Covid-19 del 13

Inte alls
Jag kan inte undvika att vara nära eleverna.
De behöver ju hjälp mm
Så jag är nära 35 elever varje dag.
Men jag lever på hoppet att vaccinet skyddar mig från att bli så jävla sjuk som jag var sist
Jag undervisar 120 elever dagligen som jag är nära (Fyra olika klasser), och träffar ännu fler i korridorer etc. Jag har på något mirakulöst sätt undvika att bli sjuk. Det kommer väl förr eller senare.
Även vi går på knäna pga sjuk personal och sjuka vikarier. Man är ju inte sysslolös iaf.. 🙄
 
Jag undervisar 120 elever dagligen som jag är nära (Fyra olika klasser), och träffar ännu fler i korridorer etc. Jag har på något mirakulöst sätt undvika att bli sjuk. Det kommer väl förr eller senare.
Även vi går på knäna pga sjuk personal och sjuka vikarier. Man är ju inte sysslolös iaf.. 🙄
Nej verkligen inte
 
Make och dotter positiva på snabbtest i onsdags. Jag negativ. PCR-test genom jobbet i torsdags. Negativt. Fick dock lite ont i halsen fre-lör, så jag förlänger min karantän några dagar till.
 
Har antivaxx i bekantskapen, jag hänger inte med i resonemanget men nu verkar de tro att bill gates tillsammans med en storbank tänkte lansera en ny smitta?
Vad tror de att det kommer för smitta i sommar? Jag blir nyfiken ändå på det konstiga teorierna, för att kunna förstå vad människan är rädd för...
 
Hur är det egentligen men skyddet efter vaccinering? Hur snabbt får man det? Tar det verkligen 2 veckor? Blir man mer eller mindre sjuk om man får covid när man precis vaccinerat sig eller blir det ingen skillnad? Grämer mig över att jag drog ut på det lite (dos 3), men nu är det som det är. Är rädd att sonen kommer dra hem skiten från förskolan vilken dag som helst och det går inte att förhindra och han får inte testas heller…
 
Hur är det egentligen men skyddet efter vaccinering? Hur snabbt får man det? Tar det verkligen 2 veckor? Blir man mer eller mindre sjuk om man får covid när man precis vaccinerat sig eller blir det ingen skillnad? Grämer mig över att jag drog ut på det lite (dos 3), men nu är det som det är. Är rädd att sonen kommer dra hem skiten från förskolan vilken dag som helst och det går inte att förhindra och han får inte testas heller…

Ökningen av skyddet börjar väl nästan direkt har jag förstått det som men når sin fulla potential efter ca 2 veckor.
 
Hur är det egentligen men skyddet efter vaccinering? Hur snabbt får man det? Tar det verkligen 2 veckor? Blir man mer eller mindre sjuk om man får covid när man precis vaccinerat sig eller blir det ingen skillnad? Grämer mig över att jag drog ut på det lite (dos 3), men nu är det som det är. Är rädd att sonen kommer dra hem skiten från förskolan vilken dag som helst och det går inte att förhindra och han får inte testas heller…
Kollegan blev smittad ett par dagar efter sprutan.
Men för varje dag som går ökar ju skyddet
 
Kollegan blev smittad ett par dagar efter sprutan.
Men för varje dag som går ökar ju skyddet
Med tanke på att skyddet mot smitta på individnivå inte är så stort så ska man nog inte räkna alls med det längre. Däremot kickar extra skyddseffekten in mot allvarlig sjukdom gradvis så superbra att tredje dosen tagits innan i så fall.
 
Men alltså, vad skulle vitsen vara med det :confused:?? Var det smitta eller vaccin som skulle ta död på folk?? Om det kommer ett virus så dödligt vill jag VERKLIGEN vara först i vaccinkön..... :D

Jag har inte förstått om det är sprutan eller smittan som kommer att döda folket. Tidigare skulle han ju ha ett hemligt abortsprutesprogram...
Jag tror inte ett dyft på detta men tänkte ju om någon kunde göra en sammanfattning, sidorna hen hänvisar till är sådana med en vägg av sammanhållen text. Kommer ta timmar att gå igenom allt, om jag ens förstår vad de är rädda för efter researchen....
 
Med tanke på att skyddet mot smitta på individnivå inte är så stort så ska man nog inte räkna alls med det längre. Däremot kickar extra skyddseffekten in mot allvarlig sjukdom gradvis så superbra att tredje dosen tagits innan i så fall.
De pratade på presskonferensen om att man får ett extra skydd mot smitta efter dos 3.
 
Har antivaxx i bekantskapen, jag hänger inte med i resonemanget men nu verkar de tro att bill gates tillsammans med en storbank tänkte lansera en ny smitta?
Vad tror de att det kommer för smitta i sommar? Jag blir nyfiken ändå på det konstiga teorierna, för att kunna förstå vad människan är rädd för...
Hörde också ngt om det där från foliehatt. Att Bill Gates och andra väldigt rika är delägare i vaccinbolagen och därför tjänar pengar på smittan. Och att de spridit smitta medvetet.

Suck.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
101 023
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 218
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
104 656
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 751
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp