Dad at 13!

Sv: Dad at 13!

Riktigt tragiskt ar det, och det existerar nog knappt nagot liknande i Sverige.
Det är nog därför som svenskarna rasar och har svårt att förstå vad det är för typ av föräldrar som ens tillåter sina barn att skaffa barn vid 13 års ålder.

Sen är attityden i Sverige att det svenska välfärdssystemet är så bra och att vi får så mycket och att man utomlands inte kan leva på socialbidragen etc. England är ett typiskt exempel på där man får det så mycket bättre med socialbidrag när man har barn än när man jobbar och kämpar på ärligt. Det finns människor som aldrig har råd att bo i ett hus, så dessa familjer som får council houses är faktiskt lyckligt lottade på det viset.
 
Sv: Dad at 13!

Det är nog därför som svenskarna rasar och har svårt att förstå vad det är för typ av föräldrar som ens tillåter sina barn att skaffa barn vid 13 års ålder.

Sen är attityden i Sverige att det svenska välfärdssystemet är så bra och att vi får så mycket och att man utomlands inte kan leva på socialbidragen etc. England är ett typiskt exempel på där man får det så mycket bättre med socialbidrag när man har barn än när man jobbar och kämpar på ärligt. Det finns människor som aldrig har råd att bo i ett hus, så dessa familjer som får council houses är faktiskt lyckligt lottade på det viset.

Precis! Min man har f.d. släktingar i den svängen. Helt okej hus har de fått sedan de skaffade barn medan vi som jobbade istället delade en skruffig lägenhet med varandra. :grin: Det är en superduperkarriär och oj så lite en vanlig svensk vet om hur det går till i UK när det gäller sådant. Man ser Morden i Midsomer och Miss Marple och tror att alla britter går på tebjudningar eller möjligtvis är någon slags artig underklass i keps som serverar det där teet eller leder fram hästen...

I ett område i York är det satt i system att få sin council flat renoverad och därefter sälja varmvattenberedarna, köksbänkar...rubbet ute på svarta börsen för att få mer pengar till fruit machines eller vad det nu kan vara man har som helgnöje... :crazy: Allt medan turister från hela världen går omkring innanför stadsmurarna och tittar på den storslagna katedralen och de fina museerna. Det kidnappade barnet var förövrigt också det i Yorkshire - i det än mer deprimerade South Yorkshire där mina kollegor järnvägsingenjörerna blev skjutna på av uttråkade tonåringar i gruvsamhällena. :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Dad at 13!

kl

Oavsett ålder etc, så har jag svårt att se att man är mogen att ta hand om ett barn om man inte ens funderat över "detaljen" om hur man ska försörja det.
 
Sv: Dad at 13!

Oavsett ålder etc, så har jag svårt att se att man är mogen att ta hand om ett barn om man inte ens funderat över "detaljen" om hur man ska försörja det.
Fast detaljen om hur man ska försörja barnet har de redan tänkt ut. De får soc-pengar. Massor av pengar dessutom!
 
Sv: Dad at 13!

kl

Det stod i tidningen nyligen (igår tror jag) att det var fejk alltihop.
Att 13 åringen inte alls var pappa och att föräldrarna sagt åt sina barn att ljuga för att få pengar vilket dem också fick. Rätt mycket dessutom
 
Sv: Dad at 13!

kl

Det stod i tidningen nyligen (igår tror jag) att det var fejk alltihop.
Att 13 åringen inte alls var pappa och att föräldrarna sagt åt sina barn att ljuga för att få pengar vilket dem också fick. Rätt mycket dessutom

Why am I not surprised? :grin:
 
Sv: Dad at 13!

Visst är det?

Men vad jag inte fattade är vika är egentligen föräldrar till barnet?
 
Sv: Dad at 13!

Jag kan iallafall säga såhär!
Jag, Vill varken vara för ung eller för gammal. Jag menar, min pappa är över 60 år och min ålder bör vi inte gå in på. Jag vill ju vara en ung mamma, Men helst gå ut skolan och sådant först. Jag menar, Jag förstör inte min ungdom för ett barn, Detta e ju nått jag behöver, Min egna tid, Just nu! Vill vara ung, Jag vill! Men 13, Jag menar 13 ÅR!? Han kan inte vara pappan!




// Spooky .
 
Sv: Dad at 13!

Var har det stått någonstans? Jag vill ju läsa!
 
Sv: Dad at 13!

I love Paddy Powers i alla fall! :bow::love::angel:

De vet hur man tjänar pengar. ;)

Haha, absolut!

För att spinna vidare på detta så är det ju även en otrolig massa ungdomar som blir utkastade hemifrån i UK så fort de "klarar sig själva" och föräldrarna inte orkar med dem. Dessa hamnar också i bidragssvängen ju. Tänkte på det i samband med nyheterna på SVT igår då de pratade om hur många svenska barn som har det så nu. För mig är det en jätteengelsk tragedi - alla dessa utkastade barn.
 
Sv: Dad at 13!

För att spinna vidare på detta så är det ju även en otrolig massa ungdomar som blir utkastade hemifrån i UK så fort de "klarar sig själva" och föräldrarna inte orkar med dem.
Så är det i USA också. Fattar inte hur man kan kasta ut sina egna barn faktiskt. Så länge de är relativt laglydiga och inte missbrukar förstås.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa Har tagit mod till mig att bli medlem i detta kunniga forum. Som nybörjare behöver man ta hjälp av andra. Jag har ett...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 048
Senast: Ponnymorsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp