Datorn är dum! :(

Lycanthrope

Trådstartare
Har köpt en ny dator och byggt ihop, inga problem!
Installerat windows xp o allt är klart.

Spelat lite och surfat lite på den, inga problem!

En dag när jag skulle stänga av så ville den installera uppdateringar och skulle starta om sig själv. Jag lät den vara..
Sen när den startar så startar den bara om och om igen.

Den visar en logga när den startar , sen kommer windows och ladd grejen, sen blir det svart en sekund. Sen kommer loggan igen, och windows och så håller det på om och om igen!

Vad göra? :eek:
 
Sv: Datorn är dum! :(

Nååååågon?


Vi har försökt starta med windows skivan med den hittar inte skivan :crazy:
 
Sv: Datorn är dum! :(

När min jobbdator uppvisade samma symptom så berodde det på en kraschad hårddisk. Så dator-doktorn är nog nästa steg.
 
Sv: Datorn är dum! :(

Vad märkligt.

För den funkade precis innan, är ju splitter nytt allting!
Den skulle bara installera lite uppdateringar.. :crazy:
 
Sv: Datorn är dum! :(

Går det att komma in i något slags säkert läget genoma att trycka F2 eller nåt? (Brukar synas om man lusläser under uppstartsfasen.) Isåfall kanske du kan backa XP till ett läge innan uppdateringen kördes. Förutsätter dock att det verkligen bara är uppgraderingen som är kajko och att det är ok med hårddisken.
 
Sv: Datorn är dum! :(

Står det ingen text i början när du startar datorn, typ "Setup" och en F-tangent? När min dator hade samma fel så tröck jag på en F-tangent (tror det var F9 på min dator) och så kom det upp en skylt där jag kunde välja att starta datorn i felsäkert läge osv.
 
Sv: Datorn är dum! :(

Tack ni som försökte ^^

Det ordnade sig idag.
I bios setupen ändrades det så att den kunde läsa skivan, sen har jag formaterat om allt och fixat. Nu funkar allt som det ska! :D
 
Sv: Datorn är dum! :(

tror nog att det var starta om automatiskt som var iklickat i systemegenskaperna. högerklicka på den här datorn, välj avancerat, sedan start och återställning eller vad det heter. sista kryssrutan i listna heter "starta om automatiskt", klicka ur den och tryck ok.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Rie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 539
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 859
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp