Bukefalos 28 år!

Dagens ornitologilektion

Det som är intressant med bilden är att de män som gillar sådana bilder oftast inte direkt är de som sitter tysta.

@landsbygdsbo är väl knappast någon liten blyg viol?

Utan istället är det de män som galer mest själva som gillar sådana bilder.

"Den som sa det han var det", det vet varenda barn och uttrycket gäller i lika hög grad även inom vuxenvärlden tänker jag.
 
Alltså, din attityd är så vidrig.
Hm. min attityd är att det hela är ett provokativt skämt.
De flesta som därefter skrev lade sina inlägg på en adekvat nivå, dvs en lika oseriös som trådstarten.
Vad som är vidrigt är väl din attityd, eftersom du verkar ta det hela på allvar.
Hur ngr fågelungar kan få dig att anse att en annan människa har en vidrig attityd tja. ..:sneaky:
Var och en enligt sin egen tro o smak. så väl bekomme!
 
Nej det är fortfarande ENBART du som bidragit med ett "skämt" som sparkar på en förtryckt grupp i samhället.
Njae ditt påstående om sparkar verkar nog mera vara förryckt än sakligt. Vem är jag att bedöma din syn på våra rara flyttfåglar.
Men hittills så rör vi oss ju på samma oseriösa nivå som det hela började. Att du retar dig, tråkigt, men starta då en seriös tråd om situationen i Sverige idag, Den är ju så kaotisk att även de mest lumpna skämt behövs :grin:

Men ärligt talat, menar du allvar med att alla andra inslag i den har tråden som jag ser som synnerligen oseriös, inte är skämt, utan att alla menar djupaste allvarO_o
 
Njae ditt påstående om sparkar verkar nog mera vara förryckt än sakligt. Vem är jag att bedöma din syn på våra rara sångfåglar.
Men hittills så rör vi oss ju på samma oseriösa nivå som det hela började. Att du retar dig, tråkigt, men starta då en seriös tråd om situationen i Sverige idag, Den är ju så kaotisk att även de mest lumpna skämt behövs :grin:
Jag säger bara som det är ---> Du startade tråden med ett kvinnofientligt skämt. Whoooop there it is.

Sexistiska skämt behövs för att situationen i Sverige är kaotisk??
 
Du säger bara så som du uppfattar det hela. Du försöker lyfta den här tråden från en oseriös löjlig om än lite provokativ nivå till en nivå som passar just dina argument.
Men sorry jag är varken mans eller kvinnofientlig och ja, jag driver med både män och kvinnor, Ska försöka hitta ett passande mansskämt som passar vid tillfälle
 
Du säger bara så som du uppfattar det hela. Du försöker lyfta den här tråden från en oseriös löjlig om än lite provokativ nivå till en nivå som passar just dina argument.
Men sorry jag är varken mans eller kvinnofientlig och ja, jag driver med både män och kvinnor, Ska försöka hitta ett passande mansskämt som passar vid tillfälle
Jag konstaterar bara faktum.
 
Nej nu läste du inte ordentligt......... Jag skrev att du var den ende som bidrog med ett skämt på bekostnad av en förtryckt grupp.
Och jag ställer återigen frågan, anser du att alla inlägg i den här tråden har varit seriösa? eller är det inte så att de flesta avspeglar samma (o)seriositet som det första inlägget?
 
Och jag ställer återigen frågan, anser du att alla inlägg i den här tråden har varit seriösa? eller är det inte så att de flesta avspeglar samma (o)seriositet som det första inlägget?
Nej hur uppenbar måste man vara här egentligen utan SOM SAGT så var det bara du som drog till med ett sexistiskt skämt. Övrigas skämt var inte riktade mot en förtryckt grupp.
 
Nu hittade jag ngt som passar
marriage-men-and-women.jpg


Så nu går jag och lägger mig godnatt ;)
 
Ja du konstaterar bara fakta, jag föredrar nog lite mer seriösa inlägg för att tala om fakta.
Men alla har ju sin nivå och sin inställning till verkligheten. Och framförallt vad som är fakta och vad som inte är det.:angel:
Att du startade tråden med ett sexistiskt skämt är ju ett fakta som man bara behöver öppna tråden för att se hur tydligt som helst oavsett vilken inställning till verkligheten man har. Så att.....
 
Nej hur uppenbar måste man vara här egentligen utan SOM SAGT så var det bara du som drog till med ett sexistiskt skämt. Övrigas skämt var inte riktade mot en förtryckt grupp.
Nej de var väl till del riktade mot mig, men jag tar inte illa upp, det bjuder jag på, i denna oseriösa tråd
 
Men du är ju aldrig den som håller tyst på Buke?
Du är ju den galande tuppen! Och gnällkärringen!
Hehe..,;)
Se där, ett skratt i alla fall.
Skämt åsido, jag är aktiv, gillar att diskutera. Både oseriösa saker som i den här tråden och allvarliga saker som i andra trådar.

Bilden som inledde är tämligen oskyldig. De flesta som här svarade har en tämligen sund inställning till skämt vilket framkommer om man läser tråden.
Och den åsikt som inte överlever att man skämtar om den är väl egentligen inte mycket att hänga i gran, inte ens om en månad.. ;)
 
Det kan du säga så lätt och belåtet för det skämtet är inte på din bekostnad utan på kvinnors bekostnad.
Om jag råkade trampa på din ömma tå så ber jag om ursäkt. Men om du ska argumentera för kvinnosaken så måste du göra det ute i den verkliga världen. Och där skämtas det hej vilt, med alla och om alla.
Det här skämtet kostade ingen något, möjligtvis fick väl sig en ömtålig själ en törn. Är du så intresserad av en seriös diskussion så öppna en egen tråd. För i den här driver vi alla med alla.
5092g_tuppkostym_maskerad.gif
 

Liknande trådar

Tjatter Har ni fyndat något? Jag lämnade in 15 plagg, tror jag det var och fick 10 kuponger. Hittade 8 plagg som fick följa med hem. Blev nöjd...
Svar
2
· Visningar
291
Senast: Migo
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 267
Senast: zassoo
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
4 150
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp