Bukefalos 28 år!

Dagens guldstjärna i kanten!

Jag skulle vilja ge en guldstjärna till alla engagerade och kunniga medlemmar i BARF-gruppen på facebook. Finns inget intressantare att fördriva tiden med än att sitta och läsa det som skrivs där :)
 
Jag vill ge en guldstjärna till mina fina vårdtagare! Som trots omfattande sjukdomar, handikapp eller ålderskrämpor (eller kombination av samtliga) sprider positiv energi och öser tacksamhet och värme över mig. Bara på kvällens pass har jag fått höra massor av fina och snälla ord och att få hjälpa människor i så sårbara situationer ger mig så himla mycket.
 
Och största guldstjärnan till min älskade mamma! Som är så osjälvisk och gör precis allt för att jag och min syster och min pappa ska må så bra vi kan. Som hjälpt mig att klara alla helvetesvändor i livet, och stöttat genom både kramar och snälla ord och praktiska saker. Jag kan inte ens börja förklara hur underbar hon är och hur tacksam jag är över att ha fått en förälder med sån gränslös kärlek till sina barn, oavsett hur hopplösa vi är :D :love:
 
Just nu vill jag ge en stor jäkla guldstjärna till den i min byggnad som släppte in mig klockan 04.30 i morse när jag lyckats låsa mig ute och lämnat nycklar, resväska, telefon och plånbok uppe i lägenheten medan jag lastade ut mina grejer i taxin. 3 timmar innan flyget skulle gå. Jag tvingades vara en sådan där hemsk typ och ringa på alla porttelefoner i hela huset, och den här ängeln var både vaken och villig att släppa in mig. Gud vet vad jag hade gjort annars!!
 
Till min sambo. Som tålmodigt stöttar mig i mina studier, trots att jag ett antal gånger per vecka fräser att jag hatar hans jävla språk. Som varje dag gör i ordning två äggsmörgåsar, en vattenflaska och en servett (:love:) och ställer i köket åt mig så att jag ska äta under dagen. Som ställer sig och gör pizzadeg med jämna mellanrum så att vi alltid har det hemma i fall att jag vill göra pizza. Som verkar ha obegränsat med kärlek och pussar och kramar och komplimanger och kärlek och som varje morgon har sitt huvud precis bredvid mitt på min huvudkudde.
 
Jag ger en guldstjärna till mig själv för att ha genomfört den här senaste delkursen på ett bra sätt. Kuggade jag dagens tenta är det åtminstone inte för att jag inte försökte!
 
@Skogstokig, kul att du gillar barfgruppen :D


*KL*
Jag vill ge dagens guldstjärna till bekantingen som idag lämnade en jättefin blomma utanför mitt hem. En födelsedagspresent som hon ville lämna trots att jag då (tyvärr!) inte var hemma.
 
Jag vill ge världens största guldstjärna till mina föräldrar, för att dom alltid finns där för mig om det är något, eller om det inte är något också för den delen :love:

Dagens guldstjärna går till min fina, blivande sambo, som snickrat ihop en jättefin sängavel åt oss! :love:
 
Dagens (eller gårdagens kanske det blir :cautious:) guldstjärna går till min fina lillasyster som tagit sin högskoleexamen idag! :love:
 
Dagens FETA guldstjärna går till båda bilarna som stannade och hjälpte mig nu i kväll.

Var på väg till stallet vid 22, när en fet jävla grävling dyker upp från ingenstans och faller offer för mitt vänstra framdäck. Jag hann i stort sett bara falsettskrika "HELVETE" innan grävlingen studsat sig igenom underredet på min bil och sedan hamnat i motsatt körfält 30 meter bakom bilen. Stannade och sprang som en idiot, stackaren rörde på sig och levde väl några minuter till innan den dog så jag hann panikringa till alla jag kände i området utan svar. Men så fick en bil ungefär 200 meter bort syn på mig när den skulle svänga av till motorvägen (jag hade reflexjacka på mig, tacka gud för reflexjackor!) och körde fram för att hjälpa, sedan kom ytterligare en som stannade. Vi konstaterade att den var död, jag släpade ut den i diket och sedan hjälpte paret i den ena bilen till att kolla så att min bil var hel, medan de andra två pratade med mig och försäkrade sig om att jag var ok och såg till att jag fick prata av mig.

En jävla chock, jag klarar inte av att vara orsaken till att ett djur dör, min hjärna typ exploderar. Så dessa personer är värda alla guldstjärnor i världen som, trots att de inte känner mig alls kom fram och stöttade mig när jag behövde det!
 
@LindgrenV Vilka bra människor, och en eloge till dig också som stannade och kollade hur det var med grävlingen! Inte alla som gör det...

kl
Guldstjärna till mina fd kollegor som ordnade en så himla mysig möhippa åt svärmor som gifter sig snart! :love:
 
Stor gulstjärna till världens bästa busschaufför igår. Jobbade på ett event tjugo minuter från stan igår och när jag är klar mitt i natten så har mina kompisar lämnat mig, den vanliga bussen slutat gå och jag har ingen annan möjlighet att ta.mig hem. Lyckas hitta dom sista shuttlebussarna för gästerna men de skulle till olika hotell. I full panik berättar jag min.situation för en av vakterna och han pratar med busschaufören. Det är bara två andra personer på bussen så dom får ta den andra och busschauffören kör mig så nära min lägenhet som möjligt för att jag ska slippa gå ensam hem mitt i naten. Ibland förvånar människor en alltså :love:
 
Stor guldstjärna till mormor (världens BÄSTA mormor!!!) som tar en extra jourvecka på jobbet så att hon kan ha jourbilen den här veckan, enbart för att jag ska få låna hennes bil när min är på verkstad :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 659
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 671
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 163
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp