Jag funderar på att köpa en ny cykel. Jag har en 3-växlad Monark som jag köpte när jag bodde i Uppsala. Toppen där, det finns inga backar. Inte lika bra där jag bor nu. Den funkar bra för att cykla till grannbyn, men jag är sugen på fler cykelutflykter och även cykla vintertid till grannbyn och skulle behöva rejälare däck (vinterdäcken till min har dubbar men ser annars ut ungefär som sommardäcken).
Funderar därför på en gravel. Men jag kan ingenting om cyklar. Hur mycket pengar behöver man lägga för att få nåt som är okej?
Jag köpte nyligen ny cykelhjälm. Sneglade på cykeln som stod bredvid mig. 169 000:-
det är inte min prisklass
(det var dock en mtb tror jag). Jag trodde en riktigt dyr cykel kostade kanske 50 000. Tydligen inte.
Vad ska man tänka på, vad är viktigt och vilken prisklass är ok?
(Jag känner till cykelforumet men jag känner mig mer hemma här och buke kan väl allt?)
Funderar därför på en gravel. Men jag kan ingenting om cyklar. Hur mycket pengar behöver man lägga för att få nåt som är okej?
Jag köpte nyligen ny cykelhjälm. Sneglade på cykeln som stod bredvid mig. 169 000:-
Vad ska man tänka på, vad är viktigt och vilken prisklass är ok?
(Jag känner till cykelforumet men jag känner mig mer hemma här och buke kan väl allt?)