Curlar vi män i sängen? (utbruten från Dejtingtråden 32)

Jag har inte haft problemet så känner inte igen mig. Men tycker också att sex är så mycket mer än att få orgasm och att jakten på orgasm kan förstöra sexet. Ibland kommer jag. Ibland inte. Det är likadant för min partner.
Där håller jag helt med- men det är ju onekligen stor skillnad på att ha kul och skita i klimax ibland, eller ständigt bli utan för att partnern inte vill/bryr sig om den andres njutning.

Sen kan det ju vara jättekul att hålla partnern en hårsmån från klimax med flit, men det är återigen något helt annat än att ignorera dennes önskemål!
 
Men vilket skammande av sexleksaker! Varför skulle det vara fel att ta hjälp man vill och om den fungerar?!

Mitt liv hade varit enormt orgasmlöst utan en vibrator... och det är och har inte varit något värdelöst med mitt sexliv.
Då får du nog läsa om för jag skriver om mitt sexliv. Inte ditt eller någon annans. Det är inget skammande av sexleksaker och jag har inte påstått att sexleksaker är fel men när jag är med min partner vill jag inte ha behov av sådant. Då är det inte sådant sex jag vill ha. Jag har en bekant som menar att man ska dricka alkohol för då blir man kåt och även där ser jag ut som ett frågetecken. Det är inget jag har behov av eller uppskattar alls. Jag bryr mig inte alls om hur andra gör eller inte gör. Det är inget jag har med att göra och jag skulle aldrig komma på tanken att lägga mig i någon annans sexliv men i mitt sexliv med min partner finns inget behov av sexleksaker.
 
Oj, 6-10 ggr?! Härligt!

Jag har kommit tre ggr på raken en gång, rekord :D

-----

Verkligen kul med diskussion, som sagt det hjälper verkligen mig att få ett större perspektiv på sex. Tack ska ni ha.
Jag känner att jag har varit/är fast i den här gamla bilden att sex är en transportsträcka till orgasm och när killen kommit är det klart, oavsett om tjejen kommit eller inte.
Visst, på ett sätt vet jag att det inte är så, men det är ändå den bilden som hänger kvar...
Fast, som vi skriver, sex är så mycket mer. Att man pratar med varandra och att båda har det bra är viktigast. Sen vad man gör, om någon/båda kommer, om man använder leksaker eller inte är upp till var och en.

"Transportsträcka till orgasm" är ju verkligen dåligt sex, men så, så, så vanligt skulle jag tro - jag tror det kan vara vanligt både om man är lite osäkra på vandra (och (hans) orgasm blir kvitto på att man inte var dålig i sängen), och i "slentriansex" i långa förhållanden
 
Använder jag en leksak kan jag komma tills jag blir less :laugh: Mitt sexliv blev helt klart roligare efter jag skaffat Satisfyern :angel:

Jag älskar min också:D Fast, den kunde ha varit tystare tycker jag 😆. Ljudet stör mig.

"Transportsträcka till orgasm" är ju verkligen dåligt sex, men så, så, så vanligt skulle jag tro - jag tror det kan vara vanligt både om man är lite osäkra på vandra (och (hans) orgasm blir kvitto på att man inte var dålig i sängen), och i "slentriansex" i långa förhållanden

Precis! En gammal, tråkig bild av sex som lever kvar!
Jag behöver jobba på mig själv, som sagt. För, åtminstone inte med de två senaste killarna jag låg med, kändes det inte som om de hade den synen. Utan det är/var ju jag.
Men deras attityd var en annan. Jag tror som sagt att det hade kunnat bli väldigt bra med båda de killarna om vi fortsatt ses, fast av olika anledningar funkade det inte, tyvärr.
 
Då får du nog läsa om för jag skriver om mitt sexliv. Inte ditt eller någon annans. Det är inget skammande av sexleksaker och jag har inte påstått att sexleksaker är fel men när jag är med min partner vill jag inte ha behov av sådant. Då är det inte sådant sex jag vill ha. Jag har en bekant som menar att man ska dricka alkohol för då blir man kåt och även där ser jag ut som ett frågetecken. Det är inget jag har behov av eller uppskattar alls. Jag bryr mig inte alls om hur andra gör eller inte gör. Det är inget jag har med att göra och jag skulle aldrig komma på tanken att lägga mig i någon annans sexliv men i mitt sexliv med min partner finns inget behov av sexleksaker.

Din formulering gav att du absolut har en åsikt om sexleksaker generellt som inte är direkt positiv så jag tror nog inte jag läste så fel... plus att i ovanstående inlägg antyder du att sex med leksaker inte är lika "fint" som att inte behöva det.

Så jo, du skammar och dina åsikter skiner igenom ganska ordentligt oavsett vad du skriver.
 
Då får du nog läsa om för jag skriver om mitt sexliv. Inte ditt eller någon annans. Det är inget skammande av sexleksaker och jag har inte påstått att sexleksaker är fel men när jag är med min partner vill jag inte ha behov av sådant. Då är det inte sådant sex jag vill ha. Jag har en bekant som menar att man ska dricka alkohol för då blir man kåt och även där ser jag ut som ett frågetecken. Det är inget jag har behov av eller uppskattar alls. Jag bryr mig inte alls om hur andra gör eller inte gör. Det är inget jag har med att göra och jag skulle aldrig komma på tanken att lägga mig i någon annans sexliv men i mitt sexliv med min partner finns inget behov av sexleksaker.

Om jag säger att sexleksaker inte sällan används som HJÄLPMEDEL för att kunna uppnå njutning och orgasm, blir det tydligare för dig då?

Det blir ju som att jag skulle säga ”permobil är minsann inget för mig, det är inte så jag vill ta mig fram och jag personligen vill inte ha behov av sånt och det är inget jag uppskattar. Andra får göra som de vill men jag går hellre”.
 
Om jag säger att sexleksaker inte sällan används som HJÄLPMEDEL för att kunna uppnå njutning och orgasm, blir det tydligare för dig då?

Det blir ju som att jag skulle säga ”permobil är minsann inget för mig, det är inte så jag vill ta mig fram och jag personligen vill inte ha behov av sånt och det är inget jag uppskattar. Andra får göra som de vill men jag går hellre”.

Eller "om jag hade behövt ta mig fram med permobil hade jag nog sett livet som slut. Det är inte för mig."
 
Det är inget jag har med att göra och jag skulle aldrig komma på tanken att lägga mig i någon annans sexliv men i mitt sexliv med min partner finns inget behov av sexleksaker.

Men vad vill du ha, en medalj?
Själv tycker jag sexleksaker är toppen, inte bara vibratorer. Det finns ju mängder som man kan upptäcka med hjälp av sexleksaker.

Att du/ni inte känner ett behov är en sak, att uttrycka sig skammande är en annan.
 
Oj, 6-10 ggr?! Härligt!

Jag har kommit tre ggr på raken en gång, rekord :D

-----

Verkligen kul med diskussion, som sagt det hjälper verkligen mig att få ett större perspektiv på sex. Tack ska ni ha.
Jag känner att jag har varit/är fast i den här gamla bilden att sex är en transportsträcka till orgasm och när killen kommit är det klart, oavsett om tjejen kommit eller inte.
Visst, på ett sätt vet jag att det inte är så, men det är ändå den bilden som hänger kvar...
Fast, som vi skriver, sex är så mycket mer. Att man pratar med varandra och att båda har det bra är viktigast. Sen vad man gör, om någon/båda kommer, om man använder leksaker eller inte är upp till var och en.
Min bild av sex är väl att man håller på tills hon har kommit så många gånger att hon är nöjd, och sen kommer han. Och sen är det klart, för min erfarenhet är att män inte är så intresserade av att fortsätta efter de har kommit. Alltså vill det ju till att han stämmer av att hon är nöjd innan han kommer.
 
Nu hade jag inte många sexpartners som ung, men haft desto fler senaste åren, och har nog bara stött på en som kom, och sen sa godnatt, typ. Blev rätt förvånad. Annars har alla varit intresserade av min njutning och orgasm. Ibland på det där lite för prestationsinriktade sättet, men att bara fokusera på sig själva har varit sällsynt.

Jag tycker det är suveränt att sexleksaker blivit alltmer vanligt, och att de används även under sex för de som vill/behöver. Själv har jag ganska lätt att komma för händer, men speciellt med nya partners har jag ofta valt att göra det själv när jag känner att jag vill komma, för att jag lätt spänner mig annars så det inte funkar. Men även om jag oftast vill, och ser till att komma, så är orgasmen en ganska liten del av sexet. Jag behöver zooma ut och försvinna in i mig själv (och tänka på min fetisch) för att nå klimax. Därför njuter jag också mycket av det sex som inte leder till orgasm, då jag är mer fullt ut närvarande med partnern. Jag tänker att det är väl säkert samma för de som använder vibrator eller andra leksaker, det är en del av sexet men finns mycket njutning även i andra delar. Och den gemensamma njutningen, att se den andra ha skönt, är ju tokviktig. Om orgasmen funkar på det sätt man har lättast att komma, så kanske det blir mer fokus över till den andra njutningen, i stället för att hela sextillfället bara ska ha riktningen att ens partner ska lyckas få en att komma. Förutsatt att man ens vill/kan få orgasm såklart. Det är ju verkligen inget måste. Ibland kan det faktiskt vara skönare att låta bli och hålla kvar laddningen, eller låta den ebba ut.

Uppfattningen att mäns njutning och orgasm är så mycket mer okomplicerad än kvinnors tror jag också kan göra att mycket av deras njutning missas, då de inte förväntas instruera och berätta hur de vill ha det, utan det ska bara funka, och gör väl oftast det också på så sätt att de kommer. Men att komma är ju inte en måttstock på bra sex. Min nuvarande partner är grymt bra på att visa mig hur han vill ha det för maxad njutning, på ett sätt jag aldrig stött på innan faktiskt. Att det finns så många sätt att runka en kuk, till exempel. Jätteskönt när den kommunikationen sitter och att båda är bekväma i det, men inte helt enkelt att nå dit.
 
Din formulering gav att du absolut har en åsikt om sexleksaker generellt som inte är direkt positiv så jag tror nog inte jag läste så fel... plus att i ovanstående inlägg antyder du att sex med leksaker inte är lika "fint" som att inte behöva det.

Så jo, du skammar och dina åsikter skiner igenom ganska ordentligt oavsett vad du skriver.
Eftersom du inte vet min åsikt om sexleksaker och din tro inte alls stämmer så blir det här rent löjligt faktiskt. Mår du väl av att tro så illa om mig så gör det. Att det inte är sant behöver du såklart inte låtsas om.
 
Om jag säger att sexleksaker inte sällan används som HJÄLPMEDEL för att kunna uppnå njutning och orgasm, blir det tydligare för dig då?

Det blir ju som att jag skulle säga ”permobil är minsann inget för mig, det är inte så jag vill ta mig fram och jag personligen vill inte ha behov av sånt och det är inget jag uppskattar. Andra får göra som de vill men jag går hellre”.
Okej. Jättepersonligt här nu då. När jag har sex med min partner vill jag inte ha något annat inblandat än mig och min partner. För mig blir sexleksaker ihop med partner en jakt på orgasm som jag inte vill ha ihop med min partner.

Så nej. Din jämförelse haltar extremt mycket. En permobil är ett verktyg som människor kan behöva och det är sexleksaker med men att jag inte vill ha det tillsammans med min partner måste väl ändå vara upp till mig. Jag har i tidigare förhållande blivit mer eller mindre tvingad av partnern att använda sexleksaker för att han tyckte att det var enklare/bättre/what ever och vad jag tyckte kvittade ju för det var hans njutning som var viktig. Jag vill därför inte ha några sexleksaker ihop med min partner för det påminner om svunna övergrepp. Det påminner mig ungefär lika mycket om den hemska tiden när jag satt i rullstol när jag ser en person sitta i permobil/rullstol nu när du tar det exemplet. Det har tagit tid att komma över den fasan som grep mig länge efter jag tagit mig upp ur rullstolen och för mig var det viktigt att kunna se någon i permobil/rullstol utan att drabbas av den totalpaniken det gav men jag ser ingen som helst anledning till att jag ska börja använda sexleksaker tillsammans med min partner för att komma över de övergreppen jag blivit utsatt för tidigare. Så, tydligt nu så ingen missförstår. Jag hade tyckt att mitt sexliv hade varit dåligt om jag hade behövt använda sexleksaker ihop med min partner. Det blir säkert en lång räcka till om detta men det släpper jag faktiskt.
 
Eller "om jag hade behövt ta mig fram med permobil hade jag nog sett livet som slut. Det är inte för mig."
Ja eller mer ordagrant ”hade jag behövt permobil hade jag sett mitt liv som fullkomligt värdelöst”.

Jag häpnar fan.
Men vad vill du ha, en medalj?
Själv tycker jag sexleksaker är toppen, inte bara vibratorer. Det finns ju mängder som man kan upptäcka med hjälp av sexleksaker.

Att du/ni inte känner ett behov är en sak, att uttrycka sig skammande är en annan.
Jag hoppas mitt senaste inlägg kan klargöra för er också
 
Det är ju roligt med leksaker! Och det finns ju så många olika, hur mycket som helst. Vi använder gärna både det ena och det andra. Det är inte alls nån transportsträcka till orgasm utan en kul grej vi njuter av tillsammans.

Min man är, om jag får säga det själv, väldigt bra. Han ser alltid till mig i första hand (det är inte ovanligt att jag blir så trött att jag somnar och han får ta saken i egna händer ;) ) och är väldigt lyhörd. Men samtidigt är jag öppen och tydlig med vad jag vill att han ska göra och när. Han har ju lärt sig vad jag gillar givetvis, så jag behöver inte spela guide hela tiden.
 
Ingen bryr sig om hur du vill eller inte vill använda lelsaker, det handlar om hur du kommenterar väldigt dömande om det andra gör.

För mig som transperson handlar det tex om att det är en typ av protes, inte en preferens. Rätt glad att min partner inte håller med dig om vad du skrev...
Ja jag är hemskt ledsen att någon överhuvudtaget läste in något jag varken menade eller skrev och inte en enda gång har jag skrivit hur någon annan bör eller inte bör göra. Jag trodde faktiskt inte att någon kunde få för sig att jag skulle vara dömande mot andra på det sättet. Det förvånade mig. Även att folk började hitta på en massa andra saker förvånar mig. Bättre än så är vi väl ändå här på buke.
 
Jag känner att jag har varit/är fast i den här gamla bilden att sex är en transportsträcka till orgasm och när killen kommit är det klart, oavsett om tjejen kommit eller inte.
Hade ett fint snack med en man om sex och när själva sexet börjar. Han är terapeut och brukar fråga sin manliga klienter och jättemånga svarar - i sängen - för mig kan sexet börja typ när man ser varandra efter jobbet. Blicken, smekningen, närheten. Sen kan det sluta i en snabbis på köksbänken eller att man väntar tills man är under täcket, men jag lätt ha sex i mig en hel dag innan det liksom händer - snacka om transportsträcka - tror för övrigt det var en av sakerna som fick min och sambons sexliv att självdö i perioder, jag ville liksom ha det levande hela tiden medan han var mer i sängen typen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 826
Senast: Jenka
·
Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 422
Senast: Avalbane
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 899
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp