Dator tar inte brända skivor?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare _M_A
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 885
M

_M_A

Hej.
Jag har en gammal laptop som jag tänkt barnen ska få använda till spel o surf. Försöker ändra skärmupplösningen då allt är jättestort nu men det funkar inte. Är det ngt med grafikkortet som gör så att det inte går att ändra? En annan sak är att sätter jag i en bränd skiva så startar den inte. Går jag in på dator och försöker starta därifrån så står inte skivan med. Kan man ordna detta på ngt vis.

Sv: Dator tar inte brända skivor?

Hej.
Jag har en gammal laptop som jag tänkt barnen ska få använda till spel o surf. Försöker ändra skärmupplösningen då allt är jättestort nu men det funkar inte. Är det ngt med grafikkortet som gör så att det inte går att ändra? En annan sak är att sätter jag i en bränd skiva så startar den inte. Går jag in på dator och försöker starta därifrån så står inte skivan med. Kan man ordna detta på ngt vis.
Kolla att du har rätt drivrutiner till grafikkretsarna. Ibland kan det vara knepigt att få exakt rätt.

Är cdläsaren sliten och/eller antik kan den ha svårt med brända skivor. :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
23 498
Senast: Görel
·
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng... 31 32 33
Svar
641
· Visningar
24 768
Senast: iiantazie
·
Hundhälsa Hej, Har en blandras (jakthund) på 2,5 år som alltid har varit superlätt att ha och göra med kring människor. Han har aldrig haft någon...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: AraSlei
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med... 2
Svar
30
· Visningar
3 640
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka