Dagens ornitologilektion

Gillar varken att slicka eller sparka. Men humor anspelande på just olikheter mellan män o kvinnor är väl en av de 7 pelarna vad det gäller humor.
Du kanske har missat min poäng om att det oftast är grabbar som hörs? Och ändå vidarbefodrar du ett unket skämt som framställer det som tvärtom? Det är just att sparka neråt. Mannen är norm och kvinnan är det andra könet som aldrig kan bli riktig lika bra.
 
Du kanske har missat min poäng om att det oftast är grabbar som hörs? Och ändå vidarbefodrar du ett unket skämt som framställer det som tvärtom? Det är just att sparka neråt. Mannen är norm och kvinnan är det andra könet som aldrig kan bli riktig lika bra.
Du lever i din värld, jag i min. och i min värld finns inga män utan kvinnor. Den världen är inte perfekt, men man kan i alla fall skratta och skämta åt eländet. Om man sedan läser igenom den här tråden så håller knappast ditt påstående, sätter en gammal selma på att de flesta som yttrat sig är kvinnor. Rätta mig gärna om jag har fel ;)
 
Du lever i din värld, jag i min. och i min värld finns inga män utan kvinnor. Den världen är inte perfekt, men man kan i alla fall skratta och skämta åt eländet. Om man sedan läser igenom den här tråden så håller knappast ditt påstående, sätter en gammal selma på att de flesta som yttrat sig är kvinnor. Rätta mig gärna om jag har fel ;)

Med tanke på att majoriteten på bukefalos är kvinnor får vi nog räkna procentuellt, och jag skulle säga att männen i så fall står för en ganska stor del av inläggen här för att vara en så liten grupp.
I övrigt är det skillnad på skämt och skämt, att skämta om att kvinnor förminskas genom att ytterligare spä på den synen känns inte jättefräscht.
 
Om man sedan läser igenom den här tråden så håller knappast ditt påstående, sätter en gammal selma på att de flesta som yttrat sig är kvinnor. Rätta mig gärna om jag har fel ;)
Den som har yttrat sig MEST är en MAN som har skrivit 41 inlägg i tråden och näst mest plats har en fantastisk kvinna tagit med nu 28 inlägg.

Så den som gapar mest i tråden är DU så på dig stämmer bilden inte alls utan det är lite tvärtom så att du sitter längst fram med störst gap. Det råkar finnas väldigt många kvinnor eftersom buke är kvinnodominerat men det ändrar tydligen inte på att det är EN MAN som yttrat sig mest av alla inblandade.
 
Den som har yttrat sig MEST är en MAN som har skrivit 41 inlägg i tråden och näst mest plats har en fantastisk kvinna tagit med nu 28 inlägg.

Så den som gapar mest i tråden är DU så på dig stämmer bilden inte alls utan det är lite tvärtom så att du sitter längst fram med störst gap. Det råkar finnas väldigt många kvinnor eftersom buke är kvinnodominerat men det ändrar tydligen inte på att det är EN MAN som yttrat sig mest av alla inblandade.
Och jag hade bara skrivit 21 inlägg.
Så du galer mest @landsbygdsbo :D
 
Naturligtvis är jag den individ på tråden som svarat på inlägg mest. Måste väl bero på att mina inlägg är så trevliga att så många öppnar konversation. Och som jag ;) är så väluppfostrat vill inte vara elak och låta bli att svara ;)
 
Vad är eländet som det ska skämtas om då? Att kvinnor tar plats? Jag förstår uppriktigt sagt inte vad som är roligt i "skämtet". Förklara gärna!
Elände är väl att ex kvinnor blir akterseglade när det gäller ansvarsfulla och välbetalda poster, elände är väl att folk är så trångsynta och reagerar rabiat på minsta småsak, det finns mycket att skratta åt.
 
Elände är väl att ex kvinnor blir akterseglade när det gäller ansvarsfulla och välbetalda poster, elände är väl att folk är så trångsynta och reagerar rabiat på minsta småsak, det finns mycket att skratta åt.
Så då tyckte du att det passade fint att starta en tråd (på ett forum där majoriteten är kvinnor) med ett skämt som handlar om att kvinnor minsann tjatar och håller på hela tiden medan männen minsann har vett att håll käft?

Eller hur menar du?
 
Så då tyckte du att det passade fint att starta en tråd (på ett forum där majoriteten är kvinnor) med ett skämt som handlar om att kvinnor minsann tjatar och håller på hela tiden medan männen minsann har vett att håll käft?

Eller hur menar du?
Hm..om jag inte minns helt fel så handlar bilden om fåglar och hannar o honor. Kvinnosaksfrågan vaknade till liv i betraktarnas ögon ;)
12118616_10153500164540845_9062267147392174623_n.jpg
 
Alla som tycker att ursprungs"skämtet" var skojsigt räcker upp en hand.

Jag vill bara lyfta den här bra sammanfattningen igen (funkar tyvärr inte att "gilla", @CillaW - det kan så lätt missförstås till en uppräckt hand...), och inte bara fråga hur många som tyckte "skämtet" i trådstarten var roligt, utan även lägga till hur många som skojat på ett eller annat sätt sedan i tråden har gjort det för att hänga med i den trevliga stämningen från trådstarten? Skillnad på att skoja med och skoja mot, men det kan kanske vara för svåra nyanser...

Äh, jag är för trött för det här. Blä för idiotisk skithumor som kryddas med "har du ingen humor, torra bitterfitta?". ;););););)

Och en ;) till. Bara för att.
 
Nja nu har vi sådan tur att det är lätt att kolla.
12118616_10153500164540845_9062267147392174623_n.jpg


Nej jag ser bara 5 fågelungar och ett förmodande....
Jag tycker du är fascinerande. Att du tycker det är roligt att framställa dig själv som korkad.
Sen är det lite sorgligt att du inte har roligare saker för dig än att provocera här. Är det inte bättre att du lämnar datorn och går ut och tar en promenad. Hittar något vettigt att göra i livet...

Edit- jag vet att man inte ska säga att folk är korkade och sorgliga.
Men eftersom jag alltid är så snäll, söt och bedårande här på Buke så tar jag mig den rätten. ;) :)
 
Jag tycker du är fascinerande. Att du tycker det är roligt att framställa dig själv som korkad.
Sen är det lite sorgligt att du inte har roligare saker för dig än att provocera här. Är det inte bättre att du lämnar datorn och går ut och tar en promenad. Hittar något vettigt att göra i livet...

Edit- jag vet att man inte ska säga att folk är korkade och sorgliga.
Men eftersom jag alltid är så snäll, söt och bedårande här på Buke så tar jag mig den rätten. ;) :)
Hur korkad jag är framkommer nog i de seriösa trådar där det diskuteras.
Jag brukar nog ha rätt bra koll på läget + ha på fötterna när det gäller både fakta och argumentering. Nu startade jag ju den här tråden som en fullständigt oseriös sådan. Och därvid har det blivit.
 

Liknande trådar

Tjatter Har ni fyndat något? Jag lämnade in 15 plagg, tror jag det var och fick 10 kuponger. Hittade 8 plagg som fick följa med hem. Blev nöjd...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: Migo
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 963
Senast: zassoo
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 251
Senast: Linta
·
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp