Bukefalos 28 år!

Dagsfärska bilder på "tottan" med rasmysteriet

lakrits

Trådstartare
Här kommer lite dagsfärska bilder på min lilla "totta".
För er som inte läst de andra trådarna så kan jag dra snabbt;
4 st valpar totalt, 3 stora och 1 liten (våran), hälften så liten som de andra, nästan mindre ändå.
Mamman är 100% Border Collie och pappan okänd.
Vår "tottas" syskon är lurviga och mer långhåriga.

2 vetrinärer har tittat på henne och alternativen till att hon är så liten är; 2 olika pappor till kullen, gen av liten ras på pappans sida har slagit igenom eller pga. hennes blåsljud på hjärtat (ett litet som givetvis ska kollas upp igen).
Har tyvärr inga bilder på syskonen.

Men..här är hon i alla fall, lite fler bilder och lite bättre denna gång.

IM000689.jpg
[/IMG]
IM000680.jpg
[/IMG]
IM000685.jpg
[/IMG]
 
Sv: Dagsfärska bilder på "tottan" med rasmysteriet

På denna bilden kan man kanske ana hur liten hon är..

IM000684.jpg
[/IMG]
 
Sv: Dagsfärska bilder på "tottan" med rasmysteriet

Söt!

Det ser faktiskt en liten smula ut som att du kan ha rätt om att hon har lite schippe i sig.
Jag ser lite likheter mellan hennes och min schippes ansikte.
 
Sv: Dagsfärska bilder på "tottan" med rasmysteriet

Ja...jag kan inte riktigt släppa det heller.
Har kikat på bilder och det finns drag ifrån det...och hon har ju lite knorr på svansen också ;)

Red idag rundan där tiken (mamman) troligtvis skulle kunna sprungit vid löp och troligtvis har vi lokaliserat pappan till de andra valparna, en leonbergerkorsning :eek:...men ingen schippe :D.
Det finns inga möjligheter att det skulle kunna finnas leonberger i min totta...och frågan är om det finns schippe i släkten på den hannen heller.

Men som sagt..de andra valparna är helt troligt att det skulle kunna vara leonberger i.

Ja..ett mysterium är det...:D

Alla som sett henne här hemma vid säger att det måste vara tax i henne...hihi..typ nån kanin eller långhårig tax.
 
Sv: Dagsfärska bilder på "tottan" med rasmysteriet

Men som du skrev så kan det bero på hjärtat.
Många hjärtfel ger upphov till småväxthet.
Jag hoppas det kommer gå bra för din lilla sötnos.
Bedårande söt är hon iallafall:love:
 
Sv: Dagsfärska bilder på "tottan" med rasmysteriet

Jo..visst kan det vara så, vi har inte uteslutit det heller.

Jag kan inte så mycket om det här med hjärfel, blåsljud och liknande men utseende mässigt är hon ganska olik sina syskon ändå.
Visst har de gemensamma drag från mamman, det går inte utesluta.

Men...hur som helst så spelar det ingen roll. Vi hoppas ju förstås att hon kommer bli gammal och leva ett fullt normalt liv.

Vid nästa vaccination så ska vetrinären lyssna på henne igen. Troligtvis gör vi ultraljud på henne oavsett vetrinären hör nåt eller inte.

Söt som socker är hon :love::D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 318
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 711
Senast: Takire
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: fio
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med sig hud sen ca 4 månaders ålder, han är idag ett år, har gjort foderallergi utredning utan nått vidare...
Svar
4
· Visningar
2 887
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp