Covid-19 Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att de försökt göra det tydligt också. Jag menar klart de rimligen har kapacitet att råka defenestrera en, råka låta en simma för länge för långt ned i bassängen och ha en som blir "rånad". (eller så har de en liten backlog som inte upptäckts)
Det är ett plumpt tillgångasätt ja.
Jag tänker på dessa ryska fd spioner som dödats ... Men de var utomlands. Antagligen lättare att råka putta ut någon genom ett fönster i moderlandet Ryssland :grin:
 
Det är ett plumpt tillgångasätt ja.
Jag tänker på dessa ryska fd spioner som dödats ... Men de var utomlands. Antagligen lättare att råka putta ut någon genom ett fönster i moderlandet Ryssland :grin:
Jo men tex den person som blev rånad i Moskva och råkade dö, där bevakningskamerorna råkat vara ur funktion på den platsen (vem var det nu igen?) var nästan på nivå med dödsfallen utomlands.

Menar 3 läkardefenestreringar är ju nästan ett statement.

Eller så beundrade de körsbärsträdens blomning eller något, vem vet.
 
Eller så är det som du säger @Badger - en slags varning till alla läkare som kan tänkas våga kritisera Ryssland :cautious:
Nu kan det ju faktiskt vara självmord av ren utmattning, uppgivenhet och hopplöshet. Jag gissar att de flesta är väldigt kritiska inom läkarkåren och när de inte ens har skydd på jobbet känns det kanske som enda utvägen för att slippa eländet, men visst har även jag haft de tankarna när jag läste om det.
 
Men vilken skandal med äldreboenden. Vi har en släkting på kommunalt äldreboende och det har varit bra. Hon är så dålig ett under att hon lever redan tidigare så blir hon covid-statistik tycker jag synd om vårdgivaren.

Jag förstår dock att dessa rara undersköterskor som sköter ett vårdboende får seriösa problem när samhället helt plötsligt anser dem kompetenta att hantera allvarlig pandemisjukvård. Snacka om att kissa i blö för vissa vårdföretag, även kommunerna. Hoppas de åker dit.
 
Sant, men det ger än hyggligt bra bild av vad man hittar om räknar på andra källor. Framförallt visar den med en tydlighet att detta är inte en vanlig influensa.
Fast den visar siffror som definitivt inte stämmer, hade den stämt hade vi haft mångfallt fler döda i Sverige.
 
Blir så trött, var tvungen att åka in till kontoret idag av olika skäl och jobbar annars hemma. När jag skulle hem nu så stod folk som packade sillar i bussen.:mad: Jag valde att hoppa av bussar två gånger och väntade på nästa när jag åkte hem för att det blev för trångt tyckte jag vartefter bussen stannade på hållplatserna. Inte så att det är lång väntetid mellan bussarna heller utan max fyra-fem minuter på just denna linjen som är en stombusslinje där bussarna går väldigt ofta. Så det är inte så att folk kommer hem en timma senare om de tar nästa buss. Jag har inget annat val än att ta bussen när jag ska dit för det är för långt att cykla med lite tyngre packning som jobbdator och annat, jag får inte köra motorfordon på grund av sjukdom och min partner är en högriskgrupp så det känns inte bra om jag skulle dra hem något annat.
 
Fast den visar siffror som definitivt inte stämmer, hade den stämt hade vi haft mångfallt fler döda i Sverige.

Men om man bara jobbar hårt på att missköta sig , kan man nog trimma upp sin ”chance of dying ” till de nivåerna. Fast det finns effektivare sätt att öka de chanserna.
 
Det är mer grafer på USA's stater. Hoppas de utvecklar också de internetionella åt samma håll.

Kul att man kan se fler provinser i utvalda länder, t.ex Spanien, Italien, Tyskland.
Ser följande peakar:

New York State 11/4 - 49.8 döda per miljonen inv den dagen.
Madrid 28/3 - 47.5 döda per miljonen inv den dagen.
New Jersey 1/5 - 36.5 döda per miljonen inv - har ännu inte peakat.
Katalonien 31/3 - 28.4 döda per miljonen inv den dagen.

Att jämföra med hela länders peakar:
Belgien 12/4 - 28.5 döda per miljonen inv den dagen.
Storbritannien 10/4 - 14.3 döda per miljonen inv den dagen.
Sverige 22/4 - 10.1 döda per miljonen inv den dagen.

Sa har ser det ut i Oregon
 
Men var i världen? Om vi tittar på Syd Koreas siffror så hamnade väl de på under 1% dödlighet om jag inte minns fel och de har provtagit mer heltäcksnde än de flesta andra
det stämmer nog, men vi har inte agerat som Sydkorea, vi vet inte om vi räknar på samma sätt. det finns så många variationer så respekt för viruset och hålla avstånd och hygien är allt just nu,
 
det stämmer nog, men vi har inte agerat som Sydkorea, vi vet inte om vi räknar på samma sätt. det finns så många variationer så respekt för viruset och hålla avstånd och hygien är allt just nu,Fast
Fast det blir lite tokigt när man inte räknar på dödligheten baserat på alla smittade utan på den delmängd man provtar. Då säger det inte mycket om den verkliga dödligheten utan dödlighet i relation till antalet provtagningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
350
Senast: EmmaBovary
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 081
Senast: bollen__
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp