Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Den där himla sian alltså! Jag röstar på Q, sedan siar jag Q. Skriver "nu när jag sovit på saken klarnar det", sedan ondförklarar jag Q. Ni bara ?????.. nä hon har siat Art :up:
😂 till mitt försvar ska jag säga att eftersom jag skyddade mig själv och vi borde hitta varandra så var jag helt övertygad om att åskådarna skulle skicka raden om vem som siats till mig. När raden inte kom tänkte jag att antingen siades jag, eller så siades Art eller så missade lärlingen helt enkelt att sia.

Sen när jag fattade din roll var jag först osäker eftersom din teori om Q inte pekade ut henne som ulv eller får (till en början) och tänkte att har du siat henne skulle du ju veta det.
 
😂 till mitt försvar ska jag säga att eftersom jag skyddade mig själv och vi borde hitta varandra så var jag helt övertygad om att åskådarna skulle skicka raden om vem som siats till mig. När raden inte kom tänkte jag att antingen siades jag, eller så siades Art eller så missade lärlingen helt enkelt att sia.

Sen när jag fattade din roll var jag först osäker eftersom din teori om Q inte pekade ut henne som ulv eller får (till en början) och tänkte att har du siat henne skulle du ju veta det.
Haha jag blev ju skitlycklig när jag fick raden om att du var lärling! :love:
 
😂 till mitt försvar ska jag säga att eftersom jag skyddade mig själv och vi borde hitta varandra så var jag helt övertygad om att åskådarna skulle skicka raden om vem som siats till mig. När raden inte kom tänkte jag att antingen siades jag, eller så siades Art eller så missade lärlingen helt enkelt att sia.

Sen när jag fattade din roll var jag först osäker eftersom din teori om Q inte pekade ut henne som ulv eller får (till en början) och tänkte att har du siat henne skulle du ju veta det.
Nä, det borde jag nog ha gjort såhär i efterhand. Vet inte om du uppfattade det men jag försökte säga att hon var får när du skrev att du var osäker
 
Vad gjorde du? Jag minns inte :rofl:
Här !! Se särskilt det fetade i citaten :D

Min favorit på den tiden jag red på ridskola var en stoooor ,minst 170 cm hög, gigantisk stor när man var 8-10 år, trög fux som hette Zombjevo på Vetlanda ridhus:love:

Han var på nåt sätt som mig när jag växte upp-någon ingen ville vara med.
Jag hade svårt att få kompisar
när jag var liten och ömmade för denna hästen som alltid valdes sist av alla för ingen ville välja honom, han var trög och sävlig när man red honom (jag kunde relatera till det -i gymnastiken var det alltid jag som valdes sist tex- )
Så denna stora fux hade jag som min skötarhäst under flera år när jag var ung och gick på ridskola innan jag fick egen häst att dela med syrran

Jag åkte av ibland pga att jag inte hängde med när han svängde lite tvärt ibland- det var dock mer min orutin som ryttare då än hans vilja att få av mig, som gjorde att jag åkte av :cool:( det gör ont att ramla av en häst som är mer än 170 cm kan jag berätta!)

Zombjevo var snäll att vara med/ hantera - men svår att få fart på när man red honom - jag gillade honom ändå för han var alltid vänlig och hans varma mule tröstade mig många gånger när jag var ledsen för att andra var dumma mot mig .
Andra har teddybjörnar att krama när de är ledsna ,jag hade en stor trög fux som var helt underbar och som alltid fanns där när jag behövde tröst:heart
Jag tillbringade många , många timmar bara med att vara i hans spilta ( ja så var det ju förr- ridskolehästarna hade spiltor- inte boxar- i regel) bara att var där - känna att här var jag älskad och att han ville mig väl

Det var nog där grunden lades att jag alltid behövt hästar - för de sviker ALDRIG :love:
skriver ju tydligt att jag är ensam och vill ha kompisar. Och teddybjörnen!!! @Paddington !!! Trodde du greppade den direkt:angel:
Du önskar med andra ord att tex @fio var med och skrev
Jag är Här! :rofl:
eller att någon annan skriver
Jag är God:D
Ja hur tydlig ska man behöva vara?! :rofl:
 
Jag hade lite tur att borgmästarrollen diskuterades tidigt i tråden, för jag tror att det var Niyama som skrev att borgmästaren kan skydda sig själv vilket jag inte hade en tanke på att man kunde. Nu behövdes ju inte det, men det var ju ändå rätt bra info att ha som borgmästare så att säga ;)
 
Jag räknade med att bli käk först eftersom jag levde länge i förra leken.

Jag hade heller inget emot att bli lynchad i första dl. Så jag la en rätt skum röst på ulven hemlig som inte röstade på goda mig utan på ulven paddi O_o
 
Jag hade lite tur att borgmästarrollen diskuterades tidigt i tråden, för jag tror att det var Niyama som skrev att borgmästaren kan skydda sig själv vilket jag inte hade en tanke på att man kunde. Nu behövdes ju inte det, men det var ju ändå rätt bra info att ha som borgmästare så att säga ;)
Fattar inte? Menar du stoppa lynchen mot sig själv?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 124
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 206
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 857
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 765
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp