Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går eftermiddag hörde garagekillen av sig..

Ville väll inget speciellt egentligen, frågade om det hände nått skoj här i byn, och sen skrev vi lite fram och tillbaka några meddelanden med bara vanligt prat och skämtar på som förr, sen från ingenstans så frågar han hur det är med mig. Svarade att det är bara fint, och ställde tillbaka frågan. Och där var det väll också bra trodde han.

Insåg just där och då hur mycket jag saknar det. Jag vet inte ens vad det var vi hade, men ja... Insåg också att det kommer dröja lääääänge innan jag kommer vilja dejta nån igen. Vi hade verkligen ingenting, men det blev endå nånting alldeles jättemycket för mig.

Jaja, jag får väll vara nöjd över att jag skötte det snyggt och inte bara spydde ur mig allt jag känner och tänker. 🤷🏻‍♀️🙈😂
:heart
 
För mig fortsätter fia med knuffen. Snubben som jag träffat två ggr och gärna ville träffa igen rann det ut i sanden med. Alltså varför hör han av sig om han inte skulle ta initiativet att fråga om vi ska ses? Jag hade redan bjudit honom på middag och efter det frågat när vi skulle ses. Det var verkligen hans tur att ta tag i det. Ibland försöker jag förstå hur folk tänker och i hans fall tror jag att han ville kolla av om jag fortfarande var intresserad när han hörde av sig igen. Istället för att han direkt kunde frågat om jag ville ses trevade han fram med små frågor för att få bekräftelse :cool:. Jag pallar inte med såna män. De är totalt ointressanta för mig.

Spanjoren är dock fortfarande superfin :love:. Vi ses regelbundet, men inget seriöst från hans sida. Så jag försöker se honom som en vän som jag har sex med. Hade varit så nice att dejta honom på riktigt.

Jag har varit singel i tre år, men håller fortfarande på att vänja mig. Inte jättelätt nu när flera singelkompisar precis hittat någon och verkar ha det superbra.
 
Jag har varit singel i tre år, men håller fortfarande på att vänja mig. Inte jättelätt nu när flera singelkompisar precis hittat någon och verkar ha det superbra.

Detta tycker jag är jobbigt! Nu har alla mina vänner någon, jag är ju glad för deras skull. Men det är ju jobbigt innerst inne...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det blev en dejt, och det klickade inte. Det kändes ju redan innan egentligen, att samtalet inte flöt, att det inte riktigt fanns ett intresse. Tyvärr var det samma på dejten. Han var trevlig, sexet var najs men det fungerar ändå inte för mig.
Han vill tydligen träffas igen. Jag vet inte riktigt vad jag vill. Trivs mycket bättre med Borås men är rädd att jag ska utveckla det till något mer.. Tänker nog att det blir enklare om man inte hänger upp allt på en kille. Å andra sidan verkar jag inte ha tid att träffa någon med mina arbetstider, så det kanske löser sig själv.
 
Okej :) jag är nog lite lik dig är nog lite så det brukar bli i början om jag träffar någon. Fast jag har nog snabbare sex än sover över isf. Man vet ju ofta ganska snabbt om det är någon man är attraherad av eller inte. Har så svårt att sova med nya människor i början!

Mitt senaste ex menade på att är man hemma hos nån är det uppgjort att man ska ha sex. Jag hade föreslagit att vi kunde laga mat 4:e gången vi sågs (innan hade vi bara träffats ute) vilket vi gjorde hos honom. Han hade då tolkat det som att jag förväntade mig sex (såklart hade väl tanken slagit mig), men han tyckte egentligen det var för tidigt men ändå var det han som den kvällen tog initiativet till sex :confused:.

Fast jag kan nog ändå förstå att han vet att han kommer vilja, är jag väldigt attraherad av någon så skulle jag också kunna skriva att "jag vet att jag kommer vilja ha sex" ;) .Sen kan ju dock attraktionen försvinna när man börjar bli fysiska om det inte riktigt matchar det man gillar.

Jag varit med om att vissa killar på tinder varit väldigt direkta med vad dem vill göra om man ses och det är ju bra så man inte får andra förväntningar. Men jag har personligen så svårt att förstå om sånt fungerar. Tänker dem sig att någon åker hem till den andre och sen har man sex?! för det är så det låtit på dem som skrivit sånt.
Misstänksam av mig som jag är tänker jag ju direkt, hur vet man att det är personen på bilderna, och även om det är personen på bilderna och man då var attraherad så kan ju sånt förändras när man träffas IRL.
Jag har gjort så flera gånger, skrivit med killar, och så har de kommit hem till mig och vi har legat. Hittills har alla sett lika ut på bild som i verkligheten, och jag har varit attraherad av alla. Men så funkar jag, iaf när jag bara ska ligga, utseendet är det jag blir attraherad av. Blir jag attraherad av en bild så är jag attraherad av dem i verkligheten också.
 
Jag har gjort så flera gånger, skrivit med killar, och så har de kommit hem till mig och vi har legat. Hittills har alla sett lika ut på bild som i verkligheten, och jag har varit attraherad av alla. Men så funkar jag, iaf när jag bara ska ligga, utseendet är det jag blir attraherad av. Blir jag attraherad av en bild så är jag attraherad av dem i verkligheten också.

Jag skulle kunna önska att jag var så men behöver mer, kroppsspråk, utstrålning osv.
Nio gånger av tio blir jag besviken när jag träffar någon.
 
Den gamla bekanta som jag hängt upp mig på hörde av sig igår, så vi sågs. Vi har ju typ bara setts för att ligga och jag har tänkt att han inte är intresserad av något annat. Så jag trodde ju att vi skulle ligga. Men nä. Vi kollade på tre filmer och gosade. Typ fick nån puss på kinden och nån råkade hamna på glasögonen men inte ens något hångel. Kram och puss på kinden hejdå. Så jag tänkte att jaha nähä det här är väl klart nu då. Kändes ändå helt okej. Att jag kan släppa honom. Så hör han av sig två minuter efter att jag gått och börjar prata om "nästa gång". Jag förstår verkligen ingenting. Men men vi får väl se.

Ställde in dejten jag inte var taggad på med en från tinder eftersom ja. jag var ju hemma hos gamla bekanten. Är inte alls särskilt sugen på den dejten, men han verkar inte ta illa upp av att jag skjuter på det om och om igen. Känner ju att jag i alla fall borde träffa honom en gång.

Sen har jag ju den nya matchningen som verkar kul. Vi ska ses nån gång i veckan.
 
Jag kan förstå det med att stämma av innan att man typ gillar lite liknande saker när det kommer till sex. Jag har ingen "regel" att inte ha sex första gången man ses, men det har aldrig hänt mig om jag inte varit ut på krogen men då har det ju varit alkohol inblandat. Det tar ofta ett tag innan jag känner mig bekväm med nya människor.
Men har ni avhandlat det då innan att det nog inte blir sex när ni ses? Tänker att det lätt kan vara förväntningar om det annars.
Jag pratar ALLTID sex, men har oftast inte det på första dejten. Då vill jag kolla av vem personen är. Om de har förväntningar så får de lite skylla sig själva tycker jag. De kan inte förutsätta att jag ska vilja ligga med dem, någonsin.
 
Jag skulle kunna önska att jag var så men behöver mer, kroppsspråk, utstrålning osv.
Nio gånger av tio blir jag besviken när jag träffar någon.
Kan inte det vara värt att tänka på det när du får kontakt med någon som du tror att är fel, trots att den är trevlig osv? De gångerna kanske det kan bli att du får "något mer" om ni väl träffas, just för att allt inte går att märka på bild och i text? Jag känner ju (som vanligt :p ) igen mig i det du skriver och har tex en person i min bekantskapskrets som, trots att han är otroligt trevlig, rolig, intelligent och skitsnygg, inte är ett dugg attraktiv. Jag kan inte sätta fingret på varför han inte är det, för jag "borde" enligt mig själv tycka att han är det. Sedan har jag träffat andra som inte alls varit lika snygga, men som varit utan tvekan attraktiva pga.. något. Lite oklart vad.
 
Kan inte det vara värt att tänka på det när du får kontakt med någon som du tror att är fel, trots att den är trevlig osv? De gångerna kanske det kan bli att du får "något mer" om ni väl träffas, just för att allt inte går att märka på bild och i text? Jag känner ju (som vanligt :p ) igen mig i det du skriver och har tex en person i min bekantskapskrets som, trots att han är otroligt trevlig, rolig, intelligent och skitsnygg, inte är ett dugg attraktiv. Jag kan inte sätta fingret på varför han inte är det, för jag "borde" enligt mig själv tycka att han är det. Sedan har jag träffat andra som inte alls varit lika snygga, men som varit utan tvekan attraktiva pga.. något. Lite oklart vad.

Jo, jag borde vara lite mindre selektiv och mer öppen att träffa folk utanför ramen.

Har gått på ett antal dejter med män som varit väldigt snygga på bild och verkat trevliga i text. Så ses vi, de är snygga och trevliga men det enda jag känner är blergh, ta mig härifrån.
 
Jo, jag borde vara lite mindre selektiv och mer öppen att träffa folk utanför ramen.

Har gått på ett antal dejter med män som varit väldigt snygga på bild och verkat trevliga i text. Så ses vi, de är snygga och trevliga men det enda jag känner är blergh, ta mig härifrån.
Visst är det mycket lättare att tänka så än att faktiskt göra så? :D
 
Ställde in dejten jag inte var taggad på med en från tinder eftersom ja. jag var ju hemma hos gamla bekanten. Är inte alls särskilt sugen på den dejten, men han verkar inte ta illa upp av att jag skjuter på det om och om igen. Känner ju att jag i alla fall borde träffa honom en gång.
Alltså det här är en grej jag tänkt på (och inte alls riktat direkt till dig mer än att du påminde mig om ämnet). Att man måste ju faktiskt inte träffa någon bara för att man matchat och pratat lite. Sen kan ju magkänslan ändras, eller att man klickar mer med nån annan. Men jag har också tänkt att jag "borde" träffa någon som jag skrivit med ett tag. Så då har jag tänkt efter ett varv till, ibland har det blivit att ja, det kan nog bli trevligt ändå. Men andra gånger har jag landat i att nä, vi har inte så mkt gemensamt ändå och valt att inte boka in nån träff. Kan säkert ha missat nåt pga det, men har nog också sparat både deras och min tid i andra fall.
 
Mycket.
Har dragit höger på några tveksamma och blivit glad när vi inte matchat 😂
Samma här :p Fast senaste tiden har jag mest kollat runt på tinder i hopp om att hitta någon som är bättre än de personer jag redan känner. Tex så är jag ju så dum att jag tänker "Om den här personen är mindre intelligent än den smarta, snygga vännen jag har, hur ska jag då kunna attraheras av honom när jag inte ens attraheras av vännen?". Jag är hemsk på att jämföra sådär. Men det är väl kanske också därför som tinder inte riktigt passar mig... Jag behöver verkligen träffa folk och få en "riktig" bild av dem. Ser jag folk på nätet eller i appar så framstår alla som otroligt tråkiga.
 
Jag har gjort så flera gånger, skrivit med killar, och så har de kommit hem till mig och vi har legat. Hittills har alla sett lika ut på bild som i verkligheten, och jag har varit attraherad av alla. Men så funkar jag, iaf när jag bara ska ligga, utseendet är det jag blir attraherad av. Blir jag attraherad av en bild så är jag attraherad av dem i verkligheten också.

Okej ja jag tänker att de flesta faktiskt har bilder på sig själva, men jag blir nojjig. Skulle nog faktiskt inte våga bjuda hem någon jag inte träffat förut :confused:.
Men för mig sitter attraktion i mycket annat än utseende , utstrålning, hur dem rör sig, luktar och om man är fysiska hur dem rör mig. För mig kan attraktion verkligen försvinna fort om något av det inte stämmer.
Men det är också väldigt sällan jag tycker att jag ser en snygg kille :o.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
304
Senast: VLMF
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 700
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp