Dags att stänga ute malen!

N

November

Var köper man bäst såna där plastpåsar som kan stängas? Jag behöver tips nu, källaren i huset har invaderats av mal!
Så det är frysen eller tvätt i 60 grader som gäller för allt i textilväg, och sen ska källaren saneras.
Och det gäller ju att eventuella överlevare inte letar sig in igen, så nu måste jag ha allt textilaktigt i "förslutningsbara plastpåsar".
Var hittar man bra och helst hyfsat billiga sådana i olika storlekar???
 
Sv: Dags att stänga ute malen!

Här finns det några modeller. Har inte undersökt storleken på dem, kanske några passar att få ner kläder i.
http://www.nymix.se/category/155.html

Jag har för mig att jag sett i någon katalog (kan ha varit Ellos, Haléns etc.)
att det fanns någon plasttjosan som man kunde stoppa in t.ex täcken, när man hade förslutit påsen så tog man dammsugaren och sög ur all luft så att det skulle ta mindre plats i garderoben.
 
Sv: Dags att stänga ute malen!

Oh, såna är riktigt smarta - såna ska jag skaffa till mina gästsängkläder. Bara jag klurar ut vart vacuumpåseländena finns att köpa. (Syrran borde iofs veta eftersom hon har såna, bara jag kan komma ihåg att fråga.)
 
Sv: Dags att stänga ute malen!

För två veckor sedan hade Netto sådana på erbjudande.

Eftersom jag ska flytta till ett hus med ganska minimala förvaringsutrymmen investerade jag i ett gäng ;)
 
Sv: Dags att stänga ute malen!

Finns inga Netto i Sthlms-trakten vad jag vet. Fler bud? :D
 
Sv: Dags att stänga ute malen!

Du får flytta till rätt sida av Sverige ;)

Håhåhå!

JAG bor ju faktiskt bara 25 meter från Netto *höhum*

Men om det var två veckor sedan så är nog chansen förbi :cry:

På Netto får man vara snabb om man ska hinna sno åt sig "godbitarna"...
 
Sv: Dags att stänga ute malen!

För övrigt tipsade en granne om Ikea. De har tydligen ordentligt med täta plastlådor. Det måste ju inte vara påsar, hur tänkte jag där?
Och hur kunde jag glömma att Ikea finns??? De har ju alltid svaret på allt.


Fast de där vacuumpåsarna lät ju smarta.
 
Sv: Dags att stänga ute malen!

Nu var ju detta ett tag sedan, men jag måste bara delge ett tips apropå klädförvaring. På Ikea fanns ju mycket riktigt en hel del, bland annat en sorts "mjuka lådor", eller vad sjutton... alltså, de var i mjukt material, men ändå med viss stadga, inte som oformliga påsar. De hade dragkedja, och fanns i olika storlekar. Vissa var bra att ha till exempel extrakudde och täcke i, andra var som en garderob som man kunde hänga kläder i, stänga, och sedan hänga upp i till exempel ett källarutrymme. Väldigt praktiskt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 409
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 129
Senast: linnsan
·
Hemmet Vi hyr sedan i augusti ett gulligt litet rött hus med vita knutar på en ort 11 mil hemifrån (Göteborg). I hyreskontraktet står det att...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 464
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp