"Dåliga" ovanor

Jag lägger tomma toarullar i tvättkorgen i stället för soptunnan bakom 🤦‍♀️ Har två försvar; kan använda dom att sätta frön i, och att jag faktiskt inte når riktigt till soptunnan när jag fortfarande sitter på dasset. Och att jag får pluspoäng för att jag byter direkt det tar slut 😂
 
Jag är hopplöst dålig på att plocka bort håret från silen i duschen eller badrumsvasken. Sambon brukar tjata på mig, men jag registrerar helt enkelt inte att behovet finns förrän han påpekar det för mig.

Min sambo stör sig också på min strategi att lämna saker som behöver göras på ett mer eller mindre obekvämt ställe för att komma ihåg att göra det. Behöver återvinningen tas ut lämnar jag den till exempel gärna precis framför dörren, och är det något pappersarbete jag behöver göra lägger jag det gärna mitt på köksbordet. Det hade väl varit okej om jag faktiskt tog tag i saken nästa gång jag gick förbi, men ibland blir det liksom stående/liggande tills jag vant mig vid att helt enkelt flytta på det för att komma ut/sätta mig och glömmer bort att det behöver göras. :angel:
 
Jag lägger ofta min "hög" med mobil (alltid på ljuslöst), snusdosa och bilnyckar på ett "förnuftigt" ställe när jag irrar runt men jackor o barn osv innan vi ska iväg. 9 gånger av 10 spriger jag runt panikslagen (jagad av tiden) och letar. Jag tänker tanken att jag kan ju ringa sambon o be honom ringa till min ljudlösa mobil som jag inte hittar( ingen hemtelefon). Vi kommer ändå alltid tillslut i tid. Jag hittar alltid min kära hög i sista sekund...

Är lika trött på mig själv varje gång!
 
Jag är en ansiktspetare av rang. Finns det minsta lilla fläck, skorpa, svullnad eller någonting annat måste jag vara där och pilla hela tiden. Samma sak med sårskorpor eller torra/störande bitar på armar eller ben.

Edit: Bara på mig själv, givetvis. Peta på andra är äckligt! :D
 
@Sel Då är vi två 😅 .. Händer Sambon ber om klämma finne, jag :yuck: han förstår inte varför jag tycker äckligt när jag lätt kan se på "pimple popper" eller Veterinär program m.m :rofl:
Alltså, jag kan Absolut inte se sånt på video eller göra det själv heller. Varken på mig själv eller andra. Huuuuh! :arghh: Jag mer bara sitter och petar. 😅
 
Åhh, jag får klåda av alla öppna skåpsluckor/lådor jag läser om här!!!! O_o:nailbiting::rofl: Jag står inte ens ut med att jag (ibland) har lite för lite fart så någon skåplucka står och glipar lite! 🤯😅 Eller att det kommer en liten del av en strumpa ivägen på strumplådan så den ej går igen riktigt. Finns inte en chans att jag skulle kunna lämna det så! 🤣
 
Åhh, jag får klåda av alla öppna skåpsluckor/lådor jag läser om här!!!! O_o:nailbiting::rofl: Jag står inte ens ut med att jag (ibland) har lite för lite fart så någon skåplucka står och glipar lite! 🤯😅 Eller att det kommer en liten del av en strumpa ivägen på strumplådan så den ej går igen riktigt. Finns inte en chans att jag skulle kunna lämna det så! 🤣
Jag kan gå runt på jobbet ibland och muttra och stänga skåpluckor...... :o :D
 
Åhh, jag får klåda av alla öppna skåpsluckor/lådor jag läser om här!!!! O_o:nailbiting::rofl: Jag står inte ens ut med att jag (ibland) har lite för lite fart så någon skåplucka står och glipar lite! 🤯😅 Eller att det kommer en liten del av en strumpa ivägen på strumplådan så den ej går igen riktigt. Finns inte en chans att jag skulle kunna lämna det så! 🤣

Och jag är den där jobbiga som lämnar luckorna på glänt, toadörren också ;)
 
Åhh, jag får klåda av alla öppna skåpsluckor/lådor jag läser om här!!!! O_o:nailbiting::rofl: Jag står inte ens ut med att jag (ibland) har lite för lite fart så någon skåplucka står och glipar lite! 🤯😅 Eller att det kommer en liten del av en strumpa ivägen på strumplådan så den ej går igen riktigt. Finns inte en chans att jag skulle kunna lämna det så! 🤣
Håller med 😱
 
Jag märker när jag läser hur min irritation stiger och stiger. Klarade inte hela tråden... Jag har extremt få olater och är också därför hemsk att bo med. Skällde ut mina föräldrar hela tiden när jag bodde hemma för att de var så stökiga, och var de bortresta mer än en dag kom de hem till ett undanplockat hus och blev sura på hur rent det var.

Men, ingen är perfekt: När jag jobbar eller fokuserar händer det att jag pillar mig i hårbotten utan att tänka på det. Så jäkla äckligt, och slutar så fort jag kommer på mig själv.
 
Jag märker när jag läser hur min irritation stiger och stiger. Klarade inte hela tråden... Jag har extremt få olater och är också därför hemsk att bo med. Skällde ut mina föräldrar hela tiden när jag bodde hemma för att de var så stökiga, och var de bortresta mer än en dag kom de hem till ett undanplockat hus och blev sura på hur rent det var.

Men, ingen är perfekt: När jag jobbar eller fokuserar händer det att jag pillar mig i hårbotten utan att tänka på det. Så jäkla äckligt, och slutar så fort jag kommer på mig själv.
Fast det låter lite som en olat att skälla på andra om saker.. 😉
 
Åhh, jag får klåda av alla öppna skåpsluckor/lådor jag läser om här!!!! O_o:nailbiting::rofl: Jag står inte ens ut med att jag (ibland) har lite för lite fart så någon skåplucka står och glipar lite! 🤯😅 Eller att det kommer en liten del av en strumpa ivägen på strumplådan så den ej går igen riktigt. Finns inte en chans att jag skulle kunna lämna det så! 🤣
Men jaa! 🙏🏻😂

Mitt ex var expert på att åka till jobbet och lämna ALLA skåp/garderobs/toalettskåps-dörrar öppna! Jag blev vansinnig varje gång jag kom hem till kaoset! 😫🤯

Upptäckte dock senare att robotdammsugaren öppnade garderoben ibland så exet kanske fick lite oförtjänt skit. Men det kunde han gott ha 🤷🏻‍♀️😂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp