Bukefalos 28 år!

Dålig unkdoft i skänk

B

bussig

Har övertagit en fin ekskänk. Men fyfasen vad den doftar. Gammal unk. Fick tips om att ställa in skålar med ättikssprit. Men jag tycker doften är kvar. Finns det någon som har fler tips om att få bort unkdoften ?
 
Sv: Dålig unkdoft i skänk

Försök med att såpskura den. Låt torka mellan gångerna och skura upprepade gånger. Om du kan ställa den utomhus undertiden är det jättebra. Du kan ju försöka i alla fall för det är ju fint att bevara gamla saker och det har en helt annan känsla en nya.
 
Sv: Dålig unkdoft i skänk

prova att använda Virkon först.
Det tar död på det mesta.
därefter hade jag satt in bikarbonatkartong under en tid o sedan såpaskurat.
 
Sv: Dålig unkdoft i skänk

Hade samma problem med min garderob när jag flyttade in i lägenheten. Gick inte att få tag på grönsåpa här nere, men jag skrubbade dem ordentligt flera gånger, hade i ättikssprit, och sen har jag haft mina kläder i tillsammans med badsalt och såna här badbomber, och jag tycker inte att det luktar nåt längre, bara badsalt!
 
Sv: Dålig unkdoft i skänk

Ättikssprit tycker jag inte brukar hjälpa så bra då den är så svag, men ren ättika brukar bita jädrigt bra.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
1 036
Senast: hastflicka
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 142
Senast: Therese1988
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
443
Senast: Fideli
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 388
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp