Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Tog tag i avfrostning av frysboxar igår! Så två av frysboxarna avfrostade och den tredje boxen startades upp för första gången igår och verkar funka ypperligt.

Nu ska jag bara avfrosta de två små frysarna inne. Ja, vi har 5 frysar... 😂🙈

Det går åt många kvartar till att lägga upp annonser, packa sålda saker och lämna in dem hos ombud. Men jag lärde mig fort och har begränsat fraktalternativen till de som finns hos mitt närmaste ombud, sparar både tid och humör 😊
Idag lägger jag ett par kvartar på besiktning av rullande hem också. Onödigt lång tid pga att besiktningsstället inte håller sina bokade tider 😡
Borde lägga en kvart eller två på att dammsuga också, men får se om energin räcker till det.

Dagens kvart gick till att stryka lite, jag vet att många har rationaliserat bort det, men jag gillar att ha mina kläder strukna 🤩 Nu använder jag ju mest ”hundkläder”, så det är inte så betungande 😅

Jag körde röjsåg under två staket och tog en sväng över "gräsmattan" också plus att jag drog ihop gräset och kastade bort det. Tog mer än en kvart och ont som attan i kroppen fick jag, men hoppas kunna släppa ut kaninerna i stor hage i morgon.

Rensat bort onödiga appar och appar jag knappt vet vad de var. Och kategoriserat det mer i områden. Första sidan endast de jag använder ofta.
Kan säkert ta bort fler men några jag är osäker på om de ska hänga kvar eller inte.

Sen rengjort lister idag.

Nu var det längesedan jag skrev här. Skyller på min depression även om det är boven. :) Men idag orkade jag äntligen ta tag i köksbänkarna och torka upp dem/städa vasken m.m. Ska imorgon försöka plocka så jag i övermorgon kan dammsuga. :)

Har städat ut ett förråd idag, och kört ett stort lass till tippen. Tog flera kvartar men jag ligger definitivt på minus ändå 😄

Jag är så stolt att jag efter månader av fysisk utmattning och popcornhjärna i dag lyckats städa hallen! Det är där saker hamnat när jag kommit hem efter jobbet eller stall, eller återvinningskassar jag ska ta ut som av någon anledning blivit enorma Mount Everest för mig... Det är också det rum som folk möter när de ringer på min dörr och jag har skämts så länge. Jag har nu plockat, sorterat, slängt, dammat och dammsugit. Det känns så bra! Det ser ut som en normal hall om inte hos en pedant :angel: Blev mer 2 timmar än en kvart men 15 min var min lägsta nivå och när jag väl var där fortsatte jag bara.

Stallkläder hänger fortfarande lite överallt men det känns ok, det behöver bli ett separat projekt (ska sorteras och tvättas).

Med popcornhjärna menar jag att hjärnan är för vild och galen för att klara av att strukturerat sortera saker. Jag flyttar bara runt saker och rör till det ännu mer. Blir sittande med en sak i handen och får panik för jag inte kan processa. Misstänker att det känns igen hos flera...

Hoppar in i tråden!
Har tänkt försöka ge en kvart om dagen till olika rum i huset för att punktstäda, på djupet ta det som aldrig annars blir av. Jag hatar att städa. Men jag tycker om att ha det fint.
Sätter larmet på 15 minuter, på med musik i lurarna, meddelar familjen att de ska låta mig vara ifred annars får de städa själva...
Efter 15 min slutar jag även om jag inte är klar.
I förrgår köket. Igår vardagsrummet. Idag toalett. Det har fungerat bra, men svårigheten blir att hålla i det.

Hoppar in i tråden!
Har tänkt försöka ge en kvart om dagen till olika rum i huset för att punktstäda, på djupet ta det som aldrig annars blir av. Jag hatar att städa. Men jag tycker om att ha det fint.
Sätter larmet på 15 minuter, på med musik i lurarna, meddelar familjen att de ska låta mig vara ifred annars får de städa själva...
Efter 15 min slutar jag även om jag inte är klar.
I förrgår köket. Igår vardagsrummet. Idag toalett. Det har fungerat bra, men svårigheten blir att hålla i det.
Heja dig!!

Jag ska göra en omstart när det är dags att återgå till rutinerna efter semestern. Har tömt en lägenhet under sommaren och har lagt mer än en kvart dagligen, men inte på det som jag tänkte mig från början...

Min förhoppning är att den där kvarten ska bli så inövad att det går av sig självt 😄

Heja dig!!

Jag ska göra en omstart när det är dags att återgå till rutinerna efter semestern. Har tömt en lägenhet under sommaren och har lagt mer än en kvart dagligen, men inte på det som jag tänkte mig från början...

Min förhoppning är att den där kvarten ska bli så inövad att det går av sig självt 😄

Du har så stora förväntningar :o :laugh:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka