mig dit. Jag går oftast och vill då helst inte ha munskyddet på men hur ”transporterar” man det utan att sabba hela grejen med att ha det sen? Känns inte som att jag bara kan stoppa det i fickan, eller? :o

Jag har alltid fått ett munskydd när jag kommit dit och aldrig tagit med eget munskydd.
 
Jag har vid några tillfällen i år besökt vårdinrättningar där man ska bära munskydd. Inga konstigheter, och även om jag tycker det är jobbigt så är det liksom överkomligt den stunden jag behöver ha det. Men, problemet tycker jag är när jag tar mig dit. Jag går oftast och vill då helst inte ha munskyddet på men hur ”transporterar” man det utan att sabba hela grejen med att ha det sen? Känns inte som att jag bara kan stoppa det i fickan, eller? :o
Plastpåsar och handsprit är bra tillbehör.
 
Var och hämtade, utförde och lämnade självtest igår. På berörd vårdcentral har man valt att ta in bokade självtestare en och en i akutingången, checka av och dela ut test.
När jag skulle ut därifrån står en tant och hänger på dörrhandtaget och vill in. Jag står alltså i dörröppningen när jag öppnar dörren. Då ska tanten tränga sig in.
Personalen säger åt henne att backa och flytta på sig, men hon reagerar inte förrän på fjärde tillsägelsen.
Hon är alltså där för att testa ifall hon har covid-19, men hade ingen som helst tanke på att hålla gott om avstånd. Jag höll på att bli tokig och skrek inombords. :arghh:
 
Jag har vid några tillfällen i år besökt vårdinrättningar där man ska bära munskydd. Inga konstigheter, och även om jag tycker det är jobbigt så är det liksom överkomligt den stunden jag behöver ha det. Men, problemet tycker jag är när jag tar mig dit. Jag går oftast och vill då helst inte ha munskyddet på men hur ”transporterar” man det utan att sabba hela grejen med att ha det sen? Känns inte som att jag bara kan stoppa det i fickan, eller? :o

Har du haft det en gång så ska du inte ha det en gång till om du inte kokat det mellan. Så fort du tagit i det så är det "förbrukat" och knöla in det i en påse och använda sedan räcker inte.
Därför har man fler eller engångs.
 
Har du haft det en gång så ska du inte ha det en gång till om du inte kokat det mellan. Så fort du tagit i det så är det "förbrukat" och knöla in det i en påse och använda sedan räcker inte.
Därför har man fler eller engångs.
Jag använder engångs, det var inte återanvändning som var problemet i sig.
 
Igar var jag och handlade. En kvinna pratade med en annan person högt och tydligt med väldigt arg och irriterad röst. Fritt översatt fran tyska.
" Jag är sa trött pa dessa förbanade idiotiska Coronatesten, kan man inte fa vara vanligt sjuk längre".
Samtidigt satt hennes lilla barn i kundvagnen och hostade massor. Nu vet jag ju inte om det var barnet hon syftade pa med "vanligt sjuk" men ett sa hostigt barn förstar jag inte varför man tar med sig till affären oavsett covid eller inte (hon tog lang tid pa sig ocksa, inte bara snabbt in och handla det viktigaste). Jag höll langt avstand till dom kan jag ju säga.

Vi har j haft maskkrav ganska precis ett ar nu ( men undantag för ngr veckor i somras) och jag upplever att det har börjat slarvas mkt senaste tiden, framförallt sen det blev krav pa fpp2 mask, manga som tex har näsan utanför.
Avstand fungerar ok, men det finns alltid en del som inte vet hur langt 2 m är eller inte förstar vad markeringarna pa golvet vid kassakön innebär. Men jag handar istortsätt alltid pa tider när det inte är sa mkt folk i affären sa det blir sällan trangt.
 
Jag har vid några tillfällen i år besökt vårdinrättningar där man ska bära munskydd. Inga konstigheter, och även om jag tycker det är jobbigt så är det liksom överkomligt den stunden jag behöver ha det. Men, problemet tycker jag är när jag tar mig dit. Jag går oftast och vill då helst inte ha munskyddet på men hur ”transporterar” man det utan att sabba hela grejen med att ha det sen? Känns inte som att jag bara kan stoppa det i fickan, eller? :o
Fickan fungerar utmärkt. Sen efteråt om du inte kan slänga det direkt har du med dig en påse, och så trär du påsen på handen du tar av munskyddet med (som med hundbajsplockning) och knyter påsen och har i fickan tills du kommer till sopkorg. Lite handtvätt och desinfektion skadar inte heller :)
 
Fickan fungerar utmärkt. Sen efteråt om du inte kan slänga det direkt har du med dig en påse, och så trär du påsen på handen du tar av munskyddet med (som med hundbajsplockning) och knyter påsen och har i fickan tills du kommer till sopkorg. Lite handtvätt och desinfektion skadar inte heller :)

Men då är ju fickan kontaminerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 210
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
29 463
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp