"DĂ„liga" ovanor

Men jaa! đŸ™đŸ»đŸ˜‚

Mitt ex var expert pĂ„ att Ă„ka till jobbet och lĂ€mna ALLA skĂ„p/garderobs/toalettskĂ„ps-dörrar öppna! Jag blev vansinnig varje gĂ„ng jag kom hem till kaoset! đŸ˜«đŸ€Ż

UpptĂ€ckte dock senare att robotdammsugaren öppnade garderoben ibland sĂ„ exet kanske fick lite oförtjĂ€nt skit. Men det kunde han gott ha đŸ€·đŸ»â€â™€ïžđŸ˜‚

Jag kan vara skithungrig, och ÀÀÀÀÀntligen vara klar med maten, tar in den i vardagsrummet och slĂ„r igĂ„ng en film jag lĂ€ngtat efter, förbereder mig för första tuggan och ser i ögonvrĂ„n att skĂ„pet jag har glasen i stĂ„r öppet 1 cm... đŸ˜± Bara slĂ€ppa allt och gĂ„ ut i köket och putta igen, annars sĂ„ finns det NOLL matro! 🙄😅
 
Ytterligare en som lÀmnar skÄpsluckor/lÄdor mm öppna. Speciellt dom som Àr ovan huvudhöjd, jag gÄr ju under sÄ mÀrker det inte, men det gör visst inte alla. :confused:
Sedan har jag mitt soffbord som avstjÀlpningsplats för det mesta. Och soffan som sekundÀr garderob i vÀntan pÄ tvÀttkorgen. (TvÀttkorgen stÄr ca 1,5 m bort.)

Jag har en tvÀttstÀllning stÄendes i rummet som fÄr agera garderob ocksÄ. Brukar plocka ner det nÀr det Àr dags att hÀnga ny tvÀtt, till följd att cirkeln fortsÀtter. (Sen att jag till viss del stör mig pÄ att den Àr i vÀgen och tar plats, istÀllet för att plocka undan den mellan tvÀttgÄngerna Àr en annan femma. :angel:)
 
Jag anvĂ€nder golvet som klĂ€dförvaring, trots att jag satt upp massor med krokar i sovrummet för att hĂ€nga upp klĂ€derna sĂ„ lĂ€gger jag dem Ă€ndĂ„ pĂ„ golvet. GĂ€rna precis under krokarna 😅 Och torkstĂ€llning tas nog aldrig bort, för det trĂ„kigaste jag vet Ă€r att vika tvĂ€tt, sĂ„ den stĂ„r kvar och sĂ„ plockar jag bort precis sĂ„ mycket tvĂ€tt jag mĂ„ste för att den nya ska fĂ„ plats:o😂
 
Jag Àlskar att klÀmma pormaskar och Dr Pimple P ger mig en skrÀckblandad förtjusning. Sambon fÄr ibland pÄ ryggen *Moahaha*
 
Jag Àr lÄngt i frÄn pedant, men det ska vara stÀngda luckor, skor i skostÀllet, jackor upphÀngda pÄ hatthyllan, mössa och vantar i byrÄn, övriga klÀder har man pÄ sig eller sÄ ligger dom i tvÀttkorgen, diskbÀnken ska vara ren och avplockad, all disk förvaras i diskmaskinen, det fÄr inte ligga en pinal mer pÄ vardagsrumsbordet Àn tv-dosor och ljusfatet nÀr man lÀgger sig/Äker ivÀg, filtarna ska hÀnga uppvikta över soffryggen och kuddarna ligga uppfluffade och rÀtt.

Men jag Àr INTE en pedant! :eek: Var sak har bara sin plats! :angel:

(NĂ€r det kommer till övrig stĂ€dning och sĂ„nt sĂ„ finns det dĂ€remot damm i varenda hörn..Och sĂ€kert mitt emellan ocksĂ„! 🙈😅)
 
Jag Ă€r vĂ€ldigt dĂ„lig pĂ„ att stĂ€da undan efter mig direkt. Det vill sĂ€ga, bomullsrondeller och tops mellanlandar gĂ€rna nĂ„gra timmar pĂ„ handfatet innan jag slĂ€nger dem. LikasĂ„ tomma toalettpappersrullar, klĂ€der som Ă€ndĂ„ ska i tvĂ€ttkorgen, disk som ska ner i diskmaskinen osv. Jag Ă€r knĂ€ppt nog ganska besatt av att ha det rent och stĂ€dat, sĂ„ att jag suger pĂ„ att hĂ„lla i ordning gör att jag fĂ„r stĂ€da hela tiden. đŸ€Ș Liksom nĂ„gon annan i trĂ„den tar jag ocksĂ„ nytt glas eller kaffekopp varje gĂ„ng jag ska dricka nĂ„got nytt. Jisses vad vi kör diskmaskinen ofta :D

Min sambo har en olat/ett ticks som pÄ fullaste allvar ( ;) )gör att jag med jÀmna mellanrum funderar pÄ att lÀmna honom: han har ganska svÄr astma och allergiska problem vilket gör att han har en extrem slem- och snorproduktion. Men istÀllet för att snyta sig sÄ drar han liksom nÀsan nedÄt och drar snoret hÄrt uppÄt. Jag vill spy rÀtt ut nÀr han gör det. Det kan liksom stÄ en rulle papper bredvid honom men ÀndÄ vÀljer han att göra sÄ.
 
Men, ingen Àr perfekt: NÀr jag jobbar eller fokuserar hÀnder det att jag pillar mig i hÄrbotten utan att tÀnka pÄ det. SÄ jÀkla Àckligt, och slutar sÄ fort jag kommer pÄ mig sjÀlv.

JAG OCKSÅ! Sjukt irriterande. Är som att jag inte kan hĂ„ll hĂ€nderna i styr nĂ€r jag sitter och lĂ€ser och koncentrerar mig. Har blivit bĂ€ttre, men mĂ„ste pĂ„minna mig sjĂ€lv stĂ€ndigt!
 
AlltsĂ„, det hĂ€r med skĂ„pluckor? Min sambo lĂ€mnar ta mig fan allting öppet och det riktigt brinner i skallen pĂ„ mig ibland nĂ€r jag gĂ„r efter och STÄNGER!

Inte lÀmnar ni vÀl ytterdörren öppen nÀr ni gÄr ut ocksÄ, eller?! Ni stÀnger vÀl kylskÄp och frys?? HUR svÄrt kan det vara? :rage:
 
Inte lÀmnar ni vÀl ytterdörren öppen nÀr ni gÄr ut ocksÄ, eller?! Ni stÀnger vÀl kylskÄp och frys?? HUR svÄrt kan det vara? :rage:
Jo.... det hÀnder ganska ofta att jag glömmer stÀnga ytterdörren, pÄ vilken sida om den jag Àn rÄkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vĂ€nligt som en pĂ„minnelse nĂ€r de blir glömda🙏

Nycklarna sitter dÄ och dÄ i bilen, eller i ytterdörren. En gÄng hade jag gÄtt och lagt mig med vidöppen ytterdörr nÀr mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag ocksÄ var lite konstigt.

Har ocksÄ gÄtt hemifrÄn med strykjÀrnet och spisen igÄng. I och med att jag ocksÄ glömt att lÄsa dörren kunde en granne komma in och stÀnga av :up:.
 
Jo.... det hÀnder ganska ofta att jag glömmer stÀnga ytterdörren, pÄ vilken sida om den jag Àn rÄkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vĂ€nligt som en pĂ„minnelse nĂ€r de blir glömda🙏

Nycklarna sitter dÄ och dÄ i bilen, eller i ytterdörren. En gÄng hade jag gÄtt och lagt mig med vidöppen ytterdörr nÀr mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag ocksÄ var lite konstigt.

Har ocksÄ gÄtt hemifrÄn med strykjÀrnet och spisen igÄng. I och med att jag ocksÄ glömt att lÄsa dörren kunde en granne komma in och stÀnga av :up:.

Vi kan aldrig bli sambos.






:D
(FÄr PANIK bara av att lÀsa pga maniskt kontrollbehov)
 
Jo.... det hÀnder ganska ofta att jag glömmer stÀnga ytterdörren, pÄ vilken sida om den jag Àn rÄkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vĂ€nligt som en pĂ„minnelse nĂ€r de blir glömda🙏

Nycklarna sitter dÄ och dÄ i bilen, eller i ytterdörren. En gÄng hade jag gÄtt och lagt mig med vidöppen ytterdörr nÀr mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag ocksÄ var lite konstigt.

Har ocksÄ gÄtt hemifrÄn med strykjÀrnet och spisen igÄng. I och med att jag ocksÄ glömt att lÄsa dörren kunde en granne komma in och stÀnga av :up:.
'
Hög igenkÀnningsfaktor dÀr :cautious:
 
Jo.... det hÀnder ganska ofta att jag glömmer stÀnga ytterdörren, pÄ vilken sida om den jag Àn rÄkar befinna mig.
Kylen och frysen piper vĂ€nligt som en pĂ„minnelse nĂ€r de blir glömda🙏

Nycklarna sitter dÄ och dÄ i bilen, eller i ytterdörren. En gÄng hade jag gÄtt och lagt mig med vidöppen ytterdörr nÀr mannen kom hem, det tyckte i och för sig jag ocksÄ var lite konstigt.

Har ocksÄ gÄtt hemifrÄn med strykjÀrnet och spisen igÄng. I och med att jag ocksÄ glömt att lÄsa dörren kunde en granne komma in och stÀnga av :up:.

De dÀr jÀkla nycklarna :rofl:

Jag kom pÄ en ovana till och det Àr att koppla bort hus/jobbnycklarna frÄn bilnyckeln. Vilket innebÀr att jag flera gÄnger har koll pÄ 1 knippe nycklar och glömmer bilnyckeln i bilen. HÀnt flera ggr.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • AkvarietrĂ„den IV
  • UppdateringstrĂ„d 29
  • HundrĂ€dda

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp