Bukefalos 28 år!

Cystor hos Arabhästar?

Hera_62

Trådstartare
Har en arab som har ont i ett bakknä, vi ska iväg på hältutredning nästa vecka.
Nu har jag fått höra att cystor i bakknäna är lite rastypiskt för araber. Är det någon som vet något om det? :confused:
 
Sv: Cystor hos Arabhästar?

Ja, tyvärr så är det vanligt på araber. Min har cystor i båda bakknäna. Fungerar som promenadhäst vissa perioder. Just nu har hon väldigt ont av dom så då rider jag inte. Cystor är ärftligt så avel är inget att rekommendera. Hört att 50% av alla araber har cystor. En del kan leva fullt normalt med dom. Går även att operera. 50% chans att hästen blir bra. Hoppas inte din häst har cystor. Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 360
Senast: Bee
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 809
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 170
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Har ett sto på 13 år som har ordentliga brunst problem. På sommaren slutar hon aldrig brunsta. Utan det är dygnet runt, vecka efter...
Svar
6
· Visningar
1 616
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp