Ja detta blev ju precis som jag skrev att det skulle bli, även i denna tråden. Personer som försvarar att de går till jobbet sjuka, trots att de är fullt medvetna om corona och egentligen inte vet om de är smittbärare eller inte.
Nej jag tror inte att detta kommer ändras. Kanske kanske att vissa tänker till om antalet sjuka går upp väldigt mkt. Men det är ju inte lika sannolikt nu när stockholm inte testar längre.
Och ärligt talat, med så små symptom som lite hosta så kan inte ens jag klandra någon. Rethosta kan man ju ha hur länge som helst.
Och detta är det sista jag tänker skriva om sjuknärvaro och sjukskrivningar i den här tråden. Vill någon ha min input så får ni PM:a
Men jag tror att jag har gjort min åsikt ganska så klar.
Nej jag tror inte att detta kommer ändras. Kanske kanske att vissa tänker till om antalet sjuka går upp väldigt mkt. Men det är ju inte lika sannolikt nu när stockholm inte testar längre.
Och ärligt talat, med så små symptom som lite hosta så kan inte ens jag klandra någon. Rethosta kan man ju ha hur länge som helst.
Och detta är det sista jag tänker skriva om sjuknärvaro och sjukskrivningar i den här tråden. Vill någon ha min input så får ni PM:a
Men jag tror att jag har gjort min åsikt ganska så klar.
Fast där nämner de ju inte om det skulle smitta under inkubationstiden eller inte överhuvudtaget vad jag kan se så hur är den sidan relevant?Jag litar på att WHOs experter lyckats tolka rapporten och att infon som står här är aktuell: https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses