Ska man skratta eller gråta?
Man undrar ju om han tror att det kommer gå bättre att bekämpa viruset om han låtsas som att det inte finns...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska man skratta eller gråta?
Väntat, trodde det skulle hända tidigare.
Väntat, trodde det skulle hända tidigare.
Han håller i alla fall det han lovar, det är ju inte alla politiker som gör.Han hotade med det, nu har han gjort det, Kina och andra länder har redan sagt att de kommer gå in och kompensera upp det ekonomiska stödet till WHO.
Här i Österrike återgår livet långsamt till det normala. Idag öppnade det sista som varit stängt, simhallar, utebad, hotell, campingplatser, teatrar biografer, gym osv. Med begräning på 100 personer och med minst 1 m avstånd.
Idag medelade även regeringen att om 2 v släpps kravet på mask nästan överallt. Form då måste mask bara bäras i kollektivtrafiken, hos läkare/apotek och där avstånd är svårt tex hos frisören.
Vi får röra oss fritt i landet och gränser öppnas upp. I helgen passar vi på att åka iväg med husvagnen innan campingplatserna invarderas av tyskar
Skolan är igång igen, med undervisning varannan dag i halvklasser men barnen (11 och 9 år) tycker att det är ganska lugnt och skönt.
Hur ska man lyckas få håret klippt om man har mask på sig?
Med tanke på antal grodor ur presidentens mun, så är det inte nödvändigtvis något bra om han håller vad han lovar.Han håller i alla fall det han lovar, det är ju inte alla politiker som gör.
Är det någon politiker som håller mindre andel av vad denne lovar än Turmp?Han håller i alla fall det han lovar, det är ju inte alla politiker som gör.
Sakta men säkert öppnar gränser... jag "har hört" att länder som öppnar gränserna dock har en lista på vilka länder (medborgare från) som är berättigade. Och då vad jag hört, att Sverige, svenskar, är lååångt ner på listan.
Hur går det egentligen för Sverige?
Jag som boende utomlands får mest info från media och statistik funnen på internet.
Får även uppdateringar från min familj men det är ju mest personligt och hur de väljer att leva för tillfället, och deras personliga syn på saken...
Men i det stora hela, buke-folket är ju utspritt och med ofta kloka invändningar.
Hur går det för Sverige just nu?
Det är väldigt regionalt här precis som i många andra länder. Här i Skåne har vi haft ca 20 pers på IVA varje dag sen i början av april. Ingen ökning alls. I Skåne är dödstalet ungefär som Danmarks. I Stockholm är bilden en helt annan.
Det är mycket irritation mot danskarna här i Skåne. Vi får inte åka dit (trots att det är väldigt lite smitta här) men danskarna nästan vallfärdar till Skåne för att shoppa och åka till sina sommarstugor i Sverige. I söndags efter kristi himmelsfärdshelgen var det en rejäl trafikstockning på Öresundsbron. Danskar som skulle hem efter att ha semestrat i Sverige. I min kommun (ca 50000 inv.) har vi haft färre än 10 fall av covid-19. Så det känns fullständigt meningslöst (och rätt löjligt) av DKs regering att stoppa svenskar från att åka dit. Danskarna åker ju hit i stora antal. Varje gång jag kör på motorvägen ser jag flera danska bilar och de som varit på Emporia (stort köpcentrum i Malmö precis vid bron) säger att där är mycket danskar.
Rekommendationen just nu är att inte resa längre än motsvarande 2 timmar med bil.Jag såg nåt inlägg på FB (absolut ingen källa så kan ju vara BS) om att "man" ( ? ) rekommenderar svenskar att inte resa längre än xxx km eller nåt sånt ( ? ) samtidigt som gränserna ÄR öppna (för alla?)........?
Bs?
Jag såg nåt inlägg på FB (absolut ingen källa så kan ju vara BS) om att "man" ( ? ) rekommenderar svenskar att inte resa längre än xxx km eller nåt sånt ( ? ) samtidigt som gränserna ÄR öppna (för alla?)........?
Bs?
Sakta men säkert öppnar gränser... jag "har hört" att länder som öppnar gränserna dock har en lista på vilka länder (medborgare från) som är berättigade. Och då vad jag hört, att Sverige, svenskar, är lååångt ner på listan.
Hur går det egentligen för Sverige?
Jag som boende utomlands får mest info från media och statistik funnen på internet.
Får även uppdateringar från min familj men det är ju mest personligt och hur de väljer att leva för tillfället, och deras personliga syn på saken...
Men i det stora hela, buke-folket är ju utspritt och med ofta kloka invändningar.
Hur går det för Sverige just nu?