Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är glad att vi har skolplikt och inte får hemskola efter att hört historier från USA....
Hoppas att skolan gjort en orosanmälan.
Här i Österrike har vi inte skolplikt med undervisningsplik. De som undervisas hemma måste i slutet av varje läsår göra prov i alla ämnen för att följa upp sa att alla mål nås. Det verkar fungera bra och känns som ett bra alternativ för barn och ungdomar som av olika anledningar inte mår bra av att vara i en skolmiljö.Jag är glad att vi har skolplikt och inte får hemskola efter att hört historier från USA....
Idag har vi levt i en pandemi i exakt 1ar. Jag gick tillbaka och läste lite nyheter om vad som rapporterades den här veckan för exakt ett ar sen.
Den 8 mars är den sista dagen jag minns som en "normal dag", min dotters födelsedag och det var voltigetävling. Samma dag kom första rapporterna om smittade i Ischgl. Den här veckan för ett ar sen minns jag som den jobbigaste i den här pandemin, väldigt mkt oro och ryktesspridning. Den 16 mars kom första lockdownen. Den 13 mars var jag och storhandlade som varje fredag och jag minns vilken panikstämning det var i affären (var bundeskanzler har kritiserasts för att han da i början spred väldigt mkt panik genom sina tal).
Tänk om vi hade vetat da vad vi hade framför oss, även om det som var var Bundeskanzler sa som tur var inte stämde (än iaf), att vi alla skulle känna manga som dött av viruset.
Vad minns ni fran tiden för 1 ar sen?
Låtet som att den läkaren "skiter i vetenskap", värst särskilt då medicinskvetenskap...Haha, herregud. Läste en kort notis på aftonbladet, med ett referat från dt.se (som ligger under betalvägg) om en kvinna som haft att göra med en stollig läkare, trodde nästan inte att sånt förekom på riktigt!
"En kvinna i Ludvika som besökte företagshälsan fick råd av en läkare att inhalera det frätande ämnet väteperoxid samt information om konspirationsteorin att coronaviruset sprids via 5G-master, rapporterar dt.se.
Ett par dagar efter besöket på företagshälsan fick kvinnan också ett mejl från läkarens privata e-postadress med ytterligare konspirationsteorier om covid-19.
Kvinnan planerar att anmäla det hela till Inspektionen för vård och omsorg, skriver tidningen.
När tidningen konfronterar läkaren säger hen:
– Jag skiter i journalistik, jag skiter i politik, jag skiter i 1177."
Minns inte så mycket tycker jag. Hade praktik i min utbildning, det pratades ju lite om Corona men inga avstånd eller nåt då.Idag har vi levt i en pandemi i exakt 1ar. Jag gick tillbaka och läste lite nyheter om vad som rapporterades den här veckan för exakt ett ar sen.
Den 8 mars är den sista dagen jag minns som en "normal dag", min dotters födelsedag och det var voltigetävling. Samma dag kom första rapporterna om smittade i Ischgl. Den här veckan för ett ar sen minns jag som den jobbigaste i den här pandemin, väldigt mkt oro och ryktesspridning. Den 16 mars kom första lockdownen. Den 13 mars var jag och storhandlade som varje fredag och jag minns vilken panikstämning det var i affären (var bundeskanzler har kritiserasts för att han da i början spred väldigt mkt panik genom sina tal).
Tänk om vi hade vetat da vad vi hade framför oss, även om det som var var Bundeskanzler sa som tur var inte stämde (än iaf), att vi alla skulle känna manga som dött av viruset.
Idag har vi levt i en pandemi i exakt 1ar. Jag gick tillbaka och läste lite nyheter om vad som rapporterades den här veckan för exakt ett ar sen.
För ett år sedan hade mina föräldrar precis åkt hem efter att ha varit här och hälsat på. Pappa skulle ha åkt ner till London för ett jobbmöte, men det blev inställt då en av de medverkande organisationerna hade fått ett utbrott av Covid på sitt huvudkontor. Pappa ställde alltså in Londonturen och stannade hos oss i ett dygn extra tills det fanns ett flyg som kunde ta honom hem.Idag har vi levt i en pandemi i exakt 1ar. Jag gick tillbaka och läste lite nyheter om vad som rapporterades den här veckan för exakt ett ar sen.
Den här vågen av exportförbud verkar ställa till det rejält.Jag som är i riskgrupp har hållit mig i stort sett isolerad väldigt länge nu.
Har med tillförsikt sett fram emot vaccin. Fast förvissad om att prognoserna om vaccinationer skulle stämma.
Nu verkar det som alltfler regioner får revidera sina planer. Stup i ett kommer besked om färre levererade doser. Jag trodde att jag skulle få vaccin i februari-mars. Sedan i april och nu är jag tveksam till att få vaccinet före sommaren ens.
Någon annan än jag som inte är förvånad över detta vaccindebacle? Jag hoppas att det kommer finnas självkritik hos myndigheterna efter pandemin så att det kommer ordentliga utvärderingar så att vi står bättre rustade inför nästa pandemi. Kanske lära av andra länder? Israels vaccinering och Taiwans snabba agerande redan förra året. Jag är mindre hoppfull om det. Ett ord prestige.