Bukefalos 28 år!

Dagens guldstjärna i kanten!

LindgrenV

Trådstartare
Jag tänkte först typ... Starta en twitter eller något. Men twitter suger, så jag kände att en buketråd var bättre!

Jag tycker vi borde sprida lite mer glädje omkring oss, så varför inte ha en tråd som enbart handlar om att dela ut guldstjärnor till folk? Vara lite o-egoistiska och sprida lite kärlek till folk runtomkring oss :idea:

Reglerna är enkla:

1. Tråden är positiv, dvs enbart till för att ge credz till folk, tänk "Dagens ros". Det kan vara stort och smått!
2. Vem som helst är värd en guldstjärna om de gjort något bra - pojken du såg hjälpa en tant över gatan, din mamma som hjälpte dig lasta av hästen, pojkvännen som städat hela lägenheten när du kom hem eller främlingen som hälsade när du kände dig osynlig. Du avgör vad som är värt en guldstjärna från dig!
 
Jag vill ge en guldstjärna till min pojkvän som (iofs nästan alltid) är så otroligt fantastisk. De senaste dagarna har jag behövt stöttning, och jävlar vad bra han är:love: Helt amazing för att amerikansera det lite:p
 
Min guldstjärna går till kunden och kassörskan på ICA, som var väldigt trevliga och pratglada! Jag kom från City gross där handlingen i princip bestod av "Hej. Bra så? Tack." och svängde in på ICA för att köpa kattmaten jag glömde köpa på CG. Står i kön och kvinnan före mig börjar prata med mig. När jag ska packa upp och betala mitt gör även kassörskan det, så hela handlingen blev plötsligt så otroligt mycket roligare. Älskar sociala och trevliga människor!! :D
 
Idag vill jag ge en liten guldstjärna till mitt ex. Jag satt hemma och försökte hitta motivation till att ta mig ut med hunden, vilket inte gick sådär jättebra eftersom jag var trött och mådde illa. Han hörde plötsligt av sig och ville gå ut på promenad och det slutade med att jag stoppade in oss alla i bilen, körde iväg en bit och gick en lugn promenad på ett jättevackert ställe. Nu känns allt betydligt mycket bättre än tidigare, men hade inte exet hört av sig så hade det nog bara blivit en kortare promenad på hemmaplan.
 
En liten guldstjärna till min mamma som jag vet egentligen bara vill mitt bästa när vi har grälat lite de senaste dagarna och som idag gick i tre mataffärer bara för att köpa just det frukostpålägget jag gillar :love: Hon får dock sluta med att stressa halvt ihjäl sig! :mad:
 
Jag ger också en guldstjärna till mig själv som suttit här och pluggat sen halv sex och nästan blivit klar med litteraturreferat av material på 250 sidor i ett ämne jag knappt förstår. Känns som jag kanske börjat fatta vad jag gör, vilket är värt en stjärna till!
Jag har dessutom bara kastat bort typ 45 minuter på buke :angel:

Sambons katt kan också få en stjärna i kanten, hon har inte trampat på tangentbordet, rivit ner kaffekoppar eller varit allmänt jobbig på hela morgonen! Woho, nytt rekord!
 
Jag vill se en guldstjärna till min sambo som köpte köttbullar i går och därmed gjorde min dag!.:love:
 
Jag vill stämma in i kören och ge en guldstjärna till min sambo. Jag fölvakar just nu vilket innebär att jag mer eller mindre är fast i stallet, aldrig är hemma och ser ut som ett vrak. Han ställer upp på alla sätt han kan dygnet runt :love: (föresten vad mysigt att höra att vi är så många med underbara sambos/pojk/flickvänner, dom får vi hålla hårt i)
 
Jag vill ge en guldstjärna till @åke som ställde upp och pratade med mig i telefon en sen kväll när något/någon rörde sig utanför huset (och för att hon alltid annars också finns där för mig :love:). Hunden var helt vansinnig för att han hörde något och jag var tvungen att gå ut till hästarna. Det var väldigt skönt att ha någon i telefon då som kunde ringa efter hjälp om någon verkligen hade varit där och velat mig illa. Tidigare på dagen hade det rört sig folk med märklig uppsyn och skumma frågor och jag var rädd att de var de som hade kommit tillbaka och ville göra hästarna illa eller göra inbrott.

Jag vill också ge @Enya en guldstjärna för de otalet gånger som hon tålmodigt har suttit och väntat på fb chatten när jag har nattat hästarna och varit ensam hemma för att se till så att jag kommit in ordentligt igen innan vi har sagt godnatt.

Jag vill också ge en guldstjärna till fantastiska @OutOfService som startade den finaste tråden om mig när jag fyllde år. Det kommer jag aldrig att glömma :love:

Jag vill också ge @spaderÄss en guldstjärna för all hjälp med foderfrågor när våran arab var sjuk. Det gjorde att jag verkligen kunde göra allt för honom.

En guldstjärna får också @Forest Autumn för all hjälp, tips och råd du gav mig när vår arab hade fått fång. Utan dig hade han inte överlevt så länge.

Jag vill också ge min sambo en guldstjärna som vanligtvis släpper ut och fodrar hästarna när jag har haft en spynatt men som i morse fick hänga med på telefon då han just nu ligger ute på jobb. Jag hatar den där jävla gastroparesen som får mig att må så fruktansvärt dåligt :(

Jag vill också ge en guldstjärna till alla andra fantastiska bukefalister som alltid ställer upp för varandra och till alla de som inte tar första bästa tillfälle i akt att trycka ner någon utan faktiskt vill hjälpa.
 
Idag vill jag ge en guldstjärna till min schemaläggare på jobbet. För det känns som att det är tack vare honom jag fått byta till en tjänst som passar både kropp och psyke bättre. Och så är han alltid på glatt humör :D
 
Till mig själv! :D
(nog för att jag förtjänar en men...)
Världens största guldstjärna till pappa som ordnade en sådan fantastisk begravning av mamma (sin fru sedan 28 år) som tar hand om sig själv, tar till vara på dagens guldkorn och inte gräver ner sig i sin svåra sorg :love:
Jag kan inte föreställa mig hur otroligt svårt det måste vara för honom, ändå kommer varje dag fina uppdateringar som "natten har varit jobbig, jag saknar henne så, men idag ska jag..." och det är underbart att han verkligen tänker framåt, men låter saknaden ta plats.

Och till vår familjevän som finns där för oss alla, tittar förbi pappa när hon har tillfälle, ringer mig och låter mig veta att hon bara finns ett samtal bort, kommer med kloka, stärkande, värmande ord och bara är en sådan enorm klippa :love:

...och så alla andra som deltagit/deltar i vår svåra sorg!
Jag personligen har ER här på buke att tacka för SÅ mycket! Stödet härifrån har varit ovärderligt, på alla sätt! :love:
 
Idag går går guldstjärnan till min kära mor som utan tvekan ställer upp som hundvakt så att jag kan gå på viktiga möten, eller rättare sagt en guldstjärna till henne för att hon alltid hjälper mig med allt möjligt bara hon har möjlighet till det :)
 
Idag vill jag ge en guldstjärna till gästen på jobbet igår, som trots en ganska dålig upplevelse (felaktig room service samt missat wake up call) kunde klaga på ett konstruktivt sätt, lyssnade på mig, gav mig beröm och gick därifrån med ett leende på läpparna. Det värsta som finns är folk som bara spyr galla och har bestämt sig för att vara missnöjda med allt och alla, men folk som faktiskt lyssnar och ger oss en ärlig chans att be om ursäkt och förbättra situationen är guld värda! :love:
 
Min guldstjärna idag går till mormor som är på väg till mitt jobb med en matlåda till mig, efter att jag upptäckt att någon snott min lunch (osmaksatt, naturell kvarg. Vem snor ens det frivilligt??). Så jag slipper gå hungrig :love:
 
Jag har en till guldstjärna jag vill utdela idag! :love:
Trött grinig och irriterad gick jag från läkaren (som inte hade något med det tillståndet att göra - så även hon förtjänar en guldstjärna! ;) ) och skulle ta bussen hem.
Den kommer, jag kliver på - och möts av ett såhääääääääääääääääääär brett leende från en bussförare som säger "Hej på dig! :D "
Bara det gör en så glad...men det är inte slut där...
Det gick på en tjej som frågade hur det funkade med busskortet hon hade.
Han svarade:
Det fungerar så här, att jag kollar på kortet - sedan kollar jag på dig och säger "välkommen ombord! :)"

Sådana bussförare är verkligen guld värda, de gör så otroligt mycket för kropp och själ att möta sådana människor i serviceyrken! :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 658
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 671
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 162
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp