Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörde på P4 så sent som igår att folk inte kan sköta sig när det kommer till att hålla avstånd på olika event idag utan vaccinkrav så har svårt att se hur folk skulle hålla sig till att hålla avstånd om det även blir krav på vaccin vid event

Om nu folk inte kan hålla avstånd så är det väl en ännu större anledning att införa vaccinkrav.
 
Israel har aldrig legat på en en högre vaccinationsgrad än drygt 60 % av befolkningen. I synnerhet den icke-judiska delen av befolkningen, samt befolkningen på ockuperade områden har haft mycket låg vaccinationsgrad.

Det är en slags propaganda grej, det där påståendet om att Israels befolkning vaccinerats.
Ja, det gick jättefort att vaccinera i början i Israel,
10 ytterligare procentenheter fullvaccinerade gick på bara en halv månad,
20% två doser 2021.01.31
30% två doser 2021.02.17
40% två doser 2021.03.04


medan det idag tar nästan en månad att avancera en enda procentenhet...
57% två doser 2021.06.23
58% två doser 2021.07.19
59% två doser 2021.07.27
60% två doser 2021.08.18
 
Jo men det skulle fortfarande finnas en risk att de vaccinerade sprider smittan, om inte annat tar hem den till någon som är skör och inte svarat på vaccinet.

Ja, en risk. Men den skulle vara mindre om man inte släpper in ovaccinerade. Vaccinerade smittar mindre och har ett bättre skydd mot smitta. Helt riskfritt kommer det aldrig bli.
 
Ja, en risk. Men den skulle vara mindre om man inte släpper in ovaccinerade. Vaccinerade smittar mindre och har ett bättre skydd mot smitta. Helt riskfritt kommer det aldrig bli.
Jag tror inte att det är så fastslaget att man smittar mindre, faktiskt. Data talar nog för att det är likvärdigt men kanske under en kortare period.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 863
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
29 697
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp