Dagens ornitologilektion

Nä en låt såhär på måndagen piggar alltid upp lite. :)

 
Din kvinnosyn är väl dokumenterad i bl a alla våldtäktstrådar. Precis som "jag är inte rasist, men... nu-ska-jag-bara-bombardera-forumet-med-SD-propaganda-hela-dagen-igen". Vi vet var du står.

http://expo.se/2015/hat-mot-kvinnor-och-rasism-hanger-ihop_6822.html
Sådan tur då att jag varken tillhör extremhögern eller SD. Vad det gäller trådarna du tog upp så finns det väll dokumenterat att jag inte utryckte kvinnohat, bara åsikter du inte gillade varför du beskriver det som kvinnohat. En gammal beprövad teknik som inte biter på mig ;)
 
Slicka uppåt och sparka neråt har aldrig gjort sig som humor. Det är nog därför så många reagerat på första inlägget.
Gillar varken att slicka eller sparka. Men humor anspelande på just olikheter mellan män o kvinnor är väl en av de 7 pelarna vad det gäller humor.
Jag tittade igenom de tidigare trådarna och det handlade om fylla och dreglande hundar så där förstod man att inte ta det hela seriöst.
 
Men du gillar uppenbart en viss jargong. Grabbiga höhö-skämt..
Nja den humor jag gillar bäst är nog den judiska. Men den kräver en viss inskolning och eftertanke för att kunna avnjutas.
ex:
en man som gick på den stora affärsgatan Ben Yehuda i Jerusalem med en jättemelon under vardera armen. Han hejdades av en turist:

– Hur kommer man till King David Hotel?

– Ett ögonblick, sa mannen och räckte över melonerna till turisten.

Så ryckte han på axlarna och slog ut med händerna.

– Inte vet jag, sa han, tog tillbaka sina meloner och gick sin väg.
 
Senast ändrad:
Ja, för precis alla skrattar nu.

Jag väntar på kommentaren "ni feminister har ingen humor".
Det är väl inte så underligt att ni är lite bittra när precis allting är skit, eller? *Retas bara lite* ;)

 
Men tyvärr är det ju så att många "ister" är så självupptagna att de inte ser skogen för bara trän...Och det gäller nog många feminister med.
 
Det är väl inte så underligt att ni är lite bittra när precis allting är skit, eller? *Retas bara lite* ;)

Den här ska man höra en kall vinternatt då iskylan knäpper i träden, snön ryker över den blank-körda asfalten, det är 20 grader kallt och man har 25 mil kvar till målet :bow:
 
Den här ska man höra en kall vinternatt då iskylan knäpper i träden, snön ryker över den blank-körda asfalten, det är 20 grader kallt och man har 25 mil kvar till målet :bow:
Eller när man sitter i kajaken och kryssar mellan drivisflaken och en lastbåt passerar förbi och kajaken sakta blir nedisad så man måste knacka is för att den inte ska bli övertung och slå runt, och man har en bra bit kvar att paddla. :)
 
Yes definitionen på om man är bitter eller inte handlar om man skrattar åt @landsbygdsbo skämt.
Nej bitterheten visar sig om man accepterar att det finns många sätt att se på saker o ting eller ej. Går man ner sig som "IST" och föraktar allt vad andra tycker o tänker, ja då passar epitetet Bitter.
071607.cold_and_bitter.gif
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Har ni fyndat något? Jag lämnade in 15 plagg, tror jag det var och fick 10 kuponger. Hittade 8 plagg som fick följa med hem. Blev nöjd...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: Migo
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 249
Senast: Linta
·
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp