Bukefalos 28 år!

De brutalt mördade skandinaviska kvinnorna i Marocko

Den här tråden barkade ungefär där jag misstänkte att den skulle kunna, men hoppades att den inte skulle. På något sätt bekräftar den här trådutvecklingen problemet med att två kvinnor blir brutalt mördade i en annan del av världen. Inget att se här. Inget att diskutera. Move on, livet är farligt - man kan dö. Men det händer inte dig, mig, oss - bara någon annan.
 
Den här tråden barkade ungefär där jag misstänkte att den skulle kunna, men hoppades att den inte skulle. På något sätt bekräftar den här trådutvecklingen problemet med att två kvinnor blir brutalt mördade i en annan del av världen. Inget att se här. Inget att diskutera. Move on, livet är farligt - man kan dö. Men det händer inte dig, mig, oss - bara någon annan.
Fast va? Det du skrev i trådstarten var att det påverkar ditt resande och att du då hellre stannar i Sverige, för att sen utveckla det till att det är ett problem att media inte rapporterar utförligt om morden - för då får vi inte reda på att vissa länder kan vara farliga. Det är de delarna jag sett bemötas, ifall du egentligen ville diskutera morden och riskerna med att resa som ensam tjej så upplever i alla fall inte jag att det framgått och därför är det heller inget jag diskuterat.
 
Den här tråden barkade ungefär där jag misstänkte att den skulle kunna, men hoppades att den inte skulle. På något sätt bekräftar den här trådutvecklingen problemet med att två kvinnor blir brutalt mördade i en annan del av världen. Inget att se här. Inget att diskutera. Move on, livet är farligt - man kan dö. Men det händer inte dig, mig, oss - bara någon annan.
Det verkar ju som Morocco agerat snabbt och effektivt med flera gripanden. Så det verkar som om det tagits på allvar.
 
Den här tråden barkade ungefär där jag misstänkte att den skulle kunna, men hoppades att den inte skulle. På något sätt bekräftar den här trådutvecklingen problemet med att två kvinnor blir brutalt mördade i en annan del av världen. Inget att se här. Inget att diskutera. Move on, livet är farligt - man kan dö. Men det händer inte dig, mig, oss - bara någon annan.
Jag vet faktiskt inte vad du vill med tråden?
Svenska medier HAR rapporterat om händelsen eftersom jag har läst om den, trots att jag är för snål för betalväggar.
UD har en utmörkt sida med information om risker i olika länder.

Marocko jobbar med att lagföra de misstänkta, så det verkar tas på allvar.

Det står var och en fritt att välja sina risker. Min närstående hade lämnat Marrakesh nån dag innan bomben 2011 (samma person var förövrigt i Indien under den stora jordbävningen).

Det hen oroar sig mest för att jag ska åka mc *s*
 
Den här tråden barkade ungefär där jag misstänkte att den skulle kunna, men hoppades att den inte skulle. På något sätt bekräftar den här trådutvecklingen problemet med att två kvinnor blir brutalt mördade i en annan del av världen. Inget att se här. Inget att diskutera. Move on, livet är farligt - man kan dö. Men det händer inte dig, mig, oss - bara någon annan.
Så läser inte jag tråden. Sen förstår inte jag vad mer än vad som skrivits i tidningarna ska stå, rapporteringen har varit tillräcklig tycker jag.
 
Har inte läst alla kommentarer, räckte med de första. Jag förstår inte hur man resonerar här, att detta enligt mig tragiska terrordåd skulle överträffa alla andra dåd. Är detta värre än alla dessa mord för att det var två skandinaviska kvinnor och att det uträttats av muslimska män?
Jag skulle nog säga att sannolikheten att mördas är större i andra länder framförallt med fler turister. Hur många mördas i ex Thailand, dessutom hur stora notiser ges dessa mord.
Marockanerna själva verkade reagera väldigt hårt på detta och har hedrat offren med ljus och blommor och inte för att klanka ner på andra länder utan bara för att påvisa, hur många gånger har detta skett på andra platser på jorden?
 
Tänkte lite samma, hade aldrig kommit på tanken att tälta i bergen i Marocko.. sen ska en självklart inte bli mördad för att man tältar där, det är fruktansvärt. Men lite får en väl tänka själv och inse att det är farligt.


Och tycker det är märkligt att man i svensk media beskriver det som ”skador mot halsen” när de blev brutalt halshuggna med kniv och man sen sparkar runt det avhuggna huvudet.

Det kanske är av respekt för familjen? Det du berättar, varför ska vi veta såna hemskheter?
Var det min syster hade jag inte velat att folk gottade sig i tortyren hon utsattes för.
 
Har inte läst alla kommentarer, räckte med de första. Jag förstår inte hur man resonerar här, att detta enligt mig tragiska terrordåd skulle överträffa alla andra dåd. Är detta värre än alla dessa mord för att det var två skandinaviska kvinnor och att det uträttats av muslimska män?
Jag skulle nog säga att sannolikheten att mördas är större i andra länder framförallt med fler turister. Hur många mördas i ex Thailand, dessutom hur stora notiser ges dessa mord.
Marockanerna själva verkade reagera väldigt hårt på detta och har hedrat offren med ljus och blommor och inte för att klanka ner på andra länder utan bara för att påvisa, hur många gånger har detta skett på andra platser på jorden?
Jag tänker att terroristdåd riktade mot turister kan vara ett effektivt terror Och påverka turismen och landets inkomster som skedde i Egypten tex.

Men det ligger något i att det mer personinriktade våldet verkar påverka på ett annat sätt än dåden i tex London och Frankrike.
 
Det som hände i Marocko är fruktansvärt och jag blir så arg över att man som kvinna ska undvika vissa platser på vår jord för att män med största sannorlikhet kommer skada oss.
 
Det som hände i Marocko är fruktansvärt och jag blir så arg över att man som kvinna ska undvika vissa platser på vår jord för att män med största sannorlikhet kommer skada oss.
Vissa platser är nog inte säkra för män häller...
Det finns flera länder jag inte skulle ha nån lust att resa till... Med risk för rån , osv.
 
Den här tråden barkade ungefär där jag misstänkte att den skulle kunna, men hoppades att den inte skulle. På något sätt bekräftar den här trådutvecklingen problemet med att två kvinnor blir brutalt mördade i en annan del av världen. Inget att se här. Inget att diskutera. Move on, livet är farligt - man kan dö. Men det händer inte dig, mig, oss - bara någon annan.
Exakt vad vill du diskutera med tråden undrar jag? Jag har precis bokat en resa med barn i jobbsyfte till Kairo och ska till Mellanöstern i jobb i sommar-höst, ska jag skita i detta för att det skulle kunna hända ett terrordåd menar du? Ska jag sitta hemma i min stuga i byn av rädsla? Jag förstår faktiskt inte vad du vill diskutera? Tror de flesta är medvetna om att det kan hända risker. Man kan drabbas av tsunami i Thailand, bli utsatt för rån, våldtäkt, terrordåd, men varför ska man sluta leva för det? Jag fattar inte? Ligger du under täcket av rädsla att något ska hända så tycker jag nog i största välmening att du bör jobba med din rädsla för livet.
 
Min granne med 2 barn kom just hem från en kort resa till Paris. För åttonde veckan i rad har gula västarna protesterat mot regeringen på Paris gator. En massiv polisinsats varje helg, protestanterna är fredliga men våldsamheter sker med jämna mellanrum.
Min granne var chockad över vad hon såg, hon hade inte alls väntat sig att se detta i den omfattningen. Det uppskadttades vara runt 50 000 människor delaktiga i protesterna, många turistställen var stängda och gator avspärrade av kravallpolis som regelbundet och till synes random skickade iväg tårgas mot protestanterna.
Men detta visste vi andra om, det täcks ju så bra av media.
 
Exakt vad vill du diskutera med tråden undrar jag? Jag har precis bokat en resa med barn i jobbsyfte till Kairo och ska till Mellanöstern i jobb i sommar-höst, ska jag skita i detta för att det skulle kunna hända ett terrordåd menar du? Ska jag sitta hemma i min stuga i byn av rädsla? Jag förstår faktiskt inte vad du vill diskutera? Tror de flesta är medvetna om att det kan hända risker. Man kan drabbas av tsunami i Thailand, bli utsatt för rån, våldtäkt, terrordåd, men varför ska man sluta leva för det? Jag fattar inte? Ligger du under täcket av rädsla att något ska hända så tycker jag nog i största välmening att du bör jobba med din rädsla för livet.
Om du inte förstår vad jag menar, behöver du inte lägga dina egna tolkningar i min mun. Lägg ner.
 
Min granne med 2 barn kom just hem från en kort resa till Paris. För åttonde veckan i rad har gula västarna protesterat mot regeringen på Paris gator. En massiv polisinsats varje helg, protestanterna är fredliga men våldsamheter sker med jämna mellanrum.
Min granne var chockad över vad hon såg, hon hade inte alls väntat sig att se detta i den omfattningen. Det uppskadttades vara runt 50 000 människor delaktiga i protesterna, många turistställen var stängda och gator avspärrade av kravallpolis som regelbundet och till synes random skickade iväg tårgas mot protestanterna.
Men detta visste vi andra om, det täcks ju så bra av media.
Ja, om man inte bott under en sten?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLo7eO/frankrikekannare-protester-kommer-att-oka
 
Då tycker jag du ska förklara, för det är nog betydligt fler som undrar vad du ens vill diskutera med tråden eftersom vi inte får diskutera det som diskuterats? Kan du försöka förklara på ett tydligt sätt så vi förstår?
Har jag hindrat diskussionerna här menar du? Jag konstaterar bara att det jag inledde tråden med provocerade somliga här till en diskussion jag valt att inte delta i eftersom jag tycker det är vansinnigt ointressant att ha de diskussionerna, är det inte så diskussionsforum fungerar ? Jag har ingen lust att försvara mig för saker jag inte sagt. Jag har ingen lust att lägga energi på att diskutera diskussionen. Somliga här känner sig bara så oerhört navelluddsprovocerade så att jag mår illa.
 
Den här tråden barkade ungefär där jag misstänkte att den skulle kunna, men hoppades att den inte skulle. På något sätt bekräftar den här trådutvecklingen problemet med att två kvinnor blir brutalt mördade i en annan del av världen. Inget att se här. Inget att diskutera. Move on, livet är farligt - man kan dö. Men det händer inte dig, mig, oss - bara någon annan.

Vad exakt ville du med tråden?
Jag fattar verkligen inte. Det har tagits upp en massa olika vinklingar hit och dit, men tydligen inte dit du ville komma - vad far du efter?
 
Min granne med 2 barn kom just hem från en kort resa till Paris. För åttonde veckan i rad har gula västarna protesterat mot regeringen på Paris gator. En massiv polisinsats varje helg, protestanterna är fredliga men våldsamheter sker med jämna mellanrum.
Min granne var chockad över vad hon såg, hon hade inte alls väntat sig att se detta i den omfattningen. Det uppskadttades vara runt 50 000 människor delaktiga i protesterna, många turistställen var stängda och gator avspärrade av kravallpolis som regelbundet och till synes random skickade iväg tårgas mot protestanterna.
Men detta visste vi andra om, det täcks ju så bra av media.
Tja, jag har då både läst detta i tidningarna och sett på TV hur polisen skjuter tårgas, läser inte du tidningar? :)
Har jag hindrat diskussionerna här menar du? Jag konstaterar bara att det jag inledde tråden med provocerade somliga här till en diskussion jag valt att inte delta i eftersom jag tycker det är vansinnigt ointressant att ha de diskussionerna, är det inte så diskussionsforum fungerar ? Jag har ingen lust att försvara mig för saker jag inte sagt. Jag har ingen lust att lägga energi på att diskutera diskussionen. Somliga här känner sig bara så oerhört navelluddsprovocerade så att jag mår illa.
Det tillhör väl god sed att förklara vad man vill med tråden i alla fall om människor inte förstår :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp