Covid-19 del 13

Man kan ju precis lika gärna definiera det som en krukväxt, om man nu kan leva med att det blir lite fel språkligt.
Det är ju som det är oavsett.
Jag tänker mer på att det spelar mindre roll för måendet om du definierar 2 dagars feber som en biverkning eller effekt.

I mina ögon så är effekt av ett vaccin eller en medicin de man önskar. Biverkningar är oönskade effekter.
 
Var träffar du alla som får allvarliga biverkningar av vaccinen :confused:?? Jag - som ändå känner ett stort antal personer som är vaccinerade - har inte hört talas om EN ENDA allvarlig biverkning.......

Samma här. Kortvarig feber, frossa och huvudvärk är de enda reaktionerna folk i min omgivning fått.
 
Vad jag vet så är det inte hjärtsvikt utan myokardit som är rapporterade som biverkning av pfizers och modernas vaccin, det är ändå en betydande skillnad på dom.
Det var precis det jag tänkte också. Hjärtmuskelinflammation är vanligtvis inget man dör av, så länge man tar det lugnt tills man blir frisk.
 
Var träffar du alla som får allvarliga biverkningar av vaccinen :confused:?? Jag - som ändå känner ett stort antal personer som är vaccinerade - har inte hört talas om EN ENDA allvarlig biverkning.......
Det beror väl på vad har man för kontaktnät? Jag har ju flera som avlidit och där misstanke om vaccinet varit en bidragande faktor. Likväl som folk som dött med Covid-19. Och folk som dött av varken covid eller misstanke om vaccin.
 
NMR var tydligen ute och deltog i dagens demonstration.





https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sapos-varning-infor-coronaprotesterna1/

Men det är svenska myndigheter och rättsväsende som man drar nazism paralleller till. Det minsta som kan begäras av covidpassmotståndare är att de iaf tar avstånd från nynazism och vit makt även om de delar samma åsikter vad gäller corona.

Jag vet inte riktigt om jag ska ta dig på allvar eller inte. Men jag känner ju inte dig, du kanske är en sån där som brukar avkräva alla muslimer du möter ett fördömande av WTC-attacken också...?
 
Jag vet inte riktigt om jag ska ta dig på allvar eller inte. Men jag känner ju inte dig, du kanske är en sån där som brukar avkräva alla muslimer du möter ett fördömande av WTC-attacken också...?

Nej, men minimum som de som organiserade protesterna borde göra är att fördöma NMR inte säga att det är irrelevant att nynazister tågade med dem istället för att gå ut med öppet att ideologi som vit makt och nynazism är irrelevant så länge de är kritiska till coronapassen. Undrar om Winter sagt samma sak om islamister också velat tåga?
 
Nej, men minimum som de som organiserade protesterna borde göra är att fördöma NMR inte säga att det är irrelevant att nynazister tågade med dem istället för att gå ut med öppet att ideologi som vit makt och nynazism är irrelevant så länge de är kritiska till coronapassen. Undrar om Winter sagt samma sak om islamister också velat tåga?

Ok, så det du egentligen menade var att organisatörerna av demonstrationen borde förhållit sig till att nazister anslöt sig? Det kan jag hålla med om.

Det du skrev var dock att covidpassmotståndare skulle ta avstånd, och det är ju en betydligt större grupp.
 
Ok, så det du egentligen menade var att organisatörerna av demonstrationen borde förhållit sig till att nazister anslöt sig? Det kan jag hålla med om.

Det du skrev var dock att covidpassmotståndare skulle ta avstånd, och det är ju en betydligt större grupp.

Även covid demonstranterna borde tagit avstånd, men de har ännu inte kommit några rapporter vad jag kan läsa med enskilda demonstranter.

Vad vi pratar om är egentligen två olika saker. Jag är, liksom du(?) oroad att vissa redan repressiva länder använt covid som ett verktyg att ytterligare inskränka demokratiska rättigheter (cf vissa östereuropeiska länder) och även runt om i världen. Men att gå från det till att dra paralleller till nazism och Förintelsen hävdar jag är groteskt.

Ett av världens kanske värsta folkmord och ett systematiskt utrotande av etniska och andra grupper som ansågs som untermensch kan och ska aldrig förringas med att nazism nämns i samma mening som covidpass.
 
Även covid demonstranterna borde tagit avstånd, men de har ännu inte kommit några rapporter vad jag kan läsa med enskilda demonstranter.

Vad vi pratar om är egentligen två olika saker. Jag är, liksom du(?) oroad att vissa redan repressiva länder använt covid som ett verktyg att ytterligare inskränka demokratiska rättigheter (cf vissa östereuropeiska länder) och även runt om i världen. Men att gå från det till att dra paralleller till nazism och Förintelsen hävdar jag är groteskt.

Ett av världens kanske värsta folkmord och ett systematiskt utrotande av etniska och andra grupper som ansågs som untermensch kan och ska aldrig förringas med att nazism nämns i samma mening som covidpass.

Och jag tycker du är tröttsam i dina vantolkningar som du klistrar på andra, så jag ids inte ens bemöta det eftersom jag är rätt övertygad om att du inte ens vill ändra på din syn.

Ok, så nu är det organisatörerna och demonstranterna som var där. Det du skrev var dock fortfarande covidpassmotståndare, vilket fortfarande är en större grupp än så.
 
Jag har en ungdomsvän på fb som jag känner att jag nog snart måste pausa. Hon har gått hårt in för att framföra antivaxx-budskap, och det börjar ärligt talat bli väldigt tröttsamt att läsa detta varje dag. Hela tiden med andemeningen att man ska ha rätt att välja själv! Så långt håller jag med, men jag förstår inte vitsen med att försöka övertyga andra om att inte vaccinera sig :confused: ? Betyder det kanske att man innerst inne är osäker på om man gör rätt, och behöver bekräftelse från likasinnade?
 
Jag har en ungdomsvän på fb som jag känner att jag nog snart måste pausa. Hon har gått hårt in för att framföra antivaxx-budskap, och det börjar ärligt talat bli väldigt tröttsamt att läsa detta varje dag. Hela tiden med andemeningen att man ska ha rätt att välja själv! Så långt håller jag med, men jag förstår inte vitsen med att försöka övertyga andra om att inte vaccinera sig :confused: ? Betyder det kanske att man innerst inne är osäker på om man gör rätt, och behöver bekräftelse från likasinnade?
Kanske är hon osäker, kanske är hon övertygad om sin väg att vaccinet är farligt och är rädd om sina vänner och gör det av ren välvilja.
 
Jag har en ungdomsvän på fb som jag känner att jag nog snart måste pausa. Hon har gått hårt in för att framföra antivaxx-budskap, och det börjar ärligt talat bli väldigt tröttsamt att läsa detta varje dag. Hela tiden med andemeningen att man ska ha rätt att välja själv! Så långt håller jag med, men jag förstår inte vitsen med att försöka övertyga andra om att inte vaccinera sig :confused: ? Betyder det kanske att man innerst inne är osäker på om man gör rätt, och behöver bekräftelse från likasinnade?
Har en liknande upplevelse även en som kommer med naturläkemedel jag bör ta istället för cytostatika 🙈
 
Börjar må lite bättre här, men lymfkörtlarna i armhålan är som en halv tennisboll, blå/brun i huden där. Men febern har nog lagt sig. Och hela kroppen gör inte ont. Hoppas att jag är fit for fight på måndag. Äter fortfarande panodil och ipren som smågodis typ. Men jag har orkat titta lite på tv här under kvällen. Det är framsteg iaf.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
101 167
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 219
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
104 887
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 765
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp