Bukefalos 28 år!

Dagens ornitologilektion

Hm. min attityd är att det hela är ett provokativt skämt.
De flesta som därefter skrev lade sina inlägg på en adekvat nivå, dvs en lika oseriös som trådstarten.
Vad som är vidrigt är väl din attityd, eftersom du verkar ta det hela på allvar.
Hur ngr fågelungar kan få dig att anse att en annan människa har en vidrig attityd tja. ..:sneaky:
Var och en enligt sin egen tro o smak. så väl bekomme!
Åh det är så ROLIGT att du är tillbaka från din banning!
 
Om jag råkade trampa på din ömma tå så ber jag om ursäkt. Men om du ska argumentera för kvinnosaken så måste du göra det ute i den verkliga världen. Och där skämtas det hej vilt, med alla och om alla.
Det här skämtet kostade ingen något, möjligtvis fick väl sig en ömtålig själ en törn. Är du så intresserad av en seriös diskussion så öppna en egen tråd. För i den här driver vi alla med alla.
5092g_tuppkostym_maskerad.gif
large-991536-behold.jpg
 
Om jag råkade trampa på din ömma tå så ber jag om ursäkt. Men om du ska argumentera för kvinnosaken så måste du göra det ute i den verkliga världen. Och där skämtas det hej vilt, med alla och om alla.
Det här skämtet kostade ingen något, möjligtvis fick väl sig en ömtålig själ en törn. Är du så intresserad av en seriös diskussion så öppna en egen tråd. För i den här driver vi alla med alla.
Uh whatever.

Du är dålig på att be om ursäkt men den svagheten delar du med jävligt många så jag är inte överraskad.

Oroa dig inte- om någon drar sexistiska eller rasistiska eller andra dryga skämt säger jag till oavsett om det sker på internet eller i andra delar av samhället.
 
Uh whatever.

Du är dålig på att be om ursäkt men den svagheten delar du med jävligt många så jag är inte överraskad.

Oroa dig inte- om någon drar sexistiska eller rasistiska eller andra dryga skämt säger jag till oavsett om det sker på internet eller i andra delar av samhället.
TTTIIILLL var det det du sa?
Från allra första början i den här tråden satte jag nivån. På en hög oseriös nivå. Att du inte tål detta utan vill dra in det hela i en gravallvarlig diskussion om könsdiskriminering inser jag, men då är det bättre att du startar en egen tråg för inbördes beundran, så får jag beundra mig i den här:D
 
TTTIIILLL var det det du sa?
Från allra första början i den här tråden satte jag nivån. På en hög oseriös nivå. Att du inte tål detta utan vill dra in det hela i en gravallvarlig diskussion om könsdiskriminering inser jag, men då är det bättre att du startar en egen tråg för inbördes beundran, så får jag beundra mig i den här:D
Det går att läsa vad jag skrev igen om du har glömt!!

:meh: så uttråkad. Det börjar bli långrandigt så jag gör dig glad och lämnar tråden så slipper vi det här poänglösa spelet där du inte vill diskutera din trådstart med de du tycker reagerar "fel".......
 
Om jag råkade trampa på din ömma tå så ber jag om ursäkt. Men om du ska argumentera för kvinnosaken så måste du göra det ute i den verkliga världen. Och där skämtas det hej vilt, med alla och om alla.
Det här skämtet kostade ingen något, möjligtvis fick väl sig en ömtålig själ en törn. Är du så intresserad av en seriös diskussion så öppna en egen tråd. För i den här driver vi alla med alla.
5092g_tuppkostym_maskerad.gif
Så det är nu vi ska komma med våra rasistiska skämt när vi ändå håller på och "skämtar" om förtryckta grupper?
 
Så det är nu vi ska komma med våra rasistiska skämt när vi ändå håller på och "skämtar" om förtryckta grupper?
du/ni får skämta bäst ni vill. Men det är ju trevligt att engagemanget håller tråden vid samma oseriöst höga nivå som den startade i. En bild kan tydligen säga lika mycket som 1000 ord:D
 
Kopiera in "skämtet" från Libertinius fb-sida om halloween och halalween så behövs det inte så många ggr. "Skön" humornivå!
Gång på gång hänvisas i denna oseriösa tråd till kvinnokamp o jämlikhet

Därför kommer jag vara seriös i detta inlägg och nu att redovisa var jag står.

  1. Män o kvinnor ska ha samma rättigheter, diskriminering pga av kön är av ondo både vad det gäller positiv och negativ diskriminering.

  2. Det är arbetsgivaren, stämman som ska avgöra vem som ska anställas eller tillsättas i en styrelse. Samma sak så anser jag att väljarna och partierna själva ska avgöra vem som står på valbar plats, inte lagstiftaren.

  3. Samma lön för samma jobb dvs att en manlig sjuksköterska ska ha samma lön som en kvinnlig och vise versa

  4. Pensionssystemet bör modifieras. Individuella konton som staten inte kommer åt Dvs att man betalar in till sin egen pension och inte som idag till andras. Kommuner o landsting ska inte tillåtas att bygga upp pensionsskulder, de ska liksom alla andra arbetsgivare betala in pensionerna direkt.

  5. De pensionspoäng som ett par sparar ihop under ett förhållande ska delas lika vid en eventuell separation.

  6. En form av moderskapspenning skulle införas och betalas ut i samband med pension. Låt säga 100:-/ månad skattefritt per barn kvinnan fött (i Sverige) Då många kvinnor i dag lever på garantipension skulle denna ersättning(som ska vara skattefri) göra en del. Detta för att samhället drar nytta av det faktum att det kostar på både fysiskt o psykiskt samt ekonomisk att skaffa barn och kvinnan drar där som bekant den tyngsta bördan




Så, nu har jag varit allvarlig. Då återgår jag till den oseriösa nivån på tråden igen ;)
 
Senast ändrad:
Gång på gång hänvisas i denna oseriösa tråd till kvinnokamp o jämlikhet

Därför kommer jag vara seriös i detta inlägg och nu att redovisa var jag står.

  1. Män o kvinnor ska ha samma rättigheter, diskriminering pga av kön är av ondo både vad det gäller positiv och negativ diskriminering.

  2. Det är arbetsgivaren, stämman som ska avgöra vem som ska anställas eller tillsättas i en styrelse. Samma sak så anser jag att väljarna och partierna själva ska avgöra vem som står på valbar plats, inte lagstiftaren.

  3. Samma lön för samma jobb dvs att en manlig sjuksköterska ska ha samma lön som en kvinnlig och vise versa

  4. Pensionssystemet bör modifieras. Individuella konton som staten inte kommer åt Dvs att man betalar in till sin egen pension och inte som idag till andras. Kommuner o landsting ska inte tillåtas att bygga upp pensionsskulder, de ska liksom alla andra arbetsgivare betala in pensionerna direkt.

  5. De pensionspoäng som ett par sparar ihop under ett förhållande ska delas lika vid en eventuell separation.

  6. En form av moderskapspenning skulle införas och betalas ut i samband med pension. Låt säga 100:-/ månad skattefritt per barn kvinnan fött (i Sverige) Då många kvinnor i dag lever på garantipension skulle denna ersättning(som ska vara skattefri) göra en del. Detta för att samhället drar nytta av det faktum att det kostar på både fysiskt o psykiskt samt ekonomisk att skaffa barn och kvinnan drar där som bekant den tyngsta bördan




Så, nu har jag varit allvarlig. Då återgår jag till den oseriösa nivån på tråden igen ;)
Men du gillar uppenbart en viss jargong. Grabbiga höhö-skämt..
 

Liknande trådar

Tjatter Har ni fyndat något? Jag lämnade in 15 plagg, tror jag det var och fick 10 kuponger. Hittade 8 plagg som fick följa med hem. Blev nöjd...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Migo
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 272
Senast: zassoo
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
4 158
Kultur Hur firar ni Miniatyrrävens dag? För er som inte vet vad det är så är det den i särklass viktigaste dagen för små och mindre...
Svar
15
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp