Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt ligger på 25 (eller var det 40?) tror jag men läkaren var inte särskilt bekymrad.
Fast orsaken till att jag gick dit är att jag är trött, frusen, låg, mår illa (fast just nu mår jag inte illa), ont i musklerna, lindrig depression osv. Det är en lite konstig slutsats att konstatera att jag ligger lågt och sen inte tycka att jag ska göra något speciellt... Eller ja han höjde levaxinet.
Så sant - fast välbefinnande genom placebo är också välbefinnande.![]()
Kl
Jag äter 2000 IE per dag året runt på inrådan av min neurolog pga att dom somhar autoimmuna sjukdomar oftast har låga D-vitamin värden. Det hade även jag,den låg på 47 eller 49,kommer inte ihåg exakta värdet.
Intressant!!
Hur kändes det när värdena kom upp i godkända nivåer jämfört med när det var så där lågt? Hur märkte du/ni av att värdena var låga, hur mår man då?
[...]
Det jag har upptäckt var att den jag köper hos hälsokosten (naturmedicin) fungerar mycket bättre än den jag köpte på apoteket.
Mvh Domino_s
Animaliskt D-vitamin (inklusive vår egen produktion) utgörs av vitamin D3 (kolekalciferol), medan svamparna bidrar med vitamin D2 (ergokalciferol). Molekylvarianternas aktiva metaboliter ger liknande effekter i biologiska system men binder i olika grad till plasmaproteiner, varför D3 hos människa får längre effektduration och dosmässigt blir 2–10 gånger mer potent än vitamin D2.
Eftersom jag har MS har jag på läkares inrådan ätit D-vitamin i snart ett år, minst 2000 IE om dagen.